هزاران نفر از احزاب رقیب تونس علیه رئیس جمهور تظاهرات کردند

[ad_1] هزاران نفر از حامیان حزب اسلامگرای النهضه و حزب مشروطه آزاد تظاهراتی موازی در مناطق مجاور پایتخت، تونس برگزار کردند و سعید را به سوء مدیریت اقتصادی و کودتای ضد دموکراتیک متهم کردند. تونس در حال خونریزی است. سعید یک دیکتاتور شکست خورده است. او ما را سال ها به عقب انداخته است. بازی

کد خبر : 267771
تاریخ انتشار : شنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۸
هزاران نفر از احزاب رقیب تونس علیه رئیس جمهور تظاهرات کردند

[ad_1]

هزاران نفر از حامیان حزب اسلامگرای النهضه و حزب مشروطه آزاد تظاهراتی موازی در مناطق مجاور پایتخت، تونس برگزار کردند و سعید را به سوء مدیریت اقتصادی و کودتای ضد دموکراتیک متهم کردند.

تونس در حال خونریزی است. سعید یک دیکتاتور شکست خورده است. او ما را سال ها به عقب انداخته است. بازی تمام شد از معترضان هندا بن علی گفت بیرون.

سعید که پس از تعطیلی پارلمان در سال گذشته و گسترش اختیارات خود با قانون اساسی جدید که در همه پرسی ماه ژوئیه به تصویب رسید، با فرمان به حکومت پرداخت، گفته است که اقدامات لازم برای نجات تونس از سال ها بحران است.

او در یک سخنرانی روز شنبه برای بزرگداشت خروج نیروهای فرانسوی پس از استقلال تونس در سال 1956، خواستار خروج امروز “همه کسانی که می خواهند استقلال را تضعیف کنند” شد – کنایه ای آشکار به دشمنان سیاسی او.

مخالفان سعید می گویند که اقدامات او دموکراسی تضمین شده از طریق انقلاب 2011 را که رهبر خودکامه زین العابدین بن علی را سرنگون کرد و بهار عربی را آغاز کرد، تضعیف کرد.

النهضه و حزب مشروطه آزاد مدتهاست که دشمنان سرسختی بوده اند، اما هر دو اکنون بیشتر بر مبارزه خود علیه سعید متمرکز شده اند.

در همین حال، تونسی‌ها برای تامین هزینه‌های زندگی خود تلاش می‌کنند، زیرا بحران در امور مالی دولت به کمبود کالاهای یارانه‌ای از جمله بنزین، شکر و شیر، علاوه بر سال‌ها ضعف اقتصادی و بیکاری ریشه‌دار، کمک کرده است.

رئیس‌جمهور که احتکارکنندگان و دلالان را مقصر کمبودها می‌داند، به نظر می‌رسد از حمایت گسترده بسیاری از مردم تونس برخوردار است، اما سختی‌های فزاینده باعث ناامیدی و افزایش جریان مهاجران غیرقانونی به اروپا شده است.

در شهر زرزیس در جنوب این هفته، ساکنان به دفن در گورهای بی نام و نشان مردم محلی که در یکی از غرق شدن کشتی های مهاجرانی که تلاش می کردند خود را به ایتالیا برسانند جان باختند، اعتراض کردند.

مونیا حججی، یکی از معترضان گفت: «در حالی که جوانان ما در دریا در قایق ها می میرند تا از جهنم فرار کنند، سعید فقط به جمع آوری قدرت علاقه دارد.

در تونس، در این هفته در مناطق فقیرنشین برخی درگیری‌ها بین پلیس و جوانان معترض رخ داده است و روز شنبه نیز حضور شدید پلیس در این شهر وجود داشت.

ابیرموسی، رهبر حزب مشروطه آزاد، یکی از حامیان خودکامگی پیش از انقلاب، در یک سخنرانی در جمع معترضان از ترتیبات امنیتی شدید انتقاد کرد و از سعید پرسید: «چرا می ترسی؟».

در هر دو تظاهرات، معترضان شعار «مردم سقوط رژیم را می‌خواهند»، شعار انقلاب 2011 سر می‌دادند.

علی لرایده، نخست وزیر سابق النهضه، گفت: «وضعیت در شرف انفجار است و برای آینده خطرناک است».

(گزارش توسط Tarek AmaraWriting توسط Angus McDowallویرایش توسط هلن پوپر)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.