وزیر دارایی ژاپن می گوید ارز پایدار بسیار مهم است ، زیرا ین به پایین ترین سطح در 3 سال اخیر رسیده است

© رویترز. عکس فایل: شونیچی سوزوکی ، وزیر دارایی جدید ژاپن ، با پوشیدن ماسک محافظ ، در بحبوحه شیوع بیماری کروناویروس (COVID-19) ، در یک کنفرانس خبری در توکیو ، ژاپن ، 5 اکتبر 2021 صحبت می کند. REUTERS/کیم کیونگ-هون نویسنده: تتسوشی کاجیموتو توکیو (رویترز) -شونیچی سوزوکی ، وزیر دارایی روز جمعه در حالی

کد خبر : 118190
تاریخ انتشار : جمعه ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۶:۲۵
وزیر دارایی ژاپن می گوید ارز پایدار بسیار مهم است ، زیرا ین به پایین ترین سطح در 3 سال اخیر رسیده است



© رویترز. عکس فایل: شونیچی سوزوکی ، وزیر دارایی جدید ژاپن ، با پوشیدن ماسک محافظ ، در بحبوحه شیوع بیماری کروناویروس (COVID-19) ، در یک کنفرانس خبری در توکیو ، ژاپن ، 5 اکتبر 2021 صحبت می کند. REUTERS/کیم کیونگ-هون

نویسنده: تتسوشی کاجیموتو

توکیو (رویترز) -شونیچی سوزوکی ، وزیر دارایی روز جمعه در حالی که ین به پایین ترین سطح خود از اواخر سال 2018 سقوط کرد ، گفت: ثبات ارز “بسیار مهم” است و دولت ژاپن تأثیر اقتصادی ناشی از تحریم های ارزی را بررسی خواهد کرد.

روز جمعه قبل از اظهارات وزیر نفت ، دلار در برابر ین به بالاترین رقم در سه سال گذشته رسید و به 113.885 ین رسید ، تا حدی بر اساس انتظارات برای تورم ، فدرال رزرو آمریکا می تواند نرخ بهره را زودتر از حد انتظار افزایش دهد. در اوایل معاملات بعد از ظهر در همان سطح باقی ماند.

روز جمعه ، دلار برای اولین بار از دسامبر 2018 به 114.075 ین رسید.

سوزوکی در یک کنفرانس خبری گفت: “ثبات در ارزها بسیار مهم است.” ما همچنان از نزدیک شاهد حرکت بازار ارز و تاثیر آن بر اقتصاد هستیم. “

او گفت که در حالی که ین ضعیف هزینه واردات را برای برخی از شرکت ها و مصرف کنندگان افزایش می دهد ، به صادرکنندگان کمک می کند.

سیاستگذاران ژاپنی تمایل دارند هشدارهای شفاهی خود را در مورد افزایش ناخواسته ین ، که می تواند اقتصاد ژاپن وابسته به صادرات ، سومین اقتصاد بزرگ جهان را به خطر بیندازد ، خنثی کنند.

در ماه سپتامبر ، تورم عمده فروشی ژاپن به بالاترین حد خود در 13 سال گذشته رسید ، زیرا افزایش قیمت کالاهای جهانی و ین ضعیف هزینه واردات را افزایش داد ، بر حاشیه شرکت ها فشار آورد و خطر افزایش ناخواسته قیمت مصرف کننده را افزایش داد.

ماسافومی یاماموتو ، استراتژیست ارشد فارکس در Mizuho Securities می گوید: “من از اظهارات وزیر کمی تعجب کردم ، که این تصور را به وجود آورد که او نگران ضعف ین است.”

او احتمالاً می خواهد پیامی را مبنی بر این بدهد که ین ضعیف همه چیز را گلگون نمی کند ، زیرا او نیاز به همدردی با مصرف کنندگان دارد که پیش از انتخابات با هزینه واردات بیشتری مواجه هستند. “

با این حال ، هیچ کس در بازار انتظار نداشت که دولت در این مرحله به حرکات ین از طریق اقداماتی مانند مداخله در خرید ین پاسخ دهد.

ژاپن از مداخله در بازار ارز از سال 2011 که زلزله های ویرانگر و بحران هسته ای فوکوشیما پس از آن باعث افزایش ارزش ین امن شد ، خودداری کرد.

وزیر اقتصاد دایشیرو یاماگیوا گفت “شکی نیست” که افزایش هزینه سوخت بر اقتصاد ژاپن با کمبود منابع تأثیر می گذارد.

با این حال ، یاماگیوا از اظهارنظر در مورد تاثیرات اقتصادی ین ضعیف خودداری کرد و گفت که اظهارنظر درباره ارزهایی که دارای ظرفیت هستند می تواند “مشکلاتی ایجاد کند”.

سلب مسئولیت: رسانه فیوژن مایلم به شما یادآوری کنم که داده های موجود در این وب سایت الزاماً زمان واقعی و دقیق نیستند. همه CFD ها (سهام ، شاخص ها ، معاملات آتی) و فارکس توسط صرافی ها ارائه نمی شود بلکه توسط سازندگان بازار ارائه می شود ، بنابراین قیمت ها ممکن است دقیق نباشند و ممکن است با قیمت واقعی بازار متفاوت باشند ، به این معنی که قیمت ها نشانه ای هستند و برای اهداف تجاری مناسب نیستند. بنابراین Fusion Media هیچ گونه مسئولیتی در قبال زیان معاملاتی که ممکن است در نتیجه استفاده از این داده ها متحمل شوید ، ندارد.

رسانه فیوژن یا هر کسی که با Fusion Media درگیر است هیچ گونه مسئولیتی در قبال ضرر و زیان ناشی از اتکا به اطلاعات شامل داده ها ، نقل قول ها ، نمودارها و سیگنال های خرید/فروش موجود در این وب سایت را نمی پذیرد. لطفاً در مورد خطرات و هزینه های مربوط به داد و ستد بازارهای مالی به طور کامل مطلع باشید ، زیرا این یکی از خطرناک ترین شکل های سرمایه گذاری ممکن است.





لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.