پازل تورم و رشد بانک مرکزی انگلستان

[ad_1] انتظار می رود که بانک مرکزی انگلیس (BoE) نرخ بهره بریتانیا را در سه ماهه دوم سال 2022 بیشتر افزایش دهد زیرا بانک مرکزی انگلیس تلاش می کند فشارهای فزاینده قیمت ها را متوقف کند. BoE در حال حاضر نرخ بانکی را از 0.1٪ در اواخر سال 2021 به 0.75٪ افزایش داده است و

کد خبر : 187461
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۹
پازل تورم و رشد بانک مرکزی انگلستان

[ad_1]

انتظار می رود که بانک مرکزی انگلیس (BoE) نرخ بهره بریتانیا را در سه ماهه دوم سال 2022 بیشتر افزایش دهد زیرا بانک مرکزی انگلیس تلاش می کند فشارهای فزاینده قیمت ها را متوقف کند. BoE در حال حاضر نرخ بانکی را از 0.1٪ در اواخر سال 2021 به 0.75٪ افزایش داده است و بازارهای پول در حال حاضر با 125 واحد افزایش نرخ اضافی در سال جاری قیمت گذاری می کنند. آخرین انتشار تورم دفتر آمار ملی (ONS) نشان داد که تورم کل در ماه فوریه به 6.2 درصد رسیده است که بالاترین میزان در 30 سال اخیر است، در حالی که تورم اصلی از 4.4 درصد در ژانویه به 5.2 درصد افزایش یافته است. و حتی سطوح بالاتری از تورم در سه ماهه دوم امسال انتظار می رود. آخرین انتشار سیاست پولی BoE نشان می دهد که بانک مرکزی بریتانیا انتظار دارد تورم کل در ماه های آینده به بالای 8 درصد برسد و قیمت های بالای انرژی و مواد غذایی را به عنوان محرک های اصلی این حرکت ذکر کرده است.

لطفا توضیحی برای تصویر اضافه کنید.

منبع: TradingEconomic.com

بانک مرکزی بریتانیا اخیراً از این انتظارات بازار عقب نشینی کرد، زیرا می ترسید که یک سری افزایش ها ممکن است رشد را در ماه های آینده متوقف کند. با وجود ترس از اینکه بحران اوکراین و تحریم‌های روسیه باعث اختلال بیشتر در زنجیره تامین شود، رشد بریتانیا اکنون به بالاتر از سطح قبل از کووید بازگشته است و قوی به نظر می‌رسد. آخرین گزارش سیاست پولی BoE اشاره کرد که در حالی که اعتماد کسب‌وکار و فعالیت‌های بازار کار قوی باقی مانده است، اما «اعتماد مصرف‌کننده در واکنش به فشار بر درآمد واقعی خانوارها کاهش یافته است». این نگرانی است که کاهش هزینه‌های مصرف‌کننده، فعالیت‌های اقتصادی را در ماه‌های آینده کند می‌کند، به‌ویژه در شرایطی که انتظار می‌رود تورم به بالاترین حد خود در چند دهه برسد. بر اساس گزارش BoE، انتظار می‌رود تولید ناخالص داخلی بریتانیا برای سه ماهه اول در مقایسه با 1.1% در سه ماهه چهارم 2021 ثابت باشد. نمودار زیر نشان می‌دهد که انتظارات تورمی بانک مرکزی از نشست MPC فوریه در پایین‌ترین حد بوده است.

لطفا توضیحی برای تصویر اضافه کنید.

منبع: ONS و محاسبات بانکی

این معمای تورم در مقابل رشد است که باعث می شود فرماندار بیلی و اعضای کمیته سیاست پولی انعطاف پذیر باشند و در عین حال همچنان در تلاش برای فرونشاندن تورم مصمم باشند. اگر بانک مرکزی خیلی سخت، خیلی سریع حرکت کند و باعث کند رشد شود، ترس از رکود تورمی بر بازارهای بریتانیا و استرلینگ تاثیر خواهد گذاشت. از سوی دیگر، اگر BoE به آرامی واکنش نشان دهد و تورم بالای چند دهه‌ای تثبیت شود، آن‌گاه آنها برای کنترل فشارهای قیمتی بریتانیا بیش از حد تهاجمی‌تر عمل خواهند کرد. بانک انگلستان برای موفقیت در چند ماه آینده باید در ارتباطات خود متعادل، مطمئن و شفاف باشد.

پوند انگلیس در ماه های آینده

استرلینگ سه ماهه اول متفاوتی داشته است و انتظار می رود چشم انداز سه ماهه دوم سال به این روند ادامه دهد. پوند/دلار آمریکا در طول سه ماه اول سال با افزایش قیمت دلار آمریکا در یک سری افزایش نرخ بهره در طول سال 2022 و سال آینده، کاهش یافت و اختلاف نرخ بین این دو ارز را افزایش داد. استرلینگ در برابر ین ژاپن افزایش یافت، در درجه اول به دلیل ضعف ین، در حالی که EUR/GBP با کمی سوگیری منفی معامله شد. پوند انگلیس نیز در برابر دلار استرالیا کاهش یافت، زیرا این کشور غنی از کالاها از قیمت های بسیار بالاتر فلزات و مواد معدنی سود می برد. این روندهای کلی احتمالاً ادامه خواهند داشت مگر اینکه تغییر عمده ای در چشم انداز کلان، یعنی بحران جاری در اوکراین ایجاد شود.



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.