هزینههای جشنوارههای هند علیرغم نگرانیهای مربوط به تورم، رکود جهانی افزایش مییابد
فروش آنلاین و آفلاین در طول دوره جشنواره هندو که از هفته آخر سپتامبر شروع می شود و تا اوایل نوامبر ادامه دارد، تخمین زده می شود که از 27 میلیارد دلار عبور کند که تقریباً دو برابر مقدار مشابه در دوره قبل از کووید در سال 2019 و تقریباً 25 درصد بیشتر از سال

فروش آنلاین و آفلاین در طول دوره جشنواره هندو که از هفته آخر سپتامبر شروع می شود و تا اوایل نوامبر ادامه دارد، تخمین زده می شود که از 27 میلیارد دلار عبور کند که تقریباً دو برابر مقدار مشابه در دوره قبل از کووید در سال 2019 و تقریباً 25 درصد بیشتر از سال گذشته است. ، بر اساس برآوردهای صنعت.
طبق گزارش کنفدراسیون تمام معامله گران هند (CAIT) این فروش شامل فروش آفلاینی نزدیک به 15.2 میلیارد دلار خواهد بود، در مقایسه با حدود 8.5 میلیارد دلار در سال 2019. به گفته شرکت مشاوره بازار Redseer، امسال همچنین فروش 11.8 میلیارد دلاری در پلتفرم های آنلاین مانند آمازون و والمارتز فلیپ کارت وجود خواهد داشت.
خرده فروشی همیشه در ماه های اکتبر تا نوامبر به اوج خود می رسد، زمانی که کشور 1.4 میلیارد نفری جشنواره های اصلی دوسهرا و دیوالی را جشن می گیرند. بر اساس باور هندوها، این زمان مناسبی از سال برای ازدواج است.
رهبران صنعت گفتند، اما این افزایش در سال جاری بسیار بزرگتر است، عمدتاً به دلیل تقاضای متوقف شده به دلیل کاهش کووید-19 پس از دو سال ویران کردن کشور، و همچنین افزایش دستمزدها و افزایش مشاغل با احیای اقتصاد.
Sanjay Kothari، شریک وابسته Redseer، گفت: «پس از دو سال خستگی همهگیر، مصرفکنندگان هندی در آستانه جشنوارهها خوشحال هستند.
او گفت که با افزایش چهار برابری خریداران آنلاین از سال 2018 به نزدیک به 200 میلیون، و گسترش تقاضا برای اقلامی مانند گوشی های موبایل و پوشاک مد به شهرهای کوچک، احتمالاً چنین فروش هایی حداقل تا سه ماه آینده قوی باقی می ماند.
مانوج کومار داس، یک فروشنده چای 53 ساله در بوبانشوار، پایتخت ایالت شرقی، گفت: «از زمان شیوع کووید از شهر بیرون نرفته بودیم، اما تصمیم گرفتیم امسال در طول جشنواره ها کمی تفریح کنیم. اودیشا.
داس که ماهیانه حدود 30000 روپیه (364 دلار) درآمد دارد، گفت که امسال بیش از 50000 روپیه را در تعطیلات هفت روزه خرج کرده است، علاوه بر این که امسال برای خانوادهاش لباس جدید خریده است.
طبق اعلام فدراسیون، فروش خودرو، از جمله خودروهای دوچرخ، در 9 روز خوشبخت در تقویم هندو در این ماه نسبت به سال گذشته 57 درصد افزایش یافت و در مقایسه با دوره پیش از همهگیری در سال 2019، نزدیک به یک پنجم بیشتر بود. انجمن های فروشندگان خودرو
طبق گزارش موسسه مشاوره JLL، در هفت شهر برتر کشور، فروش خانه در سه ماهه سپتامبر نزدیک به 70 درصد نسبت به سال قبل افزایش یافت، زیرا سازندگان تخفیف های جشنواره را ارائه کردند.
رونق در هند علیرغم چالش های اقتصادی در سایر نقاط جهان، با افزایش تورم پس از جنگ روسیه و اوکراین و نرخ های بهره به شدت بالاتر است.
صندوق بین المللی پول اعلام کرده است که انتظار می رود کشورهایی که یک سوم تولید جهانی را تشکیل می دهند در سال آینده در رکود اقتصادی قرار بگیرند.
