وضعیت ارز ذخیره دلار آمریکا با “سرعت هشداردهنده” کاهش می یابد – اخبار اقتصادی بیت کوین

[ad_1] استراتژیست‌های شرکت مدیریت دارایی Eurizon SLJ هشدار داده‌اند که فرسایش وضعیت ارز ذخیره جهانی دلار آمریکا در سال‌های اخیر به‌ویژه پس از شروع جنگ روسیه و اوکراین با سرعت نگران‌کننده‌ای شتاب گرفته است. آنها خاطرنشان کردند که دلار در یک سال 8 درصد کاهش یافته است، که “معادل 10 برابر سرعت متوسط ​​سالانه فرسایش

کد خبر : 347980
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰
وضعیت ارز ذخیره دلار آمریکا با “سرعت هشداردهنده” کاهش می یابد – اخبار اقتصادی بیت کوین

[ad_1]

استراتژیست‌های شرکت مدیریت دارایی Eurizon SLJ هشدار داده‌اند که فرسایش وضعیت ارز ذخیره جهانی دلار آمریکا در سال‌های اخیر به‌ویژه پس از شروع جنگ روسیه و اوکراین با سرعت نگران‌کننده‌ای شتاب گرفته است. آنها خاطرنشان کردند که دلار در یک سال 8 درصد کاهش یافته است، که “معادل 10 برابر سرعت متوسط ​​سالانه فرسایش سهم بازار دلار در سال های گذشته است.”

استراتژیست ها در مورد دلار آمریکا که وضعیت ارز ذخیره جهانی خود را از دست می دهد

Eurizon SLJ Asset Management می‌گوید که دلار آمریکا به‌عنوان ارز ذخیره ترجیحی در سال 2022 با وجود تداوم تسلط آن در تجارت بین‌المللی، کاهش قابل توجهی را تجربه کرد. استراتژیست های این شرکت، جوآنا فریر و استفن جن در یادداشتی روز دوشنبه نوشتند:

ما معتقدیم فرسایش وضعیت ارز ذخیره دلار در سال‌های اخیر با سرعتی نگران‌کننده، به‌ویژه از زمان شروع جنگ اوکراین، سرعت گرفته است.

استراتژیست ها نوشتند: «دلار در سال 2022 در سهم بازار خود به عنوان ارز ذخیره، احتمالاً به دلیل استفاده عضلانی از تحریم ها، دچار سقوط خیره کننده ای شد» پس از شروع جنگ روسیه و اوکراین. اقدامات استثنایی ایالات متحده و متحدانش علیه روسیه، کشورهای بزرگ ذخایر را مبهوت کرده است. آنها همچنین خاطرنشان کردند که روسیه پس از حمله به اوکراین در سال گذشته تا حد زیادی از سیستم مالی جهانی منزوی شد و باعث شد کرملین بیشتر به یوان چین متکی شود.

این استراتژیست ها با بیان اینکه سهم دلار آمریکا از ذخایر جهانی از حدود دو سوم در سال 2003 به 55 درصد در سال 2021 و 47 درصد در سال بعد کاهش یافته است، تأکید کردند:

این کاهش 8 درصدی در یک سال استثنایی است، معادل 10 برابر میانگین سالانه فرسایش سهم بازار دلار آمریکا در سال های قبل.

با این وجود، استراتژیست های یوروایزن SLJ بر این باورند که دلار “احتمالاً برای مدتی دیگر به عنوان یک ارز بین المللی از تسلط خود برخوردار خواهد بود.” آنها با استناد به داده های نظرسنجی سه ساله بانک مرکزی در سراسر جهان که توسط بانک تسویه بین المللی (BIS) در اکتبر سال گذشته منتشر شد، اشاره کردند که سهم دلار از گردش ارز از 85 درصد در سال 2010 به 88 درصد در سال 2022 افزایش یافته است.

آیا فکر می کنید دلار آمریکا جایگاه خود را به عنوان ارز ذخیره جهانی از دست خواهد داد؟ در بخش نظرات زیر به ما اطلاع دهید.

کوین هلمز

کوین که دانشجوی اقتصاد اتریش بود، بیت کوین را در سال 2011 پیدا کرد و از آن زمان تا کنون یک مبشر بوده است. علایق او در امنیت بیت کوین، سیستم های منبع باز، اثرات شبکه و تقاطع بین اقتصاد و رمزنگاری نهفته است.

اعتبار تصویر: Shutterstock، Pixabay، Wiki Commons

سلب مسئولیت: این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی است. این یک پیشنهاد مستقیم یا درخواست یک پیشنهاد برای خرید یا فروش، یا توصیه یا تأیید هر محصول، خدمات یا شرکتی نیست. Bitcoin.com مشاوره سرمایه گذاری، مالیاتی، حقوقی یا حسابداری ارائه نمی دهد. نه شرکت و نه نویسنده به طور مستقیم یا غیرمستقیم مسئولیتی در قبال آسیب یا ضرر ناشی از یا ادعای ناشی از استفاده یا اتکا به هر یک از محتوا، کالاها یا خدمات ذکر شده در این مقاله ندارند.



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.