ویزا و مسترکارت فعالیت خود را در روسیه به عنوان بخشی از تحریم‌های اوکراین به حالت تعلیق درآوردند – اخبار مالی بیت کوین

[ad_1] پردازنده‌های پرداخت پیشرو در جهان، ویزا و مسترکارت، به تحریم‌ها علیه روسیه به دلیل تهاجم نظامی این کشور به اوکراین پیوستند. شرکت های آمریکایی از تعلیق فعالیت خود در فدراسیون روسیه خبر دادند اگرچه روس ها می توانند از کارت های خود در داخل کشور استفاده کنند. ویزا و مسترکارت غول های پرداخت کارت

کد خبر : 175277
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰
ویزا و مسترکارت فعالیت خود را در روسیه به عنوان بخشی از تحریم‌های اوکراین به حالت تعلیق درآوردند – اخبار مالی بیت کوین

[ad_1]

پردازنده‌های پرداخت پیشرو در جهان، ویزا و مسترکارت، به تحریم‌ها علیه روسیه به دلیل تهاجم نظامی این کشور به اوکراین پیوستند. شرکت های آمریکایی از تعلیق فعالیت خود در فدراسیون روسیه خبر دادند اگرچه روس ها می توانند از کارت های خود در داخل کشور استفاده کنند.

ویزا و مسترکارت غول های پرداخت کارت به روسیه بر سر جنگ اوکراین فشار می آورند

شرکت های پرداخت ویزا و مسترکارت به عنوان بخشی از واکنش بین المللی به تصمیم این کشور برای حمله به اوکراین، فعالیت های خود را در روسیه به حالت تعلیق در می آورند. شرکت‌های خدمات مالی مستقر در ایالات متحده روز شنبه اعلام کردند که با مشتریان و شرکای خود برای خاتمه دادن به معاملات از طریق سیستم‌های خود کار خواهند کرد.

ویزا توضیح داد که به محض انجام اقدامات لازم، “کلیه تراکنش های آغاز شده با کارت های ویزا صادر شده در روسیه دیگر در خارج از کشور کار نخواهد کرد و هر گونه کارت ویزا صادر شده توسط موسسات مالی خارج از روسیه دیگر در فدراسیون روسیه کار نخواهد کرد.”

آل کلی، مدیر اجرایی Visa Inc، اظهار داشت: «ما مجبوریم به دنبال تهاجم بی‌دلیل روسیه به اوکراین و رویدادهای غیرقابل قبولی که شاهد آن بوده‌ایم، اقدام کنیم».

Mastercard خدمات خود را در روسیه نیز متوقف می کند. در بیانیه ای آمده است: «بیش از یک هفته است که جهان شاهد رویدادهای تکان دهنده و ویرانگر ناشی از تهاجم روسیه به اوکراین بوده است. مسترکارت خاطرنشان کرد که اخیراً تعدادی از مؤسسات مالی را از شبکه پرداخت خود بر اساس نیاز نهادهای نظارتی مسدود کرده است و توضیح داد:

کارت های صادر شده توسط بانک های روسیه دیگر توسط شبکه Mastercard پشتیبانی نمی شوند. و هر Mastercard صادر شده در خارج از کشور در بازرگانان و دستگاه های خودپرداز روسی کار نخواهد کرد.

رئیس جمهور بایدن از محدودیت های کارت در تماس با زلنسکی اوکراین استقبال کرد

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در تماس تلفنی با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین از تصمیمات ویزا و مسترکارت استقبال کرد. بر اساس بیانیه مطبوعاتی به نقل از رویترز، وی همچنین تاکید کرد که کاخ سفید در حال افزایش کمک های امنیتی، بشردوستانه و اقتصادی به اوکراین و در عین حال همکاری با کنگره ایالات متحده برای تامین بودجه بیشتر است.

