نگاهی به تریلر The Falcon and the Winter Soldier – از بازگشت زیمو تا حضور ولورین

در طی سوپر بول ۲۰۲۱، تعدادی تریلر از آثار مورد انتظاری که به زودی عرضه می‌شوند، منتشر شد. یکی از آن‌ها تریلر The Falcon and the Winter Soldier بود که سریالی از دنیای سینمایی مارول است و به زودی از سرویس دیزنی پلاس شروع به پخش خواهد کرد. با این که کم کم داستان این

کد خبر : 21381
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۸
نگاهی به تریلر The Falcon and the Winter Soldier – از بازگشت زیمو تا حضور ولورین


کوین نیک

در طی سوپر بول ۲۰۲۱، تعدادی تریلر از آثار مورد انتظاری که به زودی عرضه می‌شوند، منتشر شد. یکی از آن‌ها تریلر The Falcon and the Winter Soldier بود که سریالی از دنیای سینمایی مارول است و به زودی از سرویس دیزنی پلاس شروع به پخش خواهد کرد.

با این که کم کم داستان این سریال در حال مشخص شدن است اما هنوز هم با وجود انتشار تریلر The Falcon and the Winter Soldier، طرفداران پرسش‌های زیادی در رابطه با این سریال دارند.

  • برای تماشای دومین تریلر The Falcon and the Winter Soldier از طریق تلگرام ویجیاتو کلیک کنید.

چرا بارون زیمو (Baron Zemo) بازگشته است؟ زن نقاب‌داری که با وینتر سولجر (Winter Soldier) می‌جنگد کیست؟ آیا جزیره‌ای که در تریلر The Falcon and the Winter Soldier می‌بینیم همان مدریپور (Madripoor) است؟

برای پاسخ به این پرسش‌های مطرح شده، با نگاهی به جدیدترین تریلر The Falcon and the Winter Soldier، به سراغ دنیای سینمایی و کمیک‌های مارول می‌رویم.


چرا بارون زیمو ویلن داستان است؟

سم (Sam) و باکی (Bucky) در این سریال جدید در مقابل یک رقیب آشنا قرار می‌گیرند. قرار است دانیل برول دوباره نقش بارون هلموت زیمو (Baron Helmut Zemo) از فیلم Captain America: Civil War را دوباره ایفا کند. از آن جایی که حدود ۵ سال از اکران آن فیلم می‌گذرد، بهتر است دوباره به دلیل تنفر زیمو از ابرقهرمانان بازگردیم.

در طول Captain America: Civil War متوجه شدیم که زیمو فرمانده یک جوخه کماندوی سوکوویایی بود تا این که این کشور اروپای شرقی در Avengers: Age of Ultron نابود شد. زیمو همسر و فرزندانش را در این فاجعه از دست داد و به این ترتیب تنفر عمیقی از اونجرز پیدا کرد. او ماه‌های پس از وقایع Avengers: Age of Ultron را با هدف خرد کردن اونجرز و ایجاد تردید در بین مردم نسبت به ابرقهرمانان سپری کرد.

زیمو پس از کشف وجود وینتر سولجر، کلید عملی کردن نقشه‌هایش را پیدا کرد و از باکی شست و شوی مغزی داده شده برای ایجاد تفرقه بین کاپیتان آمریکا و آیرون من بهره برد. با این که بلک پنتر (Black Panther) جلوی خودکشی زیمو را گرفت اما این ویلن در نهایت به هدفش رسید. آخرین باری که در انتهای Captain America: Civil War بارون را دیدیم، با رضایت از به هدف رسیدن نقشه‌اش، تحویل سازمان ملل متحد می‌شد.

در تریلر The Falcon and the Winter Soldier مشخص است که او به نوعی از زندان فرار کرده است. شاید حتی محو شدن انسان‌های زمین در طی Avengers: Infinity War از علل موفقیت زیمو در فرار بوده باشد. حالا یا او از محو شدن یا به اصطلاح بلیپ (The Blip) جان سالم به در برد در حالی که زندانبان‌هایش این قدر خوش شانس نبودند یا این که او نیز بلیپ شد ولی وقتی بازگشت، دیگری اثری از سلول و زندانش نبود. شاید هم بعد از گذشت ۷ سال درون دنیای سینمایی مارول، او صرفاً از زندان آزاد شده باشد.

