هیئت 6 ژانویه می تواند چندین بار جنایتکارانه ترامپ را ارجاع دهد

چنی در پاسخ به این سوال که آیا جلسات استماع کمیته نشان داده است که ترامپ باید تحت پیگرد قانونی قرار گیرد، گفت: “در نهایت، وزارت دادگستری تصمیم خواهد گرفت.” چنی، یکی از دو جمهوری‌خواه در هیئت تحت رهبری دموکرات‌ها، گفت که «ما به‌عنوان یک کمیته تصمیم می‌گیریم» درباره ارجاع رسمی جنایی به وزارت دادگستری

کد خبر : 224538
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۱
هیئت 6 ژانویه می تواند چندین بار جنایتکارانه ترامپ را ارجاع دهد


چنی در پاسخ به این سوال که آیا جلسات استماع کمیته نشان داده است که ترامپ باید تحت پیگرد قانونی قرار گیرد، گفت: “در نهایت، وزارت دادگستری تصمیم خواهد گرفت.”

چنی، یکی از دو جمهوری‌خواه در هیئت تحت رهبری دموکرات‌ها، گفت که «ما به‌عنوان یک کمیته تصمیم می‌گیریم» درباره ارجاع رسمی جنایی به وزارت دادگستری که اتهامات علیه ترامپ را توصیه کند یا خیر.

وزارت دادگستری مجبور نیست منتظر باشد تا کمیته ارجاع جنایی را انجام دهد. چنی گفت: ممکن است بیش از یک ارجاع جنایی وجود داشته باشد.

اتهامات جنایی هرگز علیه رئیس جمهور مستقر یا سابق ایالات متحده مطرح نشده است. چنی در پاسخ به این سوال که اگر وزارت دادگستری جو بایدن، رئیس جمهور جو بایدن علیه سلف او اتهاماتی وارد کند، چه معنایی برای کشور خواهد داشت، گفت: «نگرانی بیشتری در مورد اینکه اگر مردم در مورد آنچه اینجا رخ داده پاسخگو نباشند، چه معنایی خواهد داشت.»

چنی از رفتار ترامپ قبل، در حین و بعد از حمله 6 ژانویه 2001 به ساختمان کنگره توسط حامیانش در تلاش ناموفق آنها برای جلوگیری از تایید کنگره بایدن در انتخابات 2020 انتقاد کرده است، از جمله سخنرانی آتش زا بلافاصله قبل از شورش.

او گفت: «من فکر می‌کنم اگر رئیس‌جمهوری بتواند در این نوع فعالیت‌ها شرکت کند و اکثریت حزب رئیس‌جمهور به دور نگاه می‌کنند، تهدید قانون اساسی بسیار جدی‌تر است – یا ما به عنوان یک کشور تصمیم می‌گیریم، می‌دانید، ما در واقع قصد نداریم چنی گفت: تعهدات قانون اساسی خود را جدی بگیریم.

و اگر فقط از این منظر به این موضوع فکر کنید که چه نوع مردی می‌داند که یک اوباش مسلح است و اوباش را برای حمله به ساختمان کنگره می‌فرستد و در زمانی که معاون رئیس‌جمهور خودش در معرض تهدید است، زمانی که کنگره در معرض تهدید است، آنها را بیشتر تحریک می‌کند. چنی افزود.

چنی که پدرش دیک چنی از سال 2001 تا 2009 معاون رئیس جمهور بوده است، همچنین گفت که هنوز در مورد نامزدی احتمالی برای ریاست جمهوری در سال 2024 تصمیمی نگرفته است، حتی در شرایطی که در رقابت انتخاباتی مجدد خود در مجلس امسال با چالش اولیه جمهوری خواهان مواجه است. صندلی نماینده وایومینگ

ترامپ هنوز اعلام نکرده است که آیا در سال 2024 دوباره به ریاست جمهوری خواهد رسید یا خیر.

چنی گفت: «مردی به خطرناکی دونالد ترامپ هرگز نمی تواند دیگر به دفتر بیضی شکل نزدیک شود.

یکی از نمایندگان ترامپ بلافاصله به پیامی که خواستار اظهار نظر بود، پاسخ نداد.

ترامپ مسئولیت حمله به کاپیتول را رد کرده است، اما گفته است در صورتی که دوباره رئیس جمهور شود، دست اندرکاران را عفو خواهد کرد.

کسیدی هاچینسون، دستیار ارشد سابق مارک میدوز، رئیس وقت کاخ سفید ترامپ، هفته گذشته شهادت بمب‌گذاری شده‌ای را در مورد رفتار ترامپ در روز شورش به هیئت داد.

هاچینسون شهادت داد که ترامپ سعی کرد فرمان لیموزین ریاست جمهوری خود را بگیرد، زمانی که اطلاعات امنیتی او از بردن او به کاپیتول برای پیوستن به حامیانش امتناع کرد. او همچنین گفت که ترامپ نگرانی‌ها درباره اینکه برخی از حامیان برای سخنرانی او قبل از شورش جمع شده بودند را رد کرد و در عوض از نیروهای امنیتی خواست که از غربالگری شرکت‌کنندگان با مغناطیس‌سنج‌های فلزیاب جلوگیری کنند تا جمعیت بزرگ‌تر به نظر برسد.

آدام کینزینگر، نماینده دیگر جمهوریخواه در کمیته، روز یکشنبه گفت که شاهدان دیگری از زمان شهادت هاچینسون مطرح شده اند.

کینزگر به برنامه «وضعیت اتحادیه» شبکه سی‌ان‌ان گفت: «اطلاعات بیشتری وجود خواهد داشت». “گوش به زنگ باشید.”

(گزارش توسط تایلر کلیفورد در نیویورک؛ ویرایش توسط ویل دانهام)



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.