هشدار بایدن به شرکت‌های نفتی: منفعت‌طلبی از جنگ را متوقف کنید

[ad_1] به گزارش خبرگزاری رویترز، جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا از شرکت‌های نفتی بزرگ انتقاد کرد و گفت، آن‌ها سودهای هنگفتی به جیب می‌زنند، اما مردم آمریکا که از تورم خسته شده‌اند، باید بهای سنگینی برای پر کردن باک بنزین خود پرداخت کنند. بایدن گفت، صنعت نفت «به تعهدات خود برای سرمایه‌گذاری در آمریکا و حمایت

کد خبر : 275013
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۸
هشدار بایدن به شرکت‌های نفتی: منفعت‌طلبی از جنگ را متوقف کنید

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری رویترز، جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا از شرکت‌های نفتی بزرگ انتقاد کرد و گفت، آن‌ها سودهای هنگفتی به جیب می‌زنند، اما مردم آمریکا که از تورم خسته شده‌اند، باید بهای سنگینی برای پر کردن باک بنزین خود پرداخت کنند.

بایدن گفت، صنعت نفت «به تعهدات خود برای سرمایه‌گذاری در آمریکا و حمایت از مردم این کشور» عمل نکرده است. آن‌ها عدالت را در بازگرداندن پول این مردم رعایت نمی‌کنند و «سودهای کلانی به دست می‌آورند که قابل باور نیست».

رئیس‌جمهوری آمریکا گفت: سودهای بادآورده شرکت‌های نفتی از جنگ (اوکراین و روسیه) به دست آمده و آن‌ها مسئول هستند که کاری کنند.

او این مسئله را غیر قابل باور توصیف کرد و گفت، اگر شرکت‌های نفتی بخشی از این سود هنگفت را به مصرف‌کنندگان (آمریکایی) بدهند، قیمت سوخت حدود ۵۰ سنت کاهش خواهد یافت.

بایدن با بیان اینکه «وقتش رسیده تا این شرکت‌ها دست از سودجویی از جنگ بردارند»، به شرکت‌های نفتی هشدار داد که اگر این کار را نکنند، باید برای سودهای مازاد خود مالیات بیشتری پرداخته و با محدودیت‌های مضاعفی روبرو شوند.

این اظهارات در حالی مطرح شد انتخابات کنگره آمریکا در ۱۷ آبان برگزار می‌شود. در این انتخابات تمام کرسی‌های مجلس نمایندگان و ۳۴ کرسی‌ مجلس سنای آمریکا به رای گذاشته می‌شود. اکثریت کنگره در حال حاضر در اختیار حزب حاکم دموکرات است، اما نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که اوضاع اینطور نخواهد ماند.

به نظر می‌رسد حزب جمهوری‌خواه اکثریت مجلس نمایندگان را به دست بگیرد، اما سرنوشت سنا مشخص نیست. جو بایدن تلاش می‌کند در آستانه این انتخابات مهم، بهای گاز را کاهش دهد تا مردم آمریکا از حزب دموکرات روی برنگردانند.

311311

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.