هیئت حسابرسی اردوغان خریدهای FX پس از سقوط لیر توسط بلومبرگ را بررسی می کند

© بلومبرگ. مشتریان یک صرافی در میدان تقسیم در استانبول، ترکیه، روز جمعه، 15 اکتبر 2021. رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، سیاست گذاران پولی را که نگران کاهش بیشتر نرخ بهره هستند، اخراج کرد و لیر را به پایین ترین سطح در برابر دلار سوق داد. فرمان نیمه شب (بلومبرگ) — یک فرد آشنا

کد خبر : 136121
تاریخ انتشار : دوشنبه ۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
هیئت حسابرسی اردوغان خریدهای FX پس از سقوط لیر توسط بلومبرگ را بررسی می کند



© بلومبرگ. مشتریان یک صرافی در میدان تقسیم در استانبول، ترکیه، روز جمعه، 15 اکتبر 2021. رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، سیاست گذاران پولی را که نگران کاهش بیشتر نرخ بهره هستند، اخراج کرد و لیر را به پایین ترین سطح در برابر دلار سوق داد. فرمان نیمه شب

(بلومبرگ) — یک فرد آشنا با مقدمات گفت که مقامات ارشد تحقیقاتی ترکیه زمانی که دلایل سقوط لیر در ماه نوامبر را بررسی کنند، بر خرید ارز خارجی تمرکز خواهند کرد.

این فرد روز دوشنبه به بلومبرگ گفت که برای افشای جزئیات محرمانه، بازرسان شورای نظارت دولتی این اختیار را خواهند داشت که در صورت مشکوک بودن به فعالیت مجرمانه، پیگرد قانونی را پیگیری کنند. خبرگزاری دولتی آنادولو که برای اولین بار از تحقیقات قریب الوقوع روز شنبه خبر داد، گفت که رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور این کشور به شورا دستور داده تا تعیین کند که آیا دستکاری ارز صورت گرفته است یا خیر.

این فرد آشنا گفت که شورا اسناد و مدارک و سایر اطلاعات را از سازمان های دولتی مربوطه قرض خواهد گرفت. این شخص گفت، این تحقیقات بر روی خریدهای بالاتر از یک آستانه هنوز تعیین نشده متمرکز خواهد بود، به استثنای مواردی که ناشی از “ضرورت” و معاملات مربوط به بدهی های شرکتی است.

اردوغان می گوید ترکیه پس از Pivot مورد حمله «بارون های پول» قرار گرفته است

کاهش تقریباً 24 درصدی در برابر دلار در نوامبر به دلیل فشار اردوغان برای کاهش نرخ بهره – که برای افزایش توربوشارژ و ایجاد شغل طراحی شده بود – در عوض منجر به نگرانی در مورد شوک های قیمتی شد. بانک مرکزی هزینه های استقراض را از سپتامبر 4 درصد کاهش داده و به 15 درصد رسانده است.

روز دوشنبه، اردوغان بر استدلال غیرمتعارف خود مبنی بر اینکه نرخ های پایین تر در نهایت تورم را کاهش می دهد، ایستاد.

رسانه‌های دولتی به نقل از رئیس‌جمهور گفتند: «من همیشه برای کاهش نرخ‌های بهره بحث کرده‌ام و بارها گفته‌ام که نرخ‌ها باید کمتر باشد». من هرگز از افزایش نرخ بهره حمایت نکرده ام و نخواهم کرد.

این فرد گفت انتظار می رود این شورا نتایج بررسی های خود را با بانک مرکزی، ناظر بانکی، ناظر بازار و هیات رسیدگی به جرائم مالی در میان بگذارد و ممکن است از آنها درخواست اقدام کند. این شخص گفت که ممکن است شکایت کیفری نیز ارائه کند. بازرسان به هیچ مهلتی ملزم نیستند.

این شورا روز دوشنبه به درخواست تلفنی بلومبرگ پاسخ نداد.

© 2021 بلومبرگ LP

سلب مسئولیت: فیوژن مدیا مایلم به شما یادآوری کنم که داده‌های موجود در این وب‌سایت لزوماً بلادرنگ یا دقیق نیستند. تمام CFD ها (سهام، شاخص ها، آتی) و قیمت های فارکس توسط صرافی ها ارائه نمی شوند، بلکه توسط بازارسازان ارائه می شوند، بنابراین قیمت ها ممکن است دقیق نباشند و ممکن است با قیمت واقعی بازار متفاوت باشند، به این معنی که قیمت ها نشان دهنده هستند و برای اهداف تجاری مناسب نیستند. بنابراین فیوژن مدیا هیچ مسئولیتی در قبال ضررهای تجاری که ممکن است در نتیجه استفاده از این داده ها متحمل شوید ندارد.

فیوژن مدیا یا هر کسی که با فیوژن مدیا مرتبط است هیچ گونه مسئولیتی در قبال از دست دادن یا آسیب ناشی از اتکا به اطلاعات از جمله داده ها، قیمت ها، نمودارها و سیگنال های خرید/فروش موجود در این وب سایت نخواهد پذیرفت. لطفا در مورد ریسک ها و هزینه های مرتبط با معامله در بازارهای مالی به طور کامل مطلع باشید، این یکی از پرریسک ترین شکل های سرمایه گذاری ممکن است.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.