ویتنام با منطقه بندی موافقت می کند تا تجارت امن از کانادا در صورت شیوع بیماری تب خوکی آفریقایی امکان پذیر باشد

[ad_1] 6 اکتبر 2021 – اتاوا روشن است امروز ، دبیر دامپزشکی کانادا ، دکتر مری جین ایرلند ، اعلام کرد که آژانس بازرسی مواد غذایی کانادا (CFIA) و اداره غذای ویتنام با ترتیب منطقه بندی بیماری تب خوکی آفریقایی (ASF) موافقت کرده اند تا تجارت ایمن محصولات خوکی از این طریق امکان پذیر باشد.

کد خبر : 113637
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۲
ویتنام با منطقه بندی موافقت می کند تا تجارت امن از کانادا در صورت شیوع بیماری تب خوکی آفریقایی امکان پذیر باشد

[ad_1]

6 اکتبر 2021 – اتاوا روشن است

امروز ، دبیر دامپزشکی کانادا ، دکتر مری جین ایرلند ، اعلام کرد که آژانس بازرسی مواد غذایی کانادا (CFIA) و اداره غذای ویتنام با ترتیب منطقه بندی بیماری تب خوکی آفریقایی (ASF) موافقت کرده اند تا تجارت ایمن محصولات خوکی از این طریق امکان پذیر باشد. مناطق عاری از بیماری در کانادا در صورت شیوع ASF.

ASF یک بیماری ویروسی است که انسان را آلوده نمی کند ، اما خطرات قابل توجهی را برای سلامت گله های خوک کانادایی ، صنعت خوک و اقتصاد کانادا به همراه دارد.

پس از ارزیابی پیشنهاد منطقه بندی CFIA ، ویتنام موافقت کرد که محدودیت های واردات محصولات خوک و خوک کانادایی ، به ارزش 59 میلیون دلار در سال ، در صورت شیوع ASF در کانادا محدود به منطقه کنترل اولیه می شود. به این ترتیب می تواند آثار تجاری را برای بخش خوک کانادایی به حداقل برساند و در عین حال از جمعیت خوک ها در هر دو کشور محافظت کند.

منطقه بندی یک ابزار شناخته شده بین المللی است که برای کمک به مدیریت بیماریها و تسهیل تجارت بین المللی استفاده می شود. اگر موردی از ASF شناسایی شود ، مرزهای جغرافیایی برای مهار شیوع بیماری تعیین می شود. منطقه ای که در این محدوده های جغرافیایی قرار دارد ، منطقه (های) کنترل اولیه ای است که مطابق با دستورالعمل های سازمان جهانی بهداشت حیوانات (OIE) ایجاد شده است. مناطق خارج از این مناطق (مناطق) کنترل اولیه ، مناطق عاری از بیماری محسوب می شوند.

ترتیبات منطقه بندی با ایالات متحده ، اتحادیه اروپا ، سنگاپور و در حال حاضر ویتنام برقرار شده است و در حال پیگیری با سایر شرکای تجاری است. توافق با ویتنام گام مثبت دیگری در پیشگیری و آمادگی کانادا در رابطه با ASF است.

حقایق فوری

  • صنعت گوشت خوک کانادا بیش از 100،000 شغل مستقیم و غیر مستقیم دارد و تقریباً 28 میلیارد دلار برای اقتصاد کانادا تولید می کند.
  • در سال 2020 ، کانادا 1.49 میلیون تن گوشت خوک به 95 کشور جهان با ارزش کل بیش از 5 میلیارد دلار صادر کرد. کانادا سومین کشور صادر کننده گوشت خوک از نظر ارزش و حجم است و 14 درصد تجارت گوشت خوک جهان را تشکیل می دهد. کانادا تقریباً 70 درصد از تولیدات خوک و خوک زنده خود را صادر می کند.
  • ارزش صادرات گوشت خوک به ویتنام در سال 2020 59.2 میلیون دلار بود.
  • ASF نمی تواند به انسان منتقل شود و خطری برای ایمنی غذا ایجاد نمی کند. خوردن گوشت خوک کانادایی بی خطر است.
  • ASF یک بیماری مسری و کشنده خوکی است که از طریق تماس مستقیم و غیر مستقیم با خوک های آلوده ، خوک و محصولات جانبی خوک به خوک منتقل می شود.
  • هیچ درمان یا واکسنی برای ASF وجود ندارد.

پیوندهای مرتبط

به

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.