نظرسنجی رویترز توسط رویترز: CEE FX با کاهش نرخ بهره ضعیف می شود

[ad_1] © رویترز. عکس فایل: سکه‌های زلوتی ارز لهستانی در این تصویر عکس گرفته شده در ورشو، لهستان، 29 سپتامبر 2012 دیده می‌شوند. رویترز/پیتر اندروز/عکس فایل نوشته جیسون هووت و آلن چارلیش ورشو/پراگ (رویترز) – نظرسنجی رویترز نشان داد که انتظار می‌رود ارزهای اروپای مرکزی در 12 ماه آینده ضعیف شوند و بیشترین ضربه را

کد خبر : 371939
تاریخ انتشار : شنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۱
نظرسنجی رویترز توسط رویترز: CEE FX با کاهش نرخ بهره ضعیف می شود

[ad_1]


© رویترز. عکس فایل: سکه‌های زلوتی ارز لهستانی در این تصویر عکس گرفته شده در ورشو، لهستان، 29 سپتامبر 2012 دیده می‌شوند. رویترز/پیتر اندروز/عکس فایل

نوشته جیسون هووت و آلن چارلیش

ورشو/پراگ (رویترز) – نظرسنجی رویترز نشان داد که انتظار می‌رود ارزهای اروپای مرکزی در 12 ماه آینده ضعیف شوند و بیشترین