نقد انیمه Attack On Titan فصل چهارم قسمت هفتم _ فریاد مارلیایی‌ها

[ad_1] قسمت هفتم انیمه حمله به تایتان، نبردی که در قسمت قبل شاهدش بودیم را گسترش می‌دهد و لایه‌های جدیدی را از آن فاش می‌کند. در این قسمت که جز بهترین قسمت‌های انیمه بود، کشمکش به اوج خودش می‌رسد و داستان مثل یک چرخ روان حرکت می‌کند. با نقد انیمه Attack on titan همراه ویجیاتو

کد خبر : 14097
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱:۵۱
نقد انیمه Attack On Titan فصل چهارم قسمت هفتم _ فریاد مارلیایی‌ها

[ad_1]

ایرانسل
کوین نیک

قسمت هفتم انیمه حمله به تایتان، نبردی که در قسمت قبل شاهدش بودیم را گسترش می‌دهد و لایه‌های جدیدی را از آن فاش می‌کند. در این قسمت که جز بهترین قسمت‌های انیمه بود، کشمکش به اوج خودش می‌رسد و داستان مثل یک چرخ روان حرکت می‌کند. با نقد انیمه Attack on titan همراه ویجیاتو بمانید.

حمله اول، تایتان ارابه‌ای

در این قسمت نسبت به قسمت قبلی، آمادگی بیشتر مارلیایی‌ها برای حمله با پارادیس را می‌بینیم و متوجه می‌شویم که تنها ارن و دوستانش برای همچین نبردی آماده نبودند و مارلیایی‌ها هم پیش بینی چنین حمله‌ای را می‌کردند و برایش برنامه ریزی کرده بودند.

سلاح کشنده تایتان ارابه‌ای، خبر از این آمادگی می‌دهد؛ سلاحی که ضربه نسبتا بزرگی به پارادایسی‌ها وارد کرد و عده‌ای از آن‌ها را کشت و متفرق کرد.

اگرچه مارلیایی‌ها برای نبرد آمادگی داشتند، اما هیچ وقت با محدودیتی که ارن و دوستانش داشتند مواجه نشدند؛ همان محدودیت بود که پارادایس را قدرتمند ساخت. پارادایسی که این همه سال دشمن اصلی‌شان تایتان‌ها بودند و هر لحظه ایده جدیدی برای جنگ با آن‌ها طراحی می‌کردند، شکست دادنشان به این راحتی‌ها نیست. در نهایت تایتان ارابه از پارادایسی‌ها شکست می‌خورد.

حمله دوم، ورود آرمین

هنگامی که پارادایسی‌ها درگیر جنگ نفس‌گیر خود هستند و مارلیایی‌ها هم همچنان روحیه جنگیدن را درون خود حفظ می‌کنند، آرمین یک حمله غافلگیرانه‌ای می‌کند و در نتیجه باعث ضعیف شدن روحیه مارلیایی‌ها می‌شود. این ضعیف شدن روحیه و عصبی شدن، نتایج بدی را برای آن‌ها رقم زد؛ نمونه آن حمله بی برنامه تایتان آرواره به ارن بود که نتیجه‌اش خورده شدن تایتان پتک توسط ارن بود.

البته به نظر من خورده شدن تایتان پتک و استفاده از قدرت آن به این سادگی‌ها نیست. از انیمه حمله به تایتان بعید نیست که پشت این ماجرا قوانین و تبصره‌هایی پنهان شده باشد. درست مثل قدرت تایتان بنیانگذار ارن که حتما باید با یک شاهزاده تماس پیدا کند تا کارکرد خود را نشان دهد.

در دو قسمت گذشته، تحول بزرگ ارن را شاهد بودیم و دیدیم که دیگر برایش هیچ چیز جز جنگیدن و شکست دادن دشمنان مهم نبود، حتی اگر در این جنگ باعث کشته شدن چندین بچه و افراد بی گناه باشد.

در این قسمت متوجه شدیم که تنها ارن این تحول را نگذارنده و آرمین هم تغییر کرده و دیگر برایش چیزی جز جنگیدن مهم نیست.

