هزینه ساخت هر یک کیلومتر آزادراه چقدر است؟

[ad_1] مجید کیانپور امروز در سیزدهمین همایش قیر و آسفالت با اشاره به افزایش قیمت قیر گفت: در حال حاضر هزینه ساخت هر کیلومتر آزادراه در دشت به ۴۰ میلیارد تومان رسیده است. این در حالی است که نگهداری راه‌ها برای وزارت راه و شهرسازی در اولویت قرار دارد که مصرف قیر در آنها بالاست.

کد خبر : 127246
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۰
هزینه ساخت هر یک کیلومتر آزادراه چقدر است؟

[ad_1]

مجید کیانپور امروز در سیزدهمین همایش قیر و آسفالت با اشاره به افزایش قیمت قیر گفت: در حال حاضر هزینه ساخت هر کیلومتر آزادراه در دشت به ۴۰ میلیارد تومان رسیده است. این در حالی است که نگهداری راه‌ها برای وزارت راه و شهرسازی در اولویت قرار دارد که مصرف قیر در آنها بالاست.

وی افزود: سال گذشته ۷۳ هزار کیلومتر پیمایش در شریان‌های اصلی کشور رخ داد که با بررسی‌های انجام شده، ۵۰ درصد این مسیرها از وضع مطلوب روسازی آسفالت برخوردارند و ۵۰ درصد نیازمند عملیات پیشگیرانه برای نگهداری راه‌ها هستند.

به گفته مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، ۳۵ هزار کیلومتر از راه‌های کشور نیازمند روسازی و نگهداری اضطراری هستند.

هزینه احداث هر یک کیلومتر آزادراه به ۴۰ میلیارد تومان رسیده است

کیانپور با بیان اینکه در سال ۹۶ قیمت هر تُن قیر کمتر از ۹۰۰ هزار تومان بود، گفت: در حال حاضر قیمت هر تن قیر بین ۱۰ تا ۱۲ میلیون تومان است. مجلس می‌گوید قیر رایگان به موقع به پروژه‌های عمرانی داده شود درحالی‌که مشکل جامعه مهندسی، شرکت راهسازی و دستگاه‌های عمرانی مانند سازمان راهداری و شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل این است که قیر رایگان دیر به آنها داده می‌شود و تاکنون قیر رایگان به این دستگاه‌ها واگذار نشده است.

وی تأکید کرد: قیر باید در فصل مناسب راهسازی داده شود. در حال حاضر فرصت مناسبی برای عرضه قیر نیست. به آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک می‌گویند «برای نمونه‌برداری کیفیت قیر در کارگاه عمرانی حاضر باش ولی فصل سرما زمان مناسبی برای بررسی کیفیت قیر نیست».

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک اظهار کرد: بر اساس مصوبه وزارت راه و شهرسازی، باید در همه پروژه‌های راهسازی شاخص IRI در آنها لحاظ شده باشد و بدون داشتن این فاکتور، پروژه نباید از پیمانکار تحویل گرفته شود.

کیانپور گفت: در حال حاضر روی کنترل کیفیت راهسازی کار می‌کنیم اما زمان آن رسیده که از روش‌های بهینه در هنگام ساخت بهره ببریم تا دچار اُفت کیفیت جاده و راه‌ها نشویم و نیازی به درزگیری راه‌ها بلافاصله بعد از ساخت نباشد.

۲۲۳۲۲۷

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.