در هر صورت، بارون زیمو بازگشته تا مأموریتش را به اتمام برساند. از روایت زیمو در پس‌زمینه تریلر The Falcon and the Winter Soldier مشخص است که هدف او چیست.

ابرقهرمانان نباید اجازه وجودیت داشته باشند. من قصد ندارم کارم را نیمه تمام بگذارم.

بارون زیمو – تریلر The Falcon and the Winter Soldier

می‌توان تصور کرد که زیمو از این که اونجرز توانستند در طی Avengers: Endgame دنیا را نجات دهند چندان ذوق نکرده است و می‌خواهد اثبات کنند آن‌ها، حتی با وجود نجات جان میلیاردها موجود زنده، قابل اعتماد نیستند. ممکن است چندان هم بی‌راه نگوید، چرا که آن‌ها کسانی بودند که با شکست اولیه‌شان باعث بروز بلیپ شدند.

هر چند می‌توان این را نیز در نظر گرفت که شاید خود بارون زیمو عامل شکست اولیه اونجرز بود. کسی که اطمینان حاصل پیدا کرد یک اونجرزِ متحد در برابر تانوس (Thanos) قرار نخواهد گرفت. ولی جای شک دارد بارون زیمو به خاطر خود خواهی و خود بینی‌اش بتواند چنین چیزی را تصور کند.

چرا بارون زیمو ماسک بنفش به صورت می‌زند؟

ماسک بنفش بارون زیمو در تریلر The Falcon and the Winter Soldier
ماسک بنفش بارون زیمو در تریلر The Falcon and the Winter Soldier

این بار واضح‌ترین تغییری که در بارون زیمو می‌بینیم، استفاده او از ماسک نمادین بنفش رنگی است که در کمیک‌ها به صورت می‌زند. ممکن است دلایل خاصی برای استفاده از این ماسک وجود داشته باشد. مثلاً در کمیک‌ها نشان داده شده که با وجود این ماسک، زیمو می‌تواند نسبت به حملات ذهنی مصون باشد. مثل کلاهخود مگنیتو (Magneto) که او را از توانایی‌های پروفسور ایکس (Professor X) در امنیت نگه می‌دارد.

اما علت اصلی مهم بودن این ماسک بنفش به خاطر این است که به تاریخچه خانوادگی زیمو متصل است. در کمیک‌ها، هلموت در واقع دومین شخصی است که عنوان بارون زیمو را به خود می‌گیرد و قبل از او پدرش با نام هاینریش زیمو (Heinrich Zemo) این عنوان را داشته است. آن بارون زیمو در کنار رد اسکال (Red Skull) جزو بزرگ‌ترین دشمنان دوران جنگ جهانی کاپیتان آمریکا به حساب می‌آمد که ماسک بنفش رنگ را نیز به صورت داشت.

در واقع، این ماسک بعد از این که هاینریش یک صانحه با چسبی به شدت چسبنده با نام ادهیسیو ایکس (Adhesive X) داشت، به صورت دائمی به صورتش چسبید. نسخه کمیک بوکی هلموت زیمو نیز حادثه خود را با ادهیسیو ایکس داشته و به همین دلیل زخم‌هایی روی صورتش دارد. او حتی گاهی از این چسب علیه اونجرز نیز استفاده می‌کند.

هیچ وقت در دنیای سینمایی مارول ندیده‌ایم که کاپیتان آمریکا با زیموی بزرگ جنگیده باشد اما این احتمال وجود دارد که سریال The Falcon and the Winter Soldier روایتگر این داستان پس‌زمینه باشد و توضیح دهد که هلموت دارد جا پای یکی از اجدادش می‌گذارد. البته احتمال استفاده از عنصری از مد افتاده مثل ادهیسیو ایکس در دنیای سینمایی مارول کم است اما هیچ گاه نمی‌توان درباره این موارد از دنیای کمیک بوک‌ها اطمینان داشت.

ایده ظاهر شدن دوباره گذشته برای هدف قرار دادن حال احتمالاً یکی از تم‌های اصلی سریال The Falcon and the Winter Soldier خواهد بود. کارل لامبلی برای ایفای نقشی نامشخص به این سریال پیوسته است ولی خیلی از طرفداران گمانه‌زنی کرده‌اند که او نقش آیسایا بردلی (Isaiah Bradley) است؛ یکی از پروتاگونیست‌های اصلی کمیک Truth: Red, White & Black سال ۲۰۰۳.

