نقاط عطف ناچیز، جزئی و عمده – استراتژی های معاملاتی – 13 نوامبر 2021

نقاط عطف ناچیز، جزئی و بزرگ الگوی سودآور ابزار فنی در تشخیص نقطه عطف بازار مالی است. ما نشان دادیم که موج فراکتال میکروسکوپ تخصصی ما در بررسی الگوهای سودآور در بازار مالی است. سپس ممکن است کنجکاو باشید که چرا نقاط عطف یا الگوهای قیمت زیگزاگ اساسا اتفاق می‌افتند. این یک سوال مهم در

کد خبر : 129617
تاریخ انتشار : شنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۵
نقاط عطف ناچیز، جزئی و عمده – استراتژی های معاملاتی – 13 نوامبر 2021


نقاط عطف ناچیز، جزئی و بزرگ

الگوی سودآور ابزار فنی در تشخیص نقطه عطف بازار مالی است. ما نشان دادیم که موج فراکتال میکروسکوپ تخصصی ما در بررسی الگوهای سودآور در بازار مالی است. سپس ممکن است کنجکاو باشید که چرا نقاط عطف یا الگوهای قیمت زیگزاگ اساسا اتفاق می‌افتند. این یک سوال مهم در تجارت ما است. پاسخ کوتاه این است که مردم دوست ندارند قیمت را خیلی از اصول اولیه منحرف کنند. خیلی دور ممکن است کلمه دقیق نباشد. خیلی دور نشان دهنده انحراف شدید است. از نظر آماری، این اغلب موارد خارج از فاصله اطمینان 95٪ یا بالاتر را نشان می دهد. اجازه دهید برخی از اصولی را که می توانند نقطه عطف را در معنای کلی تشکیل دهند، توضیح دهیم.

اولین مثال اساسی سود شرکت است. سود یکی از مهمترین عوامل اساسی است که سرمایه گذاران برای درک عملکرد مالی شرکت از آن استفاده می کنند. از این رو، بسیاری از ما از درآمد برای خرید یا فروش سهام استفاده می کنیم. اگر قیمت سهام بیش از حد سود شرکت باشد (یعنی قیمت به درآمد)، این می تواند نقطه عطفی به دلیل فشار فروش در برابر روند خرید اخیر ایجاد کند. به همین ترتیب، اگر قیمت سهام بیش از درآمد شرکت (یعنی قیمت به درآمد) بسیار پایین باشد، این می تواند نقطه عطفی به دلیل فشار خرید در برابر روند اخیر فروش ایجاد کند.

مثال اساسی دیگر این است که قیمت سهام فردی تمایل به پیروی از شاخص بازار سهام دارد. به عنوان مثال، قیمت سهام آمازون بسته به بتای بازار تا حدی از شاخص S&P 500 تبعیت می کند. اگر قیمت سهام آمازون بیش از حد از شاخص S&P 500 منحرف شود، این می تواند نقطه عطفی به دلیل فشار فروش در برابر روند خرید اخیر ایجاد کند. به همین ترتیب، اگر قیمت سهام آمازون بسیار پایین از شاخص S&P 500 منحرف شود، این امر می تواند به دلیل برخی فشارهای خرید در برابر روند اخیر فروش، نقطه عطفی ایجاد کند.

حال اجازه دهید مثالی از بازار فارکس بیاوریم. EURUSD و AUDUSD همبستگی بالایی دارند. همبستگی بالا به این معنی است که این دو جفت ارز اغلب با هم در یک جهت حرکت می کنند. با این حال، مواردی وجود دارد که این دو جفت ارز می توانند برای مدتی قابل توجه در جهت مخالف حرکت کنند. اگر EURUSD بسیار زیاد از AUDUSD منحرف شود، آنگاه این می تواند نقطه عطفی به دلیل فشار فروش EURUSD در برابر روند خرید اخیر آن ایجاد کند. به همین ترتیب، اگر EURUSD بسیار پایین از AUDUSD منحرف شود، این می تواند یک نقطه عطف به دلیل فشار خرید EURUSD در برابر روند فروش اخیر آن ایجاد کند. در واقع، این اساس استراتژی تجارت جفت یا استراتژی آربیتراژ آماری است.

ما می توانیم دو ابزار بسیار همبسته را در بازار سهام نیز مثال بزنیم. فرض کنید که اپل داریم و قیمت سهام شرکت United Technology با هم مرتبط هستند. اگر قیمت سهام United Technology بیش از حد از قیمت سهام اپل منحرف شود، این امر می تواند به دلیل برخی فشارهای فروش در برابر روند خرید اخیر، نقطه عطفی ایجاد کند. به همین ترتیب، اگر قیمت سهام United Technology بسیار پایین از قیمت سهام اپل منحرف شود، این می تواند نقطه عطفی را به دلیل فشار خرید در برابر روند فروش اخیر ایجاد کند.

