حسن محمدی در گفتوگو با ایسنا، با اشاره به عضویت فعال ستاد گردشگری شهرداری همدان در مجامع بینالمللی به ویژه مجمع شهرداران آسیایی، اظهار کرد: در سایت مجمع شهرداران آسیایی سه محور گردشگری، زیستمحیطی و فرهنگی معرفی شده بود که ستاد گردشگری شهرداری همدان از بین این سه محور، محور گردشگری را برای مبادله اطلاعات و رزومه خود برای مجمع شهرداران آسیایی انتخاب کرد.
وی افزود: ستاد گردشگری شهرداری همدان از خردادماه رزومهای از ویژگیهای تاریخی، طبیعی، برنامهها، چشماندازها، قابلیت ها و پتانسیلهای استان همدان در زمینه گردشگری که از قبل با توجه به پیگیری برای ثبت جهانی هگمتانه احصاء و شناسایی کرده بود را برای مجمع شهرداران آسیایی ارسال کرد که با ارائه این رزومه در نشست “میت آپ” در ۲۲ آذرماه این موضوع بررسی و در هیأت اجرایی به رأی گذاشته شد و همدان را به عنوان پایتخت گردشگری آسیا در سال ۲۰۲۴ میلادی انتخاب کردند.
وی با اشاره به اینکه از سراسر آسیا تمام شهرهایی که تمایل داشتند براساس محورهای اعلام شده اطلاعات و رزومه خود را به مجمع شهرداران آسیایی ارائه داده بودند، گفت: در نشست “میت آپ” در ۲۲ آذرماه، همدان به عنوان پایتخت گردشگری آسیا، شیراز به عنوان پایتخت محیط زیست و شهر غبیری(لبنان) به عنوان پایتخت فرهنگی ۲۰۲۴ انتخاب شدند.
وی افزود: این امر ارتباط ما را به صورت زنجیرهای با تمام مجامع بینالمللی برقرار میکند و به صورت دورهای عکسهایی از مراکز تاریخی و طبیعی همدان در سایت مجمع شهرداران آسیایی و به تبع آن در سایتهای مجامع بینالمللی چون UN، مجمع شهرداران جاده ابریشم و سایر مجامع بینالمللی به تماشا در میآید.
محمدی ادامه داد: طبیعتا گردشگران خارجی برای انتخاب مقصد خود به سایتهای معتبری چون سایتهای یونسکو، مجمع شهرداران آسیایی و جاده ابریشم مراجعه خواهند داشت و در هر حالت این سایتها به صورت زنجیرهای به هم وصل هستند و با این اقدام ارتباط ما با آنها برقرار میشود.
وی تصریح کرد: انتخاب همدان به عنوان پایتخت گردشگری در سال ۲۰۲۴ برای ما یکسری الزامات را ایجاد میکند که باید این الزامات را اجرا کنیم تا بتوانیم سال ۲۰۲۴ با افتخار از آن عبور کرده و با همکاری خوب شهرداری همدان و مجمع شهرداران آسیایی بتوانیم به نحو مطلوب ظرفیتهای گردشگری همدان را به دنیا معرفی کنیم.
مشاور عالی شهردار با اشاره به اینکه مسئولیت دبیرخانه مجمع شهرداران آسیایی با کشور ایران است، گفت: فراهم کردن فضای مشارکتی با سایر شهرهای آسیایی و بررسی چالش و فرصتهای مشترک، استفاده از تجربیات شهرهای دیگر در زمینه ظرفیتهای گردشگری، به اشتراک گذاشتن فرصتهای گردشگری، دریافت اعتبار جهانی از طرف مجمع، فرصت جذب مشارکت مالی سازمانهای پیشرو در مدیریت شهری جهانی، ایجاد انگیزه برای دستیابی تعهدهای مطرح شده در چهارچوب طرحها، بهرهمندی از ظرفیتهای تخصصی و نظارتی کمیتههای فنی مجمع از جمله مزایای پایتخت گردشگری آسیایی شدن همدان به شمار می رود.
محمدی در پایان یادآور شد: مهمترین مزیت این امر برقراری زنجیره ارتباط بین شهرداری همدان با سایر شهرهای آسیایی عضو این مجمع میتواند باشد.
انتهای پیام
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