هدیه نخست‌وزیر عراق به پزشکیان چه بود؟

به گزارش هوشمند نیوز به نقل از ایسنا،  مسعود پزشکیان رئیس جمهوری اسلامی ایران در جریان سفری سه روزه به کشور عراق صبح چهارشنبه وارد بغداد پایتخت این کشور شد. او در دیدار با محمد شیاع السودانی نخست‌وزیر این کشور لوحی را به او اهدا کرد که حاوی پیام تشکر آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب

کد خبر : 495072
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۱
هدیه نخست‌وزیر عراق به پزشکیان چه بود؟



به گزارش هوشمند نیوز به نقل از ایسنا،  مسعود پزشکیان رئیس جمهوری اسلامی ایران در جریان سفری سه روزه به کشور عراق صبح چهارشنبه وارد بغداد پایتخت این کشور شد.

او در دیدار با محمد شیاع السودانی نخست‌وزیر این کشور لوحی را به او اهدا کرد که حاوی پیام تشکر آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی از میزبانی موکب‌داران و ملّت بزرگ عراق در ایام اربعین حسینی به زبان عربی بود.

هدیه نخست‌وزیر عراق به پزشکیان چه بود؟
لوح رهبر انقلاب
ترجمه فارسی پیام رهبر انقلاب به شرح زیر است:

«بسم الله الرّحمن الرّحیم

اوّلین کلمه تشکّر است؛ از صمیم قلب، از طرف خودم و از طرف ملّت بزرگ ایران تشکّر میکنم: هم از شما موکب‌داران که در ایّام اربعین، کرامت را و رحمت و مودّت را به منتهیٰ‌درجه رسانده‌اید؛ هم از همه‌ی ملّت بزرگ عراق و هم از مسئولین در دولت عراق که امنیّت را و فضا را و زمینه را فراهم کرده‌اند؛ هم بخصوص از علمای بزرگوار و مراجع عظام عراق که فضای زیارت را، فضای برادری بین آحاد مردم و بین دو ملّت را فراهم کرده‌اند؛ حقیقتاً جای تشکّر دارد.

رفتار شما برادران عزیز عراقی در مواکبِ میانِ راه و رفتار کریمانه‌ی شما با زائران حسینی، در دنیای امروز نظیر ندارد، همچنان که خود راه‌پیمایی اربعین در تاریخ نظیر ندارد و همچنان که حراست از امنیّت و سلامت ده‌ها میلیون نفر، در دنیای ناامن کنونی کاری بزرگ و بی‌نظیر است.

شما کرامت اسلامی و کرامت عربی را در رفتار خودتان و اعمال خودتان نشان داده‌اید، و همه به عشق سیّدالشّهدا (سلام‌الله علیه) است. این عشق به حسین‌بن‌علی یک امر استثنائی است؛ شبیه این را در هیچ جا، در هیچ زمان، سراغ نداشتیم و نداریم. امیدواریم خداوند متعال این عشق را در دلهای شما، در دلهای ما، روزبه‌روز افزایش بدهد.

امروز دامنه‌ این جاذبه‌ محبّت به گستره‌ای تبدیل شده است که از عرصه‌ی پُرشور غزّه تا بسیاری از جوامع غیر مسلمان را شامل میشود؛ والحمدلله.»

در جریان این دیدار نخست وزیر عراق نیز با اهدای لوح هدیه‌ای منقش به کلامی از امیر المومنین علی (ع) در نهج البلاغه به مسعود پزشکیان رئیس جمهور ایران خوش آمد گفت.

روی لوح هدیه نخست وزیر عراق به رئیس جمهور ایران نوشته شده است که «حضرت علی (ع) در نهج البلاغه فرموده اند که مردم دو دسته اند؛ یا برادر دینی تو و یا همنوع تو».



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.