برخی از اصول مهم دیگر که می توانند نقاط عطفی در بازار سهام و فارکس ایجاد کنند، مبانی اقتصاد کلان هستند. به عنوان مثال، تولید ناخالص داخلی، نرخ اشتغال، نرخ بیکاری و نرخ تورم بسته به همبستگی مثبت یا منفی آنها با بازار سهام و فارکس می توانند نقاط عطفی ایجاد کنند.

به عنوان مثال، بگویید که نرخ اشتغال ایالات متحده و شاخص S&P 500 همبستگی مثبت دارند. اگر قیمت S&P 500 بیش از حد از نرخ اشتغال منحرف شود، به دلیل فشار فروش در برابر روند خرید اخیر، این می تواند نقطه عطفی در شاخص S&P 500 ایجاد کند. به همین ترتیب، اگر قیمت S&P 500 بسیار پایین از نرخ اشتغال منحرف شود، به دلیل فشار خرید در برابر روند اخیر فروش، می تواند نقطه عطفی در شاخص S&P 500 ایجاد کند. حال اجازه دهید نمونه همبستگی منفی را مثال بزنیم. بگوییم که نرخ بیکاری و شاخص S&P 500 همبستگی منفی دارند. اگر قیمت S&P 500 بیش از حد از نرخ اشتغال منحرف شود، به دلیل فشار خرید در برابر روند اخیر فروش، می تواند نقطه عطفی در شاخص S&P 500 ایجاد کند. به همین ترتیب، اگر قیمت S&P 500 بیش از حد از نرخ اشتغال منحرف شود، به دلیل فشار فروش در برابر روند خرید اخیر، می تواند نقطه عطفی در شاخص S&P 500 ایجاد کند.

همین قیاس را می توان در بازار فارکس نیز اعمال کرد. بگویید که تولید ناخالص داخلی بریتانیا با GBPUSD همبستگی مثبت دارد. از این رو، زمانی که بریتانیای کبیر به تولید ناخالص داخلی خوب دست می یابد، GBPUSD تمایل به افزایش دارد. با این حال، اگر GBPUSD خیلی سریع افزایش می‌یابد و از ارزش تولید ناخالص داخلی خیلی زیاد منحرف می‌شود، این می‌تواند نقطه عطفی به دلیل فشار فروش در برابر روند خرید اخیر ایجاد کند. به همین ترتیب، اگر GBPUSD خیلی سریع سقوط کند و از ارزش تولید ناخالص داخلی خیلی پایین منحرف شود، این می تواند به دلیل فشار خرید در برابر روند اخیر فروش، نقطه عطفی ایجاد کند.

بسیاری از مردم فکر می کنند که تنها متغیرهای اقتصادی می توانند نقاط عطفی در بازار سهام و فارکس ایجاد کنند. با این حال، این درست نیست. در واقع، متغیر غیراقتصادی می تواند نقاط عطفی را برای بازار سهام و فارکس نیز ایجاد کند. مهم این است که متغیر چقدر با قیمت سهام یا ارز همبستگی دارد. به عنوان مثال، بگویید که قیمت سهام شرکت XYZ با دما همبستگی مثبت دارد. بنابراین، اگر دما افزایش یابد، قیمت سهام شرکت XYZ نیز افزایش می یابد. با این حال، اگر قیمت سهام شرکت XYZ خیلی سریع در حال افزایش باشد و از دمای فعلی خیلی زیاد منحرف شود، این امر می تواند به دلیل برخی فشارهای فروش در برابر روند خرید اخیر نقطه عطفی ایجاد کند. به همین ترتیب، اگر قیمت سهام شرکت XYZ خیلی سریع در حال کاهش باشد و از دمای فعلی بسیار پایین منحرف شود، این امر می تواند به دلیل برخی فشار خرید در برابر روند فروش اخیر نقطه عطفی ایجاد کند.

