نیویورک تایمز با شکایت ضد SLAPP به شاکی افترا پاسخ داد

نوشته تام هالز (رویترز) – نیویورک تایمز از یک نویسنده ضد مهاجرت به دلیل هزینه دفاع از خود در برابر افترا در اولین شکایت از نوع خود بر اساس قانون اخیراً گسترش یافته “ضد SLAPP” نیویورک برای محافظت از سخنان انتقادی شکایت کرد. طبق دادخواست این شرکت که در روز سه‌شنبه ارائه شد، این شرکت

کد خبر : 193906
تاریخ انتشار : شنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱:۴۸
نیویورک تایمز با شکایت ضد SLAPP به شاکی افترا پاسخ داد


نوشته تام هالز

(رویترز) – نیویورک تایمز از یک نویسنده ضد مهاجرت به دلیل هزینه دفاع از خود در برابر افترا در اولین شکایت از نوع خود بر اساس قانون اخیراً گسترش یافته “ضد SLAPP” نیویورک برای محافظت از سخنان انتقادی شکایت کرد.

طبق دادخواست این شرکت که در روز سه‌شنبه ارائه شد، این شرکت به دنبال هزینه‌های نامشخصی است که برای دفاع از دعوای حقوقی 2020 توسط پیتر بریملو صرف شده است.

بریملو از این شرکت به دلیل پنج مقاله منتشر شده بین ژانویه 2019 تا مه 2020 شکایت کرده بود که او را “ناسیونالیست سفیدپوست” و وب سایت وی VDARE.com را “متحرک از نفرت نژادی” توصیف می کرد.

بریملو گفت که این دعوی حقوقی ندارد. او در ایمیلی گفت: «این شکایت، مانند پنج ماده مورد بحث در دعوای اصلی، تلاش دیگری برای بالا بردن خطرات علیه صداهای مخالف (اما شدیداً مورد نیاز) است.

تایمز در بیانیه ای اعلام کرد که این اولین پرونده ضد SLAPP توسط این شرکت است که آن را گامی مهم در محافظت از خود در برابر ادعاهای افترا خواند.

یکی از پنج مقاله ای که بریملو ادعا کرد توهین آمیز بود، ابتدا توسط رویترز منتشر شد و توسط تایمز بازنشر شد. بریملو در شکایت خود از رویترز نامی نبرد.

شکایت بریملو که گفته است ایالات متحده یک ملت سفیدپوست است، در دسامبر 2020 بلافاصله پس از اینکه نیویورک قانون ضد SLAPP خود را گسترش داد، رد شد. مسائل عمومی

SLAPP مخفف «دعوی راهبردی علیه مشارکت عمومی» است و اندرو کومو، فرماندار وقت، گفت که قانون گسترش یافته با جلوگیری از استفاده افراد ثروتمند از دادگاه برای قلدری مخالفان خود، از آزادی بیان محافظت می کند.

به گفته دانیل نواک، وکیل متخصص در قانون رسانه، دعوای تایمز اولین موردی است که در آن یک متهم پرونده SLAPP پس از رد پرونده از شاکیان شکایت کرد.

قانون ضد SLAPP نیز توسط متهمان در دعوای اصلی پذیرفته شده است.

فاکس نیوز استدلال می کند که یک شکایت 2 میلیارد دلاری برای افترا توسط شرکت سیستم های رای گیری Smartmatic قانون را نقض کرده است و دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا تلاش کرد تا از این قانون برای شکایت از E. Jean Carroll، نویسنده ای که گفته بود در دهه 1990 به او تجاوز کرده است، استفاده کند.

(گزارش توسط تام هالز در ویلمینگتون، دلاور؛ ویرایش توسط ساندرا مالر)



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.