هزینه عصب کشی دندان در سال ۱۴۰۳

به گزارش هوشمند نیوز به نقل از فرادید، در این مطلب قرار است مروری جامع بر مهم‌ترین فاکتورهای موثر بر هزینه عصب کشی دندان، داشته باشیم، با ما همراه باشید. عصب کشی دندان، یکی از مهم‌ترین درمان‌های دندانپزشکی است که از آن برای جلوگیری از کشیدن دندان، استفاده می‌شود. هزینه عصب کشی دندان در سال

کد خبر : 491685
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۷
هزینه عصب کشی دندان در سال ۱۴۰۳


به گزارش هوشمند نیوز به نقل از فرادید، در این مطلب قرار است مروری جامع بر مهم‌ترین فاکتورهای موثر بر هزینه عصب کشی دندان، داشته باشیم، با ما همراه باشید.

عصب کشی دندان، یکی از مهم‌ترین درمان‌های دندانپزشکی است که از آن برای جلوگیری از کشیدن دندان، استفاده می‌شود. هزینه عصب کشی دندان در سال 1403، متغیر است و نمی‌توان تعرفه مشخصی برای آن، مشخص کرد چون عوامل زیادی بر قیمت نهایی عصب کشی دندان، اثر می‌گذارند. در این مطلب قرار است مروری جامع بر مهم‌ترین فاکتورهای موثر بر هزینه عصب کشی دندان، داشته باشیم، با ما همراه باشید.

عصب کشی دندان چیست؟

​ عصب کشی دندان (Root Canal)، یکی از مهم‌ترین درمان‌های دندانپزشکی است که در طول آن، عصب دندان، به صورت کامل ضدعفونی می‌شود و باکتری‌های اطراف آن، شسته می‌شوند تا از دردهای دندانی آینده، جلوگیری شود.

هدف اصلی در زمان عصب کشی، حفظ ساختار طبیعی دندان و جلوگیری از انتشار بیشتر عفونت به بافت‌های اطراف است. این روش درمانی، دندان آسیب دیده را از کشیدن، نجات می‌دهد و به بیمار امکان می‌دهد که از دندان آسیب دیده خود، برای سال‌های بیشتری استفاده کند.

 عصب کشی، برای کدام دندان‌ها نیاز است؟

دندان‌های دارای پوسیدگی عمیق 

دندان‌های ترک‌خورده یا شکسته

دندان‌های ضربه خورده

دندان‌های دارای عفونت یا آبسه

دندان‌های با درمان‌های ناموفق قبلی

دندان‌های با پوسیدگی پنهان زیر پرکردگی

دندان‌های حساس به درد شدید

 مهم‌ترین عوامل اثر گذار بر قیمت عصب کشی دندان

قیمت عصب کشی دندان بر حسب شرایط سلامتی دهان و دندان هر بیمار، متغیر است، تعداد ریشه‌های آسیب دیده، موقعیت دندان‌ها، مراحل رشد دندان‌ها، میزان تخصص دندانپزشک و …. از جمله مهم‌ترین فاکتورهای موثر بر قیمت عصب کشی دندان، محسوب می‌شوند.

تعداد ریشه‌ها

به صورت کلی، هزینه عصب کشی دندان‌های جلویی به دلیل داشتن ریشه‌های کم‌تر و ساختار مستقیم، کم‌تر است اما دندان‌های عقب به خاطر داشتن ریشه‌های متعدد کانال ریشه پیچیده، درمان دشوارتری دارند و طبیعتا عصب کشی این دندان‌ها نیز هزینه بیشتری خواهد داشت.

موقعیت دندان‌ها

اگر دندان‌های جلویی شما نیاز به عصب‌کشی داشته باشند احتمالا هزینه عصب‌ کشی شما کم‌تر خواهد شد، چون دسترسی به دندان‌های جلویی، راحت‌تر است و اما در صورتی که‌ دندان‌های عقبی یا خلفی شما به عصب کشی نیاز داشته باشند، احتمالا مجبور باشید که هزینه‌های بیشتری را پرداخت کنید چون دسترسی به این دندان‌ها سخت‌تر است و دندان‌های عقبی و خلفی، دیرتر درمان می‌شوند.

مرحله رشد دندان ها

اینکه دندان شما در حال گذراندن کدام یک از مراحل رشد باشد، ارتباط مستقیم با هزینه عصب کشی شما دارد. دندان‌های با ریشه رشد نایافته یا آپکس، یکی از سخت‌ترین و گران‌ترین عصب‌ کشی‌ها را دارند و بر عکس، دندان‌هایی رشد نهایی خود را گذرانده‌اند، عصب کشی راحت‌تر و در نتیجه، ارزان‌تری دارند.

