واکنش چین به تصمیم آمریکا: گیج‌کننده است

[ad_1] به نقل از شبکه فاکس نیوز، ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه‌شنبه در یک کنفرانس خبری اظهار کرد: آمریکا ادعا می‌کند که بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن را تحریم می‌کند و هیچ دیپلمات یا نماینده رسمی را به پکن اعزام نخواهد کرد؛ و این در حالی‌ست که برای مقامات سازمان‌های دولتی

کد خبر : 148854
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۵
واکنش چین به تصمیم آمریکا: گیج‌کننده است

[ad_1]

به نقل از شبکه فاکس نیوز، ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه‌شنبه در یک کنفرانس خبری اظهار کرد: آمریکا ادعا می‌کند که بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن را تحریم می‌کند و هیچ دیپلمات یا نماینده رسمی را به پکن اعزام نخواهد کرد؛ و این در حالی‌ست که برای مقامات سازمان‌های دولتی درخواست ویزا می‌کند. چنین چیزی “نسبتا گیج‌کننده” است.

لیجیان افزود: مهم نیست که آمریکا چگونه تلاش می‌کند تا چنین چیزی را توجیه کند، حقیقت این چیزی است که همه ما مشاهده می‌کنیم.

لیجیان پیشتر تحریم دیپلماتیک بازی‌های زمستانی ۲۰۲۲ پکن  توسط آمریکا را “مضحک” خواند و گفت که آمریکا برای کارکنان دیپلماتیک خود درخواست ویزا کرده است.

اما وزارت امور خارجه آمریکا اظهارات این سخنگو را رد و اعلام کرد که اعزام کارکنان کنسولگری آمریکا به همراه ورزشکاران آمریکایی به پکن “استاندارد” است.

سخنگو وزارت خارجه آمریکا به فاکس‌ نیوز گفت: ما قصد داریم که خدمات امنیتی دیپلماتیک و کنسولی ارائه دهیم تا از امنیت ورزشکارانمان، مربیان و کارکنان کشورمان اطمینان حاصل کنیم و می‌خواهیم مطمئن شویم که افراد نامبرده شده به خدمات شهروندی آمریکایی؛ خدماتی که به همه شهروندان آمریکایی در خارج از کشور ارائه می‌دهیم، دسترسی داشته باشند.

این سخنگو افزود: هر گونه درخواست ویزا برای امنیت کارکنان کنسولگری و دیپلمات‌ها خواهد بود. حضور این افراد در این بازی‌ها استاندارد است و آن‌ها نمایندگی رسمی یا دیپلماتیک در بازی‌ها را تشکیل نمی‌دهند.

دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، پیشتر اعلام کرده بود که آمریکا هیچ مقام دیپلماتی را به بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن اعزام نخواهد کرد و این تصمیم را درخصوص اعتراض به مسئله “نقض حقوق بشر” در چین اتخاذ کرده بود.

چین هم تصمیم آمریکا را محکوم کرد و آمریکا را به جرم “سیاسی کردن” بازی‌های المپیک متهم کرده بود.

310 310

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.