وام دهندگان بزرگ روسیه می گویند که خزانه یوان خالی است و بانک مرکزی را ترغیب به اقدام رویترز می کنند

نوشته النا فابریچنایا مسکو (رویترز) – بانک‌های بزرگ روسیه از بانک مرکزی خواسته‌اند تا برای مقابله با کسری نقدینگی یوان که منجر به سقوط روبل به پایین‌ترین سطح خود از آوریل در برابر پول چین شده و نرخ سوآپ یوآن را به سه رقمی رسانده، اقدام کند. روبل در 4 سپتامبر در برابر یوان در

کد خبر : 492701
تاریخ انتشار : جمعه ۱۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۲
وام دهندگان بزرگ روسیه می گویند که خزانه یوان خالی است و بانک مرکزی را ترغیب به اقدام رویترز می کنند


نوشته النا فابریچنایا

مسکو (رویترز) – بانک‌های بزرگ روسیه از بانک مرکزی خواسته‌اند تا برای مقابله با کسری نقدینگی یوان که منجر به سقوط روبل به پایین‌ترین سطح خود از آوریل در برابر پول چین شده و نرخ سوآپ یوآن را به سه رقمی رسانده، اقدام کند.

روبل در 4 سپتامبر در برابر یوان در بورس اوراق بهادار مسکو (MOEX) پس از طرح‌های وزارت دارایی برای مداخلات ارزی نشان داد که فروش روزانه یوان بانک مرکزی در ماه آینده به 200 میلیون دلار کاهش خواهد یافت، تقریباً 5 درصد کاهش یافت. .

بانک مرکزی در ماه گذشته روزانه 7.3 میلیارد دلار یوان فروخته بود. این سقوط همزمان با قرار دادن اوراق قرضه 15 میلیارد یوانی غول نفتی Rosneft بود که نقدینگی را نیز از بازار خارج کرد.

ژرمن گرف، مدیر عامل Sberbank، با تاکید بر اینکه بانک مرکزی نیاز به مشارکت فعال تر در بازار دارد، گفت: ما نمی توانیم به یوان وام بدهیم زیرا چیزی برای پوشش موقعیت های ارز خارجی خود نداریم.

پس از اینکه تحریم‌های غرب تجارت مبادله دلار و یورو را متوقف کرد، یوان تبدیل به پرمعامله‌ترین ارز خارجی در MOEX شد و بسیاری از بانک‌ها محصولات یوان را برای مشتریان خود توسعه دادند.

نقدینگی یوان عمدتا توسط بانک مرکزی از طریق فروش روزانه و سوآپ یوان یک روزه و همچنین از طریق فروش ارز توسط شرکت های صادرکننده تامین می شود.

در همین حال، بانک های چینی در روسیه به دلیل ترس از تحریم های ثانویه غرب از تجارت ارز اجتناب می کنند.

در آغاز ماه سپتامبر، بانک ها از طریق سوآپ یک روزه بانک مرکزی، رکورد 35 میلیارد یوان را از بانک مرکزی جذب کردند.

آندری کوستین، مدیر عامل دومین وام دهنده بزرگ VTB، با تاکید بر اینکه صادرکنندگان نیز باید یوان بیشتری بفروشند، گفت: “من فکر می کنم بانک مرکزی می تواند کاری انجام دهد. آنها امیدوارند نیاز به افزایش پیشنهاد نقدینگی از طریق سوآپ را درک کنند.”

کمبود شدید یوان همچنین به دنبال ماه‌ها تاخیر در پرداخت‌های تجاری با روسیه توسط بانک‌های چینی رخ می‌دهد که پس از تهدیدهای آمریکا مبنی بر تحریم‌های ثانویه غرب نسبت به معامله با روسیه محتاط شده‌اند. این مشکلات در ماه اوت به اوج خود رسید و میلیاردها یوان در بلاتکلیفی گیر کرد.

روسیه و چین درباره یک سیستم مشترک برای پرداخت های دوجانبه بحث کرده اند، اما هیچ پیشرفتی در چشم نیست. کوستین از VTB گفت که از آنجایی که تجارت روسیه با چین متعادل است، ایجاد یک مکانیسم تسویه برای پرداخت ها به ارزهای ملی نباید مشکلی ایجاد کند.





لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.