طبق گفته سید مصطفی فاطمی، مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نقشه راه گردشگری خوراک بهعنوان یکی از محصولات مهم صنعت گردشگری با هدف دستیابی به سه خروجی رونق گردشگری داخلی، خارجی و در نهایت برندسازی در این زمینه در حال تدوین است.
وی در این رابطه افزود:
به همین منظور لازم است دستگاههای متولی در کنار بخش خصوصی نسبت به شناسایی و احصای کمبودهای گردشگری خوراک از جمله زیرساختهای مرتبط اقدام کنند و فضا را برای جذب سرمایهگذاری در این حوزه آماده کنند.
فاطمی خاطرنشان کرد:
برای دستیابی به این مهم پیشنهاد دادهایم که میزهای تخصصی کارگروه گردشگری خوراک هرچه زودتر آغاز به فعالیت کنند تا بتوانیم با شناسایی، ایجاد و تجهیز حوزه گردشگری خوراک در مسیر بهتر توسعه این صنعت قرار گیریم.
مدیرکل توسعه گردشگری داخلی همچنین به نتایج و اهداف تدوین نقشه راه گردشگری خوراک اشاره کرد و گفت:
ایجاد سناریو گردشگری خوراک، توسعه محصولات گردشگری خوراک، توسعه درونزا و پایدار مقاصد گردشگری خوراک، جذابیت، تمرکز و رقابتپذیر کردن زنجیره، نیازسنجی و ارزیابی گردشگران از نگاه گردشگری خوراک، استانداردسازی و نشان برای مقاصد، استفاده از دانش، فناوری و تکنولوژی و نیز برنامهریزی برای رسیدن به اهداف توسعه پایدار چشمانداز اجرایی پیش رو به شمار میآید.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