نیروهای اوکراین پس از سقوط استحکامات روسیه به سمت شمال پیشروی می کنند

[ad_1] نویسنده: پاول پولیتوک و تام بالمفورث رئیس ارتش اوکراین روز یکشنبه گفت که نیروهای اوکراینی پس از سقوط سریع سنگر اصلی روسیه در شمال شرق، به پیشروی به سمت شمال در منطقه خارکف و پیشروی به سمت جنوب و شرق کشور ادامه دادند. ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، عقب‌نشینی روسیه از شهر ایزیوم در استان

کد خبر : 253917
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۳
نیروهای اوکراین پس از سقوط استحکامات روسیه به سمت شمال پیشروی می کنند

[ad_1]

نویسنده: پاول پولیتوک و تام بالمفورث

رئیس ارتش اوکراین روز یکشنبه گفت که نیروهای اوکراینی پس از سقوط سریع سنگر اصلی روسیه در شمال شرق، به پیشروی به سمت شمال در منطقه خارکف و پیشروی به سمت جنوب و شرق کشور ادامه دادند.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، عقب‌نشینی روسیه از شهر ایزیوم در استان خارکف را دستاوردی در جنگ شش ماهه خواند و گفت: اگر کیف بتواند سلاح‌های قوی‌تری به دست آورد، زمستان امسال می‌تواند دستاوردهای سریع‌تری در قلمرو به همراه داشته باشد.

“در جهت خارکف، ما نه تنها به سمت جنوب و شرق، بلکه به سمت شمال نیز پیشروی کردیم. ژنرال والری زالوژنی، فرمانده ارشد اوکراین در تلگرام گفت: 50 کیلومتر تا مرز دولتی (با روسیه) وجود دارد.

وی گفت که نیروهای مسلح کشور از ابتدای ماه جاری تاکنون بیش از 3000 کیلومتر مربع (1158 مایل مربع) را به کنترل خود در آورده اند.

سقوط ایزیوم بدترین شکست نیروهای روسی از زمانی بود که در ماه مارس از کیف پایتخت عقب رانده شدند، زیرا هزاران سرباز روسی مهمات و تجهیزات را در حین فرار پشت سر گذاشتند.

زلنسکی در اظهار نظر در یک انجمن سیاسی که اواخر روز شنبه در وب‌سایت خود منتشر شد، گفت: «من معتقدم که زمستان امسال نقطه عطفی است و می‌تواند به تخلیه سریع اوکراین منجر شود.» ما می بینیم که چگونه آنها (اشغالگران) در برخی جهات فرار می کنند. اگر با سلاح کمی قوی‌تر بودیم، سریع‌تر خلع اشغال می‌کردیم.»

مقامات اوکراینی تایید نکردند که ایزیوم را بازپس گرفته‌اند، اما آندری یرماک، رئیس ستاد زلنسکی، عکسی از سربازان در حومه آن منتشر کرد و یک ایموجی از انگور را توییت کرد. نام این شهر به معنای “کشمش” است.

اوله ژدانوف، تحلیلگر نظامی مستقر در کیف، گفت که این دستاوردها می تواند راه را برای فشار بیشتر به منطقه لوهانسک، که روسیه در آغاز ژوئن مدعی تصرف آن شد، هموار کند.

“اگر به نقشه نگاه کنید، منطقی است که فرض کنیم حمله در جهت سواتوو – استاروبلسک و سیورودونتسک – لیسیچانسک توسعه خواهد یافت. این دو جهت امیدوارکننده است.»

(گزارش توسط خبرنگاران رویترز؛ نوشته توماس جانوفسکی؛ ویرایش توسط ویلیام مک لین)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.