نیجریه برای بازگرداندن دلار به صادرکنندگان مشوق های نایرا ارائه می کند

© رویترز. عکس فایل: لوگوی بانک مرکزی نیجریه در ساختمان دفتر مرکزی آن در ابوجا، نیجریه، 22 ژانویه 2018 دیده می شود. رویترز/افولابی سوتوند/عکس فایل نوشته چیجیوکه اوهوچا ابوجا (رویترز) – بانک مرکزی نیجریه اعلام کرد که با هدف تقویت عرضه دلار این کشور، به صادرکنندگان کالاهای نیمه فرآوری شده یا تمام شده ساخته شده

کد خبر : 172027
تاریخ انتشار : یکشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۷
نیجریه برای بازگرداندن دلار به صادرکنندگان مشوق های نایرا ارائه می کند



© رویترز. عکس فایل: لوگوی بانک مرکزی نیجریه در ساختمان دفتر مرکزی آن در ابوجا، نیجریه، 22 ژانویه 2018 دیده می شود. رویترز/افولابی سوتوند/عکس فایل

نوشته چیجیوکه اوهوچا

ابوجا (رویترز) – بانک مرکزی نیجریه اعلام کرد که با هدف تقویت عرضه دلار این کشور، به صادرکنندگان کالاهای نیمه فرآوری شده یا تمام شده ساخته شده در داخل، انگیزه نایرا ارائه خواهد کرد.

نیجریه با کمبود مزمن دلار مواجه است در حالی که افزایش تقاضا بر نایرا فشار آورده است، زیرا ارائه دهندگان ارز خارجی، مانند سرمایه گذاران فراساحلی، پس از همه گیری کووید-19 که باعث سقوط قیمت نفت شد، خارج شدند.

بانک مرکزی در بخشنامه ای به تاریخ 25 فوریه اعلام کرد به ازای هر دلاری که از طریق مجاری رسمی به کشور بازگردانده می شود و به بازار ارز فروخته می شود، 65 نیره (0.16 دلار) به صادرکنندگان پرداخت می کند و برای وجوهی که برای مصارف دیگر به کشور بازگردانده می شود، 35 نیره پرداخت می کند.

بانک مرکزی این ماه اعلام کرد که امیدوار است نیجریه بتواند طی سه تا پنج سال آینده به درآمد 200 میلیارد دلاری ارز خارجی حاصل از صادرات غیرنفتی برسد.

بانک مرکزی نیجریه در تلاشی برای کاهش قرار گرفتن در معرض منابع بی ثبات ارز خارجی و به دست آوردن جریان های ورودی باثبات و پایدار FX، برنامه (مسابقه تا 200 میلیارد دلار) را معرفی کرد.

بانک مرکزی نیجریه در اعلام این طرح گفت: نیجریه نفت و کاکائو را در بازارهای جهانی به دلار می فروشد اما بنزین و شکلات را با هزینه بالاتر وارد می کند.

صادرکنندگان گاهی اوقات درآمدهای خود را در بازار غیررسمی که در آن دلار با قیمت بالاتری به نایرا مبادله می‌کند، می‌فروشند یا وجوه خود را در خارج از کشور نگه می‌دارند، اقدامی که بانک مرکزی می‌خواهد آن را تغییر دهد.

در ماه مارس، این بانک به ازای هر دلار وارداتی از طریق کانال های دارای مجوز، 5 نایرا به دریافت کنندگان حواله از نیجریه در خارج از کشور پیشنهاد داد. بعداً این پیشنهاد را برای مدت نامحدود تمدید کرد و گفت که حواله‌ها پنج برابر شده است.

حواله ها یا نقل و انتقالات پولی پس از صادرات نفت نیجریه، بزرگترین اقتصاد آفریقا، دومین منبع دریافت ارز خارجی را تشکیل می دهند.

(1 دلار = 415.39 نایرا)

سلب مسئولیت: فیوژن مدیا مایلم به شما یادآوری کنم که داده‌های موجود در این وب‌سایت لزوماً بلادرنگ یا دقیق نیستند. تمام CFD ها (سهام، شاخص ها، آتی) و قیمت های فارکس توسط صرافی ها ارائه نمی شوند، بلکه توسط بازارسازان ارائه می شوند، بنابراین قیمت ها ممکن است دقیق نباشند و ممکن است با قیمت واقعی بازار متفاوت باشند، به این معنی که قیمت ها نشان دهنده هستند و برای اهداف تجاری مناسب نیستند. بنابراین فیوژن مدیا هیچ مسئولیتی در قبال ضررهای تجاری که ممکن است در نتیجه استفاده از این داده ها متحمل شوید ندارد.

فیوژن مدیا یا هرکسی که با فیوژن مدیا مرتبط است هیچ گونه مسئولیتی در قبال از دست دادن یا آسیب ناشی از اتکا به اطلاعات از جمله داده ها، قیمت ها، نمودارها و سیگنال های خرید/فروش موجود در این وب سایت نخواهد پذیرفت. لطفا در مورد ریسک ها و هزینه های مرتبط با تجارت در بازارهای مالی به طور کامل مطلع باشید، این یکی از پرریسک ترین شکل های سرمایه گذاری ممکن است.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.