تا اینجا توضیح دادیم که چرا می بینیم نقاط عطف و قیمت باید به صورت زیگزاگ در بازار بورس و فارکس حرکت کنند. در واقع، فهرستی از اصولی که می توانند نقطه عطف یا تأثیری در ایجاد نقطه عطف ایجاد کنند، در دنیای واقعی بسیار زیاد است. معامله گران و سرمایه گذاران تمایل دارند تنها از مهمترین متغیرها استفاده کنند. اینکه کدام فاندال در ایجاد نقطه عطف تأثیرگذارتر است بستگی به میزان همبستگی آنها با قیمت سهام یا ارز دارد. در دنیای واقعی، تأثیر این متغیرها از یکدیگر حذف می‌شوند تا اثر کمتری ایجاد کنند یا با هم جمع می‌شوند تا تأثیر بیشتری در برابر روند فعلی ایجاد کنند. هنگامی که اثر حاصل به شدت مخالف روند فعلی باشد، می‌توانیم نقطه عطف اصلی (یعنی جهانی) داشته باشیم. نقطه عطف اصلی بیشترین درخواست برای تجارت ما است زیرا محدوده سودآوری فوق العاده طولانی را برای معاملات ما فراهم می کند. در واقع، برخی از معامله‌گران حرفه‌ای تنها با این نقطه عطف بزرگ، بسیار متخصص هستند.

هنگامی که اثر حاصل از همه عوامل بنیادی در برابر روند فعلی متوسط ​​باشد، می توانیم نقطه عطف جزئی (یعنی محلی) داشته باشیم. نقطه عطف جزئی هنوز هم بد نیست زیرا ما فضایی برای برداشتن سود داریم. تا زمانی که ریسک خود را مدیریت می کنید، نقطه عطف جزئی همچنان می تواند به ما فرصت دهد تا سرمایه خود را افزایش دهیم.

اگر اثر حاصل ضعیف و ناچیز باشد، می‌توانیم نقطه عطف ناچیز (یعنی شکست خورده) داشته باشیم. ما نمی توانیم با این نقطه عطف ناچیز درآمد کسب کنیم زیرا نقطه عطف تقریباً قابل توجه نیست. این اثر فقط روی یک شمع یا حتی کمتر می شود. این نوع نقطه عطف بی‌اهمیت می‌تواند زمانی اتفاق بیفتد که تأثیر چندین اصل از یکدیگر لغو شود و تأثیر تقریباً صفر در برابر روند فعلی داشته باشد. به عنوان مثال، ما تولید ناخالص داخلی عالی داریم اما نرخ بیکاری ضعیفی داریم. بگویید اثر خالص تولید ناخالص داخلی و نرخ بیکاری آنها صفر است. دلیلی وجود ندارد که روند فعلی متوقف شود.

همانطور که نشان دادیم، بسیاری از عوامل اساسی می توانند بر ایجاد نقاط عطف تأثیر بگذارند. الگو یک ابزار فنی عالی در تشخیص نقاط عطف در مقایسه با سایر شاخص های فنی است زیرا عقب نیست. با این حال، میزان موفقیت ما با الگوها منوط به نتایج احتمالی خواهد بود. از این رو، ما باید مهارت های مدیریت ریسک خوبی داشته باشیم. برای دستیابی به نرخ موفقیت خوب در معاملات خود، از نظر فنی باید به نحوه عملکرد الگوها از جمله الگوی قیمت فیبوناچی، الگوی هارمونیک، الگوی موج الیوت و الگوهای X3 تسلط داشته باشید. علاوه بر مهارت‌های فنی خود، هنوز مهم است که از مهم‌ترین اصول تأثیرگذار برای سهام و ارزی که با آن معامله می‌کنید آگاه باشید. به طور معمول، بهترین کار این است که تصمیمات تجاری بر اساس هر دو الگو و اصول با هم گرفته شود.

درباره این مقاله

این مقاله بخشی از نسخه پیش‌نویس کتاب: الگوهای نمودار سودآور در بازار فارکس و بورس: تحلیل فیبوناچی، الگوی هارمونیک، موج الیوت و الگوی نمودار X3 است. نسخه کامل کتاب را می توانید از لینک زیر مشاهده کنید:

https://algotrading-investment.com/portfolio-item/profitable-chart-patterns-in-forex-and-stock-market/

همچنین می توانید از Ace Supply Demand Zone Indicator در MetaTrader برای انجام تجزیه و تحلیل فنی خود استفاده کنید. نشانگر منطقه تقاضای عرضه Ace نشانگر منطقه تقاضای عرضه بدون رنگ آمیزی و بدون تاخیر است که دارای بسیاری از ویژگی های قدرتمند ساخته شده است.

https://www.mql5.com/fa/market/product/40076

https://www.mql5.com/fa/market/product/40075

https://algotrading-investment.com/portfolio-item/ace-supply-demand-zone/

در زیر صفحه فرود برای نمودار بهینه (نمودار و پلتفرم تحلیلی مستقل) آمده است.

https://algotrading-investment.com/2019/07/23/optimum-chart/



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.