یکی از ویژگی‌های مهم انیمه حمله به تایتان این است که هیچ فرقی بین قهرمان داستان و آنتاگونیست قائل نمی‌شود؛ ارن و آرمین هیچ فرقی با راینر و برتولت ندارند و همه اتفاقات یک دژاوو است که اینبار به نفع ارن و دوستانش است. بازهم عده‌ای بی‌گناه کشته می‌شوند و کودکانی یتیم می‌شوند.

البته بابت این عملکرد نمی‌توانیم از آن‌ها گله کنیم. وقتی یک عمر امید به زندگی با آرامش در آن سوی دیوار‌ها نقش بر آب می‌شود، انتظار دیگری نمی‌توان کشید جز به خاک و خون کشیدن دشمنان.

در همین حین ناگهان بدون هیچ جنگ تن به تنی، لیوای با یک ضربه تایتان جانور را نقش زمین می‌کند. از فصل سوم سازندگان انیمه یک نبرد تن به تن و نفس گیر بین لیوای و تایتان جانور را بدهکار بودند؛ اما در سریع‌ترین حالت ممکن این نبرد پایان یافت و اصلا وارد کشمکش نشد.

ایرانی کارت
Dicardo

البته احتمال اینکه زیک زنده باشد بسیار بالا است و حتی می‌توانیم بگوییم بدون شک زنده است؛ زیرا هنوز از شخصیت او چیز زیادی فاش نشده و آنگونه که باید خودش را نشان نداده.

حمله آخر، بالن کمک رسان

ضربات سنگین پارادایسی‌ها به مارلیایی‌ها همچنان ادامه پیدا می‌کند، تا آنجایی که نیروی نجات پارادایسی‌ها در آسمان مارلیایی‌ها پدیدار می‌شود تا کم کم جنگ را تمام کند.

در آن لحظه متوجه می‌شویم که آرمین تغییر بزرگ دیگری نیز کرده است. او دیگر ضعف اعتماد به نفس پایین را ندارد و تصمیمات او با تکیه بر قدرت درونی‌اش صورت می‌گیرد و نقشه‌ها و ایده‌های خوبی می‌دهد که اعتماد به نفس پایین، جلویش را نمی‌گیرد. این اتفاق می‌تواند یک نقطه عطف بزرگ برای این شخصیت و سرنوشتش در فصل آخر باشد.

مارلیایی‌ها فریاد می‌زنند

در پایان قسمت هفتم، جایی که همه جیز به نفع ارن و دیگر اعضای پارادایس است، فریاد‌های ترحم بر انگیزی از طرف گبی و فالکو در شهر پخش می‌شود؛ فریاد‌هایی که مخاطبش راینر است.

راینر که دیگر امیدی به جنگیدن ندارد و گویا عذاب وجدان دارد، با شنیدن فریاد‌های گبی و فالکو به خودش می‌آید و برای نبرد با ارن بر می‌خیزد. تنها دلیل اصلی او برای جنگیدن، فریاد‌های کمک بچه‌هایی است که به او نیاز دارند؛ بنابراین محرک بزرگی برای نبرد دارد و قرار است یک جنگ تن به تن نفس گیری را شاهد باشیم.

از طرفی ارن انرژی زیادی از تایتان خود مصرف کرده و ممکن است برای یک نبرد سخت دیگر آمادگی لازم را نداشته باشد. باید تا هفته بعدی منتظر بمانیم تا پاسخ این سوال که چه کسی برنده این نبرد می‌شود را با چشمان خود ببینیم.

بیشتر بخوانید:

تحلیل شخصیت ارن – حمله به تایتان

کارگردان انیمه Attack on Titan از تفاوت میان ماپا و استودیو ویت می‌گوید

۱۰ انیمه سایبرپانک برتر تمام دوران

Dicardo
GiftCard98
برچسب‌هااکشنانیمهحمله به غولشونننقد فیلم
کپی شد

https://vgto.ir/8b6

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.