بردلی یکی از معدود بازماندگان یک برنامه فوق محرمانه بود که در آن سربازان آفریقایی آمریکایی به عنوان نمونه‌های آزمایشی ساخت مجدد فرمولِ سرمِ ابرسربازِ دکتر آبراهام ارسکین (Abraham Erskine) مورد استفاده قرار می‌گرفتند. افراد کمی از این آزمایشاتِ غیرانسانی جان سالم به در بردند و از بین آن‌ها نیز فقط بردلی بود که انتهای جنگ را به چشم دید. این ماجرا یک حقیقت تیره و تاریک در پشت قهرمان درخشان و براق آمریکا است و می‌توان حدس زد که بارون زیمو دوست داشته باشد آن را به صورت دنیا بکوبد.

ایرانی کارت
Dicardo

حالا این پرسش مطرح می‌شود که سم و باکی چه طور به این حقیقت مربوط به کاپیتان آمریکا واکنش نشان خواهند داد و آیا چنین چیزی باعث شک و تردید سم در دنباله‌روی مسیر استیو می‌شود یا خیر؟

زن نقاب‌دار کیست؟

دو تریلر اولیه از The Falcon and the Winter Soldier نشان داده‌اند که سم و باکی در برابر گروهی از تروریست‌های نقاب‌دار قرار خواهند گرفت. رهبر آن‌ها زنی است که ظاهراً قدرت فرا انسانی دارد، حداقل به میزانی که می‌تواند در برابر وینتر سولجرِ سابق مقاومت کند.

به لطف اطلاعات لو رفته از طریق کالاهای جانبی مربوط به این سریال، مشخص شده که این گروه تروریست آشوب طلب فلگ اسمشرز (Flag-Smashers) نام دارد و نقش رهبرشان (که تصور می‌شود او نیز فلگ اسمشر نامیده شود) توسط ارین کلیمن ایفا خواهد شد. در کمیک‌ها، فلگ اسمشر یک ویلن وطن فروش است که به شدت از کاپیتان آمریکا و دولتی که او نماینده‌اش است احساس تنفر دارد. فلگ اسمشر در نهایت گروهی تروریستی به نام آلتیمیتوم (Ultimatum) را تشکیل می‌دهد. به این ترتیب می‌توان نتیجه گرفت که فلگ اسمشرز، نسخه دنیای سینمایی از همان آلتیمیتوم باشد.

با نگاهی به توانایی‌های مبارزه او، جای تعجب نخواهد داشت اگر بفهمیم فلگ اسمشر نسخه‌ای از سرم ابرسرباز را در بدنش داشته باشد. ممکن است او و زیمو برای افشا کردن حقیقت تیره کاپیتان آمریکا و خراب کردن وجهه ابرقهرمانان برای دنیا با یکدیگر متحد شده باشند.

کاپیتان آمریکا یا مأمور ایالات متحده؟

تصویری از پشت صحنه The Falcon and the Winter Soldier
تصویری از پشت صحنه The Falcon and the Winter Soldier

یکی از آخرین سکانس‌های Avengers: Endgame، استیو راجرز (Steve Rogers) سال‌خورده را نشان می‌دهد که سپر و عنوان کاپیتان آمریکا را به سم ویلسون (Sam Wilson) تحویل می‌دهد. متأسفانه، این عمل به طور خودکار باعث این نمی‌شود که دولت ایالات متحده آمریکا یا به طور کلی تمام دنیا، سم را به عنوان کاپیتان آمریکای جدید قبول داشته باشند. می‌توان فرض کرد که یکی از مهم‌ترین نکات داستانی The Falcon and the Winter Soldier شامل تلاش سم ویلسون در به دست آوردن عنوان کاپیتان آمریکا باشد. البته اگر واقعاً آن را بخواهد.

تریلرهای این سریال نشان از این دارند که دولت ایالات متحده افراد مد نظر خودش را برای تبدیل شدن به کاپیتان آمریکای جدید دارد. وایت راسل قرار است نقش جان واکر (John Walker) را بازی کند؛ شخصیتی که در کمیک‌ها با هویت مأمور ایالات متحده یا یو اس ایجنت (U.S. Agent) شناخته می‌شود.

