وزیر دفاع می گوید اوکراین موشک هارپون و هویتزر دریافت می کند

(رویترز) – الکسی رزنیکوف وزیر دفاع اوکراین روز شنبه گفت که اوکراین دریافت موشک های ضد کشتی هارپون از دانمارک و هویتزرهای خودکششی از ایالات متحده را آغاز کرده است و گفت این تسلیحات نیروهایی را که با تهاجم روسیه می جنگند تقویت می کند. رزنیکوف در صفحه فیسبوک خود نوشت: دفاع ساحلی کشور ما

کد خبر : 211227
تاریخ انتشار : شنبه ۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۷
وزیر دفاع می گوید اوکراین موشک هارپون و هویتزر دریافت می کند


(رویترز) – الکسی رزنیکوف وزیر دفاع اوکراین روز شنبه گفت که اوکراین دریافت موشک های ضد کشتی هارپون از دانمارک و هویتزرهای خودکششی از ایالات متحده را آغاز کرده است و گفت این تسلیحات نیروهایی را که با تهاجم روسیه می جنگند تقویت می کند.

رزنیکوف در صفحه فیسبوک خود نوشت: دفاع ساحلی کشور ما نه تنها با موشک‌های هارپون تقویت می‌شود، بلکه توسط تیم‌های آموزش دیده اوکراینی نیز استفاده خواهد شد.

او گفت که موشک‌های ساحل به کشتی هارپون در کنار موشک‌های نپتون اوکراینی در دفاع از سواحل این کشور از جمله بندر جنوبی اودسا عملیاتی خواهند شد.

روسیه پس از آغاز حمله به اوکراین در 24 فوریه، بنادر اوکراین را محاصره کرد و صادرات غلات حیاتی را با مشکل مواجه کرد.

این کشور همچنین از ناوگان خود در دریای سیاه برای حملات موشکی علیه اوکراین استفاده کرده است که از آن زمان دریافت کمک های نظامی غرب را آغاز کرده است.

رزنیکوف با بیان اینکه تحویل موشک‌های هارپون حاصل همکاری چند کشور است، گفت: تحویل از دانمارک «با مشارکت دوستان انگلیسی ما» صورت گرفته است.

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا روز دوشنبه گفت که دانمارک یک پرتابگر هارپون و موشک در اختیار اوکراین قرار خواهد داد.

رزنیکوف گفت که اوکراین همچنین طیف وسیعی از توپخانه‌های سنگین از جمله هویتزرهای خودکششی M109 ساخت آمریکا را دریافت کرده است که به ارتش اوکراین اجازه می‌دهد اهداف را از فواصل طولانی‌تر مورد حمله قرار دهد.

ماه گذشته، یک مقام ارشد دفاعی آمریکا گفت که ارتش آمریکا آموزش تعداد کمی از نیروهای اوکراینی را برای استفاده از توپخانه هویتزر آغاز کرده است و افزود که این آموزش در خارج از اوکراین انجام می شود.

اوکراین گفته است که می خواهد تحویل پرتابگرهای چند راکتی M270 ساخت آمریکا (MLRS) را ایمن کند و از آنها برای دفع نیروهای روسی در شرق کشور استفاده کند.

هارپون یک موشک ضد کشتی است که تمام آب و هوا را فرا می‌گیرد و از رادار فعال استفاده می‌کند و درست بالای آب برای فرار از دفاع پرواز می‌کند. می توان آن را از کشتی ها، زیردریایی ها، هواپیماها یا باتری های ساحلی پرتاب کرد.

روسیه می گوید که نیروهایش در عملیات ویژه ای برای غیرنظامی کردن اوکراین و خلاصی از شر ملی گرایان رادیکال ضد روسیه هستند. اوکراین و متحدانش آن را بهانه ای نادرست برای حمله به اوکراین در 24 فوریه می دانند.

(گزارش توسط الکساندر واسوویچ؛ ویرایش توسط هلن پوپر)



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.