در هند نیز با اقدام بانک مرکزی برای مقابله با تورم مصرفکننده که در سپتامبر به بالاترین حد خود در پنج ماه گذشته یعنی 7.41 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رسید، نرخهای وام از ماه مه تا کنون حدود 150 واحد افزایش یافته است.
اما اقتصاددانان می گویند که حس در هند این است که در حالی که فعالیت اقتصادی در حال افزایش است، تورم به اوج خود رسیده است. انتظار می رود افزایش تقاضای مصرف کننده از رشد اقتصادی حدود 6.5 درصدی در سال مالی منتهی به مارس 2023 حمایت کند که بالاترین رقم در میان اقتصادهای بزرگ جهان است.
لباس، جواهرات و ماشین
خرده فروشان در بازارهای پارچه و جواهرات Chandni Chowk دهلی، و در ایالت های اوتار پرادش، گجرات، اودیشا و کرالا افزایش شدید تقاضا را به ویژه در مناطق شهری گزارش کردند. با این حال، تاجران گفتند که تقاضای روستایی به دلیل رشد کمتر دستمزدها در مقایسه با شهرها و احتمالاً به دلیل باران غیرفصلی در ماه اکتبر که محصولات را تحت تأثیر قرار داد، ضعیف باقی ماند.
مالاو شاه، مدیر VTech TVS، زنجیره ای متشکل از شش نمایشگاه خودرو در احمدآباد در غرب هند، گفت که بازگشایی مؤسسات آموزشی و از سرگیری کار در دفاتر به افزایش تقاضای خودرو کمک می کند.
شاه گفت: «افزایش قیمت وسایل نقلیه و قیمت بالای بنزین چالشهایی هستند، اما فروش جشن را کاهش ندادهاند.
به گفته بانک مرکزی، این هزینه ها نیز با افزایش اعتبار افزایش یافته است که به گفته بانک مرکزی، در ماه آگوست به بالاترین حد طی 10 سال گذشته یعنی 16.2 درصد رسیده است.
رونق خردهفروشی همچنین یک موهبت برای دولت است – دادهها نشان میدهد که جمعآوری مالیات بر کالاها و خدمات، که فشارسنج تقاضای مصرفکننده است، در سپتامبر 26 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافت.
پراوین کهندلوال، دبیرکل گروه CAIT که بیش از یک میلیون خردهفروش را نمایندگی میکند، گفت: انتظار میرود فروش در مقایسه با دوره قبل از همهگیری حدود 70 درصد رشد کند، زیرا مردم برای جشن گرفتن فستیوالها و همچنین خرید، بیشتر برای پوشاک، طلا و دکوراسیون خانه هزینه میکنند. برای فصل ازدواج
وی گفت: اعتماد مصرف کنندگان با گسترش فعالیت های اقتصادی بهبود یافته است و کشور پس از دو سال بدون ترس از بیماری همه گیر جشنواره ها را جشن می گیرد.
آدیتی نایار، اقتصاددان ارشد ICRA، بازوی هندی آژانس رتبه بندی مودی، گفت که افزایش فروش جشنواره تا حدی منعکس کننده تقاضای سرکوب شده است، اما می تواند تا اوایل سال آینده تعدیل شود.
«بعد از دو فصل متوالی جشنهای ضعیف، به نظر میرسد که احساسات و هزینههای مصرفکننده در سال جاری بهبود یافته است… که ممکن است رشد اقتصادی را در سهماهه جاری افزایش دهد، اما ممکن است پس از آن ادامه پیدا نکند.»
(1 دلار = 82.3900 روپیه هند)
(گزارش اضافی توسط Jatindra Dash در Bhubaneswar، Sumit Khanna در احمدآباد و Jose Devasia در Kochi؛ ویرایش توسط Raju Gopalakrishnan)
آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA + مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه | ![]() + مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه | ![]() + مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه |
![]() مدیریت حرفه ای کافی شاپ | ![]() حقوقدان خبره | ![]() سرآشپز حرفه ای |
![]() | ![]() آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو | ![]() |
برچسب ها :افزایش ، به ، تورم ، جشنوارههای ، جهانی ، رکود ، علیرغم ، مربوط ، مییابد ، نگرانیهای ، هزینههای ، هند
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