واکر پس از این که استیو ارتباطش را با دولت قطع کرد، برای مدت کوتاهی جایگزین کاپیتان آمریکا شد تا این که هویت ابرقهرمانی خودش را به دست آورد. با این حال، باید توجه داشت که مارول استودیوز تا کنون به این شخصیت فقط به عنوان جان واکر اشاره کرده است. به نظر قرار است تا او برای مدتی در پس پرده خفا باقی بماند.

حضور مأمور ایالات متحده در مراسم ورزشی در تریلر The Falcon and the Winter Soldier
حضور مأمور ایالات متحده در مراسمی ورزشی در تریلر The Falcon and the Winter Soldier

به احتمال زیاد، دولت ایالات متحده سعی خواهد کرد که واکر را در منظر عموم به عنوان کاپیتان آمریکای جدید معرفی کند. با توجه به شباهت بدنی واکر با استیو راجرز، شاید دولت حتی تلاش کند تا بگوید او در واقع همان کاپیتان آمریکای همیشگی است.

در حال حاضر مشخص نیست که عموم جامعه چقدر درباره وقایع Avengers: Endgame و ناپدید شدن ناگهانی استیو راجرز اطلاع دارند. با این که استیو در دنیای سینمایی مارول سعی چندانی در مخفی نگه داشتن هویت خود نمی‌کرد اما می‌توان حدس زد چیزی که عموم مردم درباره اوریجین، سرآغاز و زندگی شخصی او می‌دانند شدیداً توسط دولت کنترل می‌شود.

در هر دو تریلر تصاویری شبیه به هم از واکر در لباسی مخصوص و شبیه به کاپیتان آمریکا می‌بینیم که در مسابقه‌ای ورزشی خودش را به نمایش درمی‌آورد. به این ترتیب، می‌توان نتیجه گرفت که نقش او بیش‌تر نمایشی است تا این که ریشه در مأموریت‌ها و عملیات‌های نظامی داشته باشد. به عبارت دیگر، چیزی شبیه به شغل اولیه خود کاپیتان آمریکا به عنوان ابزار پروپاگاندا در اوایل فعالیتش در جنگ جهانی دوم. ایده و نماد کاپیتان آمریکا چیزی است که دولت سعی در کنترلش دارد و شاید همین چیزی باشد که زیمو و فلگ اسمشرز سعی در نابود کردنش داشته باشند.

آیا مدریپور قرار است در دنیای سینمایی مارول به نمایش در‌آید؟

مدریپور، بهشت مجرمان؟
مدریپور، بهشت مجرمان؟

بر اساس دو تریلری که تا به حال از تریلر The Falcon and the Winter Soldier منتشر شده، به نظر این سریال قرار است در مقیاسی بسیار بزرگ‌تر از WandaVision در جریان باشد. به جای اتفاق افتادن در حومه شهر نیو جرسی، سریال The Falcon and the Winter Soldier ظاهراً شامل نبردهای روی قطارها، سکانس اکشن بزرگی درون گرند کنیون و دیگر مناطق بین‌المللی گوناگون خواهد بود. یکی از مناطق برجسته‌ای که در تریلرها دیده می‌شد، یک افق از شهری مرموز و پر از نور نئون است. به نظر این منطقه در چین یا جایی در آسیا قرار داشته باشد. بسیاری از طرفداران با توجه به این جزئیات معتقد هستند که The Falcon and the Winter Soldier می‌خواهد مدریپور را به دنیای سینمایی مارول بیاورد.

اگر با مدریپور آشنا نیستید باید گفت که می‌توان آن را موس آیزلیِ (Mos Eisley) دنیای مارول به حساب آورد. لانه‌ای پر از کثافت و شرارت که قهرمانان کمی جرئت ورود به آن را دارند. مدریپور از آن نظر شبیه به سنگاپور است که سرزمینی جزیره‌ای تشکیل شده از یک شهر به حساب می‌آید. پایه‌گذاری شده توسط دزدان دریایی و پر از فساد در هر سطحی از دولتش، مدریپور یک پناهگاه امن برای هر جنایتکار و سوپرویلن‌هایی است که نمی‌خواهند نگران استرداد مجرمین بین‌المللی باشند. البته از علاقه عجیب ولورین به این سرزمین نمی‌توان گذر کرد.