تخصص دندانپزشک

اگر قصد داشته باشید که عصب کشی دندان‌های‌تان را به یک متخصص اندو، (کسی که تخصص اصلی او عصب کشی دندان است و در این زمینه تجربه دارد) بسپارید، احتمالا باید هزینه بیشتری نسبت به عصب کشی نزد یک دندانپزشک عمومی پرداخت کنید. احتمال موفقیت آمیز بودن عصب کشی توسط یک متخصص آندو بیشتر است و شما می‌توانید در قبال انجام یک جراحی کم‌ریسک‌تر، هزینه بیشتری خرج کنید. 

دستمزد متخصص عصب کشی

در حالت ایده آل، نباید هزینه عصب کشی توسط متخصصین دندانپزشکی مختلف، متفاوت باشد! … اما واقعیت به گونه دیگری است و این روزها هزینه متخصصین اندودنتیست در تهران، متغیر است و طبیعیتا، دندانپزشکانی که تجربه و مهارت بالاتری دارند، دستمزد بیشتری برای عصب کشی دندان، دریافت می‌کنند.

درمان اولیه یا مجدد

اگر بدشانس باشید و دندانی که قبلا عصب کشی کرده‌اید با مشکل مواجه شده باشد، مجبور خواهید بود که برای درمان اولیه مجدد دندانی که قبلا عصب کشی کرده‌اید، هزینه بیشتری پرداخت کنید تا ریشه ناسالم‌تان درمان شود و آماده یک عصب کشی حرفه‌ای شوید.

موقعیت جغرافیایی

موقعیت جغرافیایی نیز، یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیر گذار بر قیمت عصب کشی دندان است که باید به آن توجه کنید. هزینه عصب کشی دندان در شهرهای پرجمعیت مثل تهران، اصفهان، تبریز و …. نسبت به شهرهای کوچک، به طرز چشمگیری بیشتر است. البته غافل از این نکته نباشید که این روزها متخصصین حرفه‌ای و خبره نیز در شهرهای بزرگ کشورمان مشغول کار هستند و این تفاوت قیمت، به این نکته مهم نیز ارتباط دارد.

نوع بیمه

میزان پوشش بیمه‌های مختلف از خدمات دندانپزشکی، از جمله عصب کشی به شرایط بیمه شما مربوط می‌شود و برای دریافت اطلاعات دقیق‌تر پیرامون این موضوع، باید با کارگزاری بیمه خودتان تماس بگیرید. با توجه به اینکه عصب کشی یکی از اصلی‌ترین درمان‌های دندانپزشکی است، اصولا تا بخش زیادی از هزینه‌های خدمات عصب کشی، توسط بیمه‌های مختلف، پرداخت می‌شود. 

قیمت عصب کشی دندان در سال 1403، چقدر است؟

به صورت میانگین، تعرفه عصب کشی دندان در سال 1403 در ایران، بین 1 میلیون تومان الی 4 میلیون، تومان است، قیمت نهایی عصب کشی دندان هر بیماری، به فاکتورهای مطرح شده بستگی دارد.

 

جدول قیمت عصب کشی دندان در سال 1403

عصب کشی تک کاناله

 1 میلیون تومان

 عصب کشی دندان دو کاناله

 2 میلیون الی 3 میلیون

 عصب کشی دندان های 3 کاناله

 3 میلیون تومان 

عصب کشی دندان چهار کاناله

3 میلیون الی 4 میلیون

سخن پایانی

زمانی که درد دندان، کلافه‌تان کرده است و فقط دنبال یک راه ساده برای خلاص شدن از درد کشنده ریشه دندان‌های‌تان هستید، عصب کشی به داد شما خواهد رسید! با کمک عصب کشی، برای همیشه از شر ریشه آسیب دیده دندان خراب‌تان، خلاص خواهید شد و نیازی نخواهید داشت که دندان‌تان را نیز بکشید و با حفره خالی دندان‌ کشیده‌ شده‌تان، زیبایی لبخندتان را از دست بدهید!

 اگر شما هم قصد عصب کشی داشته باشید، قطعا هزینه عصب کشی دندان برای شما مهم خواهد بود، در این مطلب، مهم‌ترین عوامل اثر گذار بر قیمت عصب کشی دندان را مرور کردیم، با مطالعه اجمالی نکات مطرح شده در این مطلب،قیمت تقریبی عصب کشی دندان‌های‌تان را متوجه خواهید شد.

 

 



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.