نکاتی برای شروع مدرسه: چک لیستی برای دانشجویان بین المللی که در کانادا تحصیل می کنند

مهاجرت به یک کشور جدید می تواند هیجان انگیز و طاقت فرسا باشد، به خصوص زمانی که همزمان مسئولیت های یک دانش آموز را بر عهده بگیرید. CIC News فهرستی از مراحلی را گردآوری کرده است که اطمینان حاصل می کند که حرکت شما به کانادا در نهایت آسان است. شروع کردن مقررات منطقه ای

کد خبر : 491571
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۸
نکاتی برای شروع مدرسه: چک لیستی برای دانشجویان بین المللی که در کانادا تحصیل می کنند


مهاجرت به یک کشور جدید می تواند هیجان انگیز و طاقت فرسا باشد، به خصوص زمانی که همزمان مسئولیت های یک دانش آموز را بر عهده بگیرید. CIC News فهرستی از مراحلی را گردآوری کرده است که اطمینان حاصل می کند که حرکت شما به کانادا در نهایت آسان است.

شروع کردن

مقررات منطقه ای مستاجر

از درخواست اخطار کتبی برای بازرسی ملک گرفته تا بازه‌های زمانی نگهداری و اعلامیه‌های تخلیه. وقت گذاشتن برای تحقیق در مورد حقوق و مسئولیت های خود به عنوان مستاجر ممکن است به جلوگیری از بسیاری از بحران های مربوط به مسکن کمک کند.

گزینه های خود را برای تحصیل در کانادا کشف کنید

آیین‌نامه‌های مربوط به نگهداری اموال می‌تواند یک خیابان دوطرفه باشد، که موجر و مستاجر تعهدات جداگانه‌ای دارند. مستاجران باید ساختمان را تمیز و سالم نگه دارند و هر گونه نقص یا حادثه را در اسرع وقت گزارش کنند.

در صورت بروز اختلاف بین مستاجر و موجر، این تصمیم بسته به استان متفاوت خواهد بود. برای مثال، مستاجرینی که در انتاریو زندگی می‌کنند، با هیئت مستأجر صاحبخانه انتاریو (LTB) مشورت خواهند کرد، در حالی که اختلافات در بریتیش کلمبیا توسط شعبه مستاجر مسکونی (RTB) رسیدگی خواهد شد. بهتر است وب سایت دولت محلی خود را بررسی کنید تا ببینید اختلافات در استان شما چگونه رسیدگی می شود.

کنترل اجاره

برخی از مناطق کانادا کنترل اجاره را دارند. اکثریت ندارند. به عنوان مثال، بریتیش کلمبیا در حال حاضر محدودیت افزایش اجاره بها را 3.5 درصد برای سال 2024 اعمال می کند و صاحبخانه ها موظفند قبل از افزایش اجاره بها سه ماه قبل اطلاع دهند.

جدول زیر را برای تفکیک کنترل اجاره بها بر اساس استان ببینید.

استان اجاره کنترل شده؟ افزایش سالانه برای سال 2025
آلبرتا خیر NA
بریتیش کلمبیا بله 3%
مانیتوبا بله 1.7٪
نیوبرانزویک خیر NA
نیوفاندلند و لابرادور خیر NA
مناطق شمال غربی خیر NA
نوا اسکوشیا خیر NA
نوناووت خیر NA
انتاریو بله* 2.5٪
جزیره پرنس ادوارد بله TBA
کبک خیر NA
ساسکاچوان خیر NA
یوکان خیر NA

*برای املاک مسکونی ساخته شده یا برای اولین بار قبل از 15 نوامبر 2018.

قوانین و مقررات پردیس

پردیس ها اغلب دارای مقررات متفاوتی نسبت به جوامع اطراف هستند. به عنوان مثال، اگرچه استعمال تنباکو و حشیش در مکان های عمومی در اکثر حوزه های قضایی کانادا قانونی است، اما محوطه دانشگاه ها و کالج ها دارایی خصوصی هستند و بسیاری از دانشگاه ها قوانین «بدون دود» را اجرا می کنند که سیگار کشیدن را در هر نقطه از محوطه دانشگاه ممنوع می کند.

نمونه های دیگر عبارتند از ساعات آرام مسکونی برای به حداقل رساندن اختلال، یا قوانین تنظیم استفاده و پارک وسایل نقلیه در محوطه دانشگاه.

ارزش این را دارد که برای آشنایی با مقررات دانشگاه که معمولاً در وب سایت دانشگاه شما یا به صورت کاغذی از اتحادیه دانشجویی موجود است، وقت بگذارید.

آئین نامه های محلی

همانطور که از نام آن پیداست، این موارد در سراسر کانادا متفاوت است. به عنوان مثال، شهر تورنتو ساعات آرامی دارد که از 11 شب تا 7 صبح در روزهای هفته و از 11 شب تا 9 صبح در تعطیلات آخر هفته است.

اگر از اروپا یا قسمت دیگری از جهان می‌آیید که نگرش آرام‌تری نسبت به نوشیدن الکل دارید، به‌ویژه می‌خواهید به قوانین منع مصرف الکل در زمان‌ها و مکان‌های عمومی خاص توجه کنید.

می توانید آیین نامه شهر خود را در وب سایت شهرداری خود بیابید.

