نقطه عطف و داده های اساسی در بازار فارکس – سیستم های معاملاتی – 10 نوامبر 2021

بازار ارز که به نام بازار فارکس نیز شناخته می شود، یک بازار جهانی است که در آن ارزها معامله می شوند. ارزها مهم هستند زیرا برای خرید کالاها و خدمات به صورت محلی و فرامرزی به آنها نیاز داریم. هیچ بازار مرکزی برای بازار فارکس وجود ندارد. بازار فارکس بزرگترین بازار مالی در جهان

کد خبر : 127771
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۵
نقطه عطف و داده های اساسی در بازار فارکس – سیستم های معاملاتی – 10 نوامبر 2021


بازار ارز که به نام بازار فارکس نیز شناخته می شود، یک بازار جهانی است که در آن ارزها معامله می شوند. ارزها مهم هستند زیرا برای خرید کالاها و خدمات به صورت محلی و فرامرزی به آنها نیاز داریم. هیچ بازار مرکزی برای بازار فارکس وجود ندارد. بازار فارکس بزرگترین بازار مالی در جهان است. حتی از کل بازار سهام ایالات متحده نیز بزرگتر است. شرکت کنندگان مختلفی با ارزهای تجاری با اهداف متفاوت در بازار فارکس وجود دارد. شرکت کنندگان در بازار فارکس شامل بانک ها، شرکت های بین المللی، صندوق های تامینی، مدیران پول، گردشگران و سرمایه گذاران فردی می شوند. درست مانند قیمت سهام، قیمت ارز نیز هر روز در حال نوسان است. قیمت سهام اغلب تحت تأثیر ارزش ذاتی شرکت و شرایط اقتصادی ملی است. با این حال، قیمت ارز بیشتر تحت تأثیر شرایط اقتصادی ملی است. از این رو، ارزش یک ارز با انتشار داده های اقتصادی زیر می تواند افزایش یا کاهش یابد.

  • شاخص اقتصادی (مثلاً تولید ناخالص داخلی)
  • شاخص اشتغال (مثلاً نرخ بیکاری)
  • شاخص تورم (به عنوان مثال شاخص قیمت مصرف کننده)
  • نرخ بهره
  • تصمیمات و اطلاعیه های بانک مرکزی
  • تغییرات در مقررات سیاسی و مالی
  • و غیره

همانند بازار سهام، این داده‌های اقتصادی نقش مهمی در کاهش هرگونه حرکت غیرمنطقی در قیمت ارز دارند. اجازه دهید نگاهی به مثال نرخ بهره EURUSD، نرخ یورو به دلار بیندازیم. نرخ بهره به عنوان یک متغیر مهم در حرکت قیمت ارز در نظر گرفته می شود. برای پی بردن به هرگونه اثر نامطلوب نرخ بهره EURUSD، می‌توانیم تفاوت نرخ بهره بین ایالات متحده و آلمان را در برابر نرخ EURUSD ترسیم کنیم. هر زمان که شکاف بین تفاوت نرخ بهره و نرخ EURUSD زیاد باشد، می‌توانیم اثر بازگشت میانگین را مشاهده کنیم. به زبان ساده، هر زمان که ارزش بازار به شدت از ارزش منصفانه منحرف شود، نرخ EURUSD تمایل دارد به ارزش منصفانه بازگردد.

شکل 2-2: EURUSD در مقابل تفاوت نرخ بهره کوتاه مدت بین ایالات متحده و آلمان (نمودار: بلومبرگ)

نرخ بهره یکی از بسیاری از داده های اقتصادی در بازار فارکس است. علاوه بر این، بسیاری از داده های اقتصادی دیگر، مانند شاخص قیمت مصرف کننده، نرخ بیکاری، تجارت تعادل و غیره، می توانند قیمت ارز را به روشی مشابه حرکت دهند. در معاملات خود، باید مراقب داده های اقتصادی تاثیرگذار باشیم. سپس با توجه به این داده های اقتصادی تاثیرگذار می توان ارزی را با حاشیه ایمنی بالا شناسایی کرد. همانطور که در بازار سهام، انتشار این داده های اقتصادی می تواند بازار فارکس را در کوتاه مدت و بلندمدت تحت تاثیر قرار دهد. گاهی اوقات، داده های اقتصادی منتشر شده می تواند نقطه عطفی را در طول روز ایجاد کند. گاهی اوقات، داده های اقتصادی منتشر شده می تواند در چند هفته نقطه عطف ایجاد کند. نقاط عطف برای انجام بازگشت میانگین زمانی اتفاق می‌افتد که ارزش پول بیش از حد یا کمتر از ارزش منصفانه باشد. گاهی اوقات دولت دوست ندارد قیمت ارز خیلی بالا یا خیلی پایین حرکت کند. آنها می توانند اقداماتی مانند تسهیل کمی، تغییر نرخ بهره، تنظیم مقررات جدید و غیره را انجام دهند. در نتیجه اقدامات دولت، پس از اینکه قیمت نقطه عطف شد، فرآیند بازگشت میانگین می تواند اتفاق بیفتد.

همانطور که در مکانیسم قیمت نشان داده شده با سرمایه گذاری ارزش، داده های اقتصادی در بازار فارکس قیمت ارز را به روشی مشابه هدایت می کند. داده های اقتصادی راه هایی را برای توصیف ارزش ذاتی ارز در بازار فارکس ارائه می دهد. نقطه عطف صعودی و نقطه عطف نزولی زمانی اتفاق می‌افتد که اسپرد بین ارزش بازار و ارزش ذاتی خیلی زیاد باشد، در واقع اسپرد مطلق است. این همچنین یکی از توضیحاتی را ارائه می دهد که چرا قیمت در مسیر پیچیده زیگزاگ حرکت می کند و چرا الگوهای قیمتی زیادی را در بازار مشاهده می کنیم.

درباره این مقاله

این مقاله بخشی از نسخه پیش نویس کتاب است: علم پشتیبانی، مقاومت، تجزیه و تحلیل فیبوناچی، الگوی هارمونیک، موج الیوت و الگوی نمودار X3.

https://algotrading-investment.com/portfolio-item/science-of-support-resistance-fibonacci-analysis-harmonic-pattern/

همچنین می توانید از Advanced Price Pattern Scanner در MetaTrader برای انجام تحلیل فنی خود استفاده کنید. اسکنر الگوی قیمت پیشرفته اسکنر الگوی قیمت خودکار است. این برای اسکن مثلث، گوه سقوط، گوه بالارونده، دو بالا، دو پایین، سر و شانه، معکوس سر و شانه، فنجان و دسته یا فنجان با دسته، عقب فنجان و دسته یا فنجان با دسته طراحی شده است. چه چیزی حتی بهتر است؟ این نشانگر عدم رنگ آمیزی و عدم تاخیر است. این لینک برای اطلاعات بیشتر است

https://www.mql5.com/fa/market/product/24679

https://www.mql5.com/fa/market/product/24678

https://algotrading-investment.com/portfolio-item/advanced-price-pattern-scanner/

در زیر صفحه فرود برای نمودار بهینه است، که ابزاری مستقل برای اسکن فرصت های معاملاتی برای همه نمادها و تمام بازه های زمانی با یک کلیک یک دکمه است.

https://algotrading-investment.com/2019/07/23/optimum-chart/



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.