آیا ولورین از طریق سریال The Falcon and the Winter Soldier وارد دنیای سینمایی مارول می‌شود؟

پیوستن ولورین به دنیای سینمایی مارول؟
پیوستن ولورین به دنیای سینمایی مارول؟

مورد قبلی خود باعث مطرح شدن چند پرسش جالب می‌شود. اگر فرض بگیریم که این سرزمین واقعاً همان مدریپور است، آیا به این ترتیب ممکن است ولورین در سریال The Falcon and the Winter Soldier وارد دنیای سینمایی مارول شود؟ می‌دانیم که مارول استودیوز چند سالی با ساخت یک فیلم از اعضای ایکس من فاصله دارد و تا به حال فقط Deadpool 3 با حضور رایان رینولدز در دستور ساخت قرار گرفته است.

اما این به آن معنی نخواهد بود که شخصیت‌ها و موارد مربوط به ایکس من در پروژه‌ها و آثار دیگر مورد استفاده قرار نمی‌گیرند. خیلی دور از ذهن نیست که تصور کنیم این سریال با استفاده از مدریپور سعی در به نمایش کشیدن ولورین دارد.

از آن گذشته، ولورین، کاپیتان آمریکا و باکی تاریخچه مشترک و طولانی‌ای با همدیگر دارند. لوگان در کنار کاپیتان آمریکا در طول جنگ جهانی دوم جنگیده و در جریان جنگ سرد با وینتر سولجر رو به رو شده بود. در سریال انیمیشنی X-Men: Evolution حتی به این پرداخته شد که ولورین و کاپیتان آمریکا جزو سربازانی بودند که مگنیتوی جوان را از یکی از اردوگاه‌های کار اجباری آلمان نازی نجات دادند. مطمئناً چنین چیزی یکی از جذاب‌ترین فلش‌بک‌های دنیای سینمایی مارول را رقم خواهد زد و یکی از چندین روش معرفی ولورین به دنیای سم و باکی خواهد بود.

ولورین در طی برنامه ویپن ایکس

همچنین باید داست که ولورین و کاپیتان آمریکا در واقع بخشی از یک برنامه علمی – نظامی مشترک هستند. ویپن ایکس (Weapon X) و پراجکت ریبرث (Project Rebirth) هر دو شاخه‌هایی از سازمانی به نام ویپن پلاس (Weapon Plus) هستند. در واقع، گرنت موریسون (Grant Morrison) به عنوان نویسنده سری New X-Men، مشخص کرد که اسم کد ویپن ایکس در واقع به معنی «سلاح ده» و کاپیتان آمریکا همان «سلاح یک» اولیه است.

اگر قرار باشد سریال The Falcon and the Winter Soldier به سراغ سابقه تیره پشت کاپیتان آمریکا بروند، منطقی است که به این تاریخچه مشترک کاپیتان آمریکا و ولورین اشاره کند. اگر حتی ولورین را هم حی و حاضر نبینیم، شاید یک سری بلوپرینت یا تصاویر ایکس ری از یکی از نمونه‌های آزمایشی که شش چنگال نیز دارد آن دور و اطراف مخفی شده باشد.


قرار است سریال The Falcon and the Winter Soldier از تاریخ ۱۹ مارس ۲۰۲۱ (۲۹ اسفند ۱۳۹۹) شروع به پخش کند. این دومین اثر پس از سریال WandaVision است که بعد از پایان فاز سوم دنیای سینمایی مارول از این دنیا عرضه خواهد شد.


به مطالعه ادامه دهید:

  • آیا فصل دوم سریال WandaVision ساخته می‌شود؟
  • سریال واکاندا Black Panther برای دیزنی پلاس ساخته می‌شود
  • اولین تصاویر از شخصیت کیت بیشاپ در سریال Hawkeye منتشر شدند
  • آنتونی مکی: The Falcon and the Winter Soldier یک فیلم مارول شش ساعته است
  • فاز چهارم دنیای سینمایی مارول: تمام فیلم‌ها و سریال‌هایی که به مولتی‌ورس متصل‌اند
Dicardo
GiftCard98
منبع: IGN
برچسب‌هادنیای سینمایی مارولمارول
کپی شد

https://vgto.ir/8kq



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.