به گفته کیریلو شوچنکو، رئیس بانک ملی اوکراین، اقدام ویزا و مسترکارت پس از آن صورت گرفت که زلنسکی از دو پردازشگر پرداخت خواست تا تراکنش‌های کارت‌های اعتباری و نقدی صادر شده توسط بانک‌های روسی را متوقف کنند. رئیس دولت اوکراین به امید افزایش فشار بر مسکو خواستار اقداماتی شد.

آخرین پیشرفت به دنبال تعلیق عملیات در روسیه توسط ارائه دهندگان خدمات پرداخت و حواله بزرگ مانند Paypal، Revolut، Wise و Remitly و غیره اعلام شد. از ابتدای درگیری، این پلتفرم ها دسترسی به خدمات خود را برای کاربران روسی محدود کرده اند.

به نقل از تاس، Sberbank، بزرگترین مؤسسه بانکی دولتی و تحت کنترل روسیه، اعلام کرد که محدودیت ها بر عملکرد ویزا کارت ها و مسترکارت هایی که در این کشور صادر می کند تأثیری نخواهد داشت. مشتریان می توانند از آنها برای انتقال در روسیه، برداشت پول نقد و پرداخت در فروشگاه های فیزیکی و آنلاین روسیه استفاده کنند.

تراکنش های داخلی در روسیه از طریق سیستم کارت ملی پرداخت خود کشور (NSPK) که مستقل از شبکه های خارجی است، پردازش می شود. در میان تنش‌های مشابه پس از الحاق کریمه در سال 2014، مسکو همچنین سیستم انتقال پیام‌های مالی (SPFS) را به عنوان جایگزینی برای سوئیفت توسعه داد و پس از اینکه چندین بانک روسی از خدمات ویزا و مسترکارت محروم شدند، کارت‌های Mir را معرفی کرد.

شما می توانید با اهدای BTC، ETH و BNB به صندوق امداد اضطراری اوکراین متعلق به خیریه Binance، از خانواده ها، کودکان، پناهندگان و افراد آواره اوکراینی حمایت کنید.

برچسب ها در این داستان

بانک‌ها، کارت، پرداخت‌های کارت، کارت‌ها، درگیری، تهاجم، MasterCard، Mir، شبکه‌ها، NSPK، شرکت‌های پرداخت، شبکه‌های پرداخت، پردازشگرهای پرداخت، پرداخت‌ها، محدودیت‌ها، روسیه، روسیه، تحریم‌ها، Sberbank، SPFS، سوئیفت، ایالات متحده، اوکراین، ویزا، جنگ

آیا انتظار دارید در صورت ادامه حمله نظامی روسیه به اوکراین، محدودیت های اعمال شده توسط ویزا و مسترکارت با تحریم های شدیدتری همراه شود؟ ما را در بخش نظرات زیر بگویید.

لوبومیر تاسف

لوبومیر تاسف روزنامه‌نگاری از اروپای شرقی است که از فن‌آوری آگاه است و این جمله هیچنز را دوست دارد: «نویسنده بودن چیزی است که من هستم، نه کاری که انجام می‌دهم». علاوه بر رمزنگاری، بلاک چین و فین‌تک، سیاست بین‌المللی و اقتصاد دو منبع الهام دیگر هستند.

اعتبار تصویر: Shutterstock، Pixabay، Wiki Commons

سلب مسئولیت: این مقاله فقط برای اهداف اطلاعاتی است. این یک پیشنهاد مستقیم یا درخواست پیشنهاد برای خرید یا فروش، یا توصیه یا تأیید هر محصول، خدمات یا شرکتی نیست. Bitcoin.com مشاوره سرمایه گذاری، مالیاتی، حقوقی یا حسابداری ارائه نمی دهد. نه شرکت و نه نویسنده به طور مستقیم یا غیرمستقیم مسئولیتی در قبال هرگونه آسیب یا ضرر ناشی از یا ادعای ناشی از استفاده یا اتکا به هر گونه محتوا، کالا یا خدمات ذکر شده در این مقاله ندارند.



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.