شماره بیمه اجتماعی (SIN)

با فرض اینکه مجوز تحصیل شما اجازه کار خارج از دانشگاه را می دهد، باید پس از ورود به کانادا برای SIN درخواست دهید. این را می توان در وب سایت دولت کانادا انجام داد و به مجوز تحصیل شما و همچنین پاسپورت و مدرک پشتیبانی شما نیاز دارد.

این فرآیند خیلی طول نمی کشد تا کامل شود. هنگامی که SIN صادر شد، می توانید برای هر کارفرمایی که تحت شرایط مجوز تحصیل شما مجاز است، کار کنید. همچنین توسط آژانس درآمد کانادا (CRA) برای جمع آوری مالیات بر درآمد و پرداخت مزایای مالیاتی و/یا بازپرداخت مالیات استفاده خواهد شد.

بیمه درمانی – اورژانس و پزشکی عمده

برخی از دانش‌آموزان به‌طور خودکار از طریق دانشگاه خود در سلامت «گروهی» ثبت‌نام می‌شوند که به عنوان بخشی از هزینه‌های دانشجویی دریافت می‌شود. این معمولاً موقعیت های فوری مراقبت های اورژانسی مانند شکستگی استخوان یا ضربه به سر را پوشش می دهد. همچنین شرایط پیش بینی نشده سلامتی تهدید کننده زندگی مانند سرطان را پوشش می دهد.

در حالی که برخی از طرح های بیمه درمانی استانی دانشجویان بین المللی را پوشش می دهند، برخی دیگر از شما می خواهند که پوشش خود را پیدا کرده و هزینه آن را بپردازید. همچنین، حتی اگر استان محل سکونت شما پوشش ارائه دهد، ممکن است در معرض یک دوره انتظار باشید.

بیمه درمانی – پوشش درمانی گسترده

بیمه درمانی برای مراقبت هایی که تحت یک طرح استانی یا منطقه ای تحت پوشش قرار نمی گیرند، معمولاً به عنوان “پوشش بهداشتی گسترده” نامیده می شود. به عنوان مثال، در انتاریو، پوشش بهداشتی گسترده معمولاً شامل موارد زیر است:

– داروهای تجویزی
– مراقبت از دندان
– پیراپزشکی (به عنوان مثال، فیزیوتراپی، ماساژ درمانی، طب کایروپراکتیک، کایروپودی، طبیعت درمانی، روان درمانی)

بسیاری از دانشجویان ممکن است از طریق طرح های بیمه درمانی گروهی که از طریق دانشگاه یا اتحادیه دانشجویی آنها ارائه می شود، به پوشش بهداشتی گسترده دسترسی داشته باشند. اگر موسسه شما آن را ارائه می دهد، خرید این پوشش ممکن است اختیاری یا اجباری باشد. همچنین ممکن است بتوانید همسر و/یا افراد تحت تکفل خود را در این طرح ثبت نام کنید.

ارائه دهنده مراقبت های اولیه

اکثر دانشگاه ها امکانات مراقبت های بهداشتی را از طریق خدمات بهداشتی پردیس ارائه می دهند. کلینیک‌های پزشکی دانشجویی مراقبت‌های دانشگاهی را ارائه می‌کنند و به دانشجویان امکان می‌دهند به مراقبت‌های غیر اورژانسی مانند نسخه، چک‌آپ و واکسیناسیون دسترسی داشته باشند.

معمولاً اولین استفاده از این خدمات مستلزم پر کردن یک فرم آنلاین است و مراجعه به پزشک بر اساس قرار قبلی خواهد بود.

مستقر شدن در

جمع آوری زباله

جمع آوری زباله (زباله، بازیافت و/یا سطل های کمپوست/سبز) بسته به محل زندگی شما متفاوت است.
اگر در محوطه دانشگاه یا در یک ساختمان آپارتمانی زندگی می کنید، از دانشگاه یا مدیریت ساختمان/صاحب خانه خود اطلاعاتی در مورد دفع زباله بخواهید.

اگر در یک خانه مستقل، خانه شهری، دوبلکس، تریپلکس یا چهاربلکس زندگی می کنید، احتمالاً معمولاً هفتگی جمع آوری زباله در کنار خیابان خواهید داشت. برای اطلاعات در مورد جمع آوری زباله، وب سایت شهرداری خود را بررسی کنید.
اکثر مناطق شهری در کانادا زباله های خانگی را به زباله، بازیافت و زباله های سبز تقسیم می کنند.

تلفن و اینترنت

سفر به کشور دیگری در حال حاضر یک تجربه بالقوه منزوی است. اینترنت قابل اعتماد، سریع و برنامه تلفنی با داده ها و دقیقه های کافی به پر کردن شکاف بین شما و خانه کمک می کند. همچنین به شما کمک می کند تا با همه دوستان جدید خود در محوطه دانشگاه در ارتباط باشید.

بر کسی پوشیده نیست که کانادا برخی از گران‌ترین برنامه‌های داده را دارد، اما خرید قبل از شروع فصل پاییز به شما این امکان را می‌دهد که از معاملات برگشت به مدرسه استفاده کنید که می‌تواند پس‌انداز قابل‌توجهی داشته باشد.

خرید دسترسی به اینترنت خانگی (با فرض اینکه دانشگاه شما آن را فراهم نمی کند) ممکن است شما را به معاملات بسته از برخی ارائه دهندگان باز کند.

گزینه های خود را برای تحصیل در کانادا کشف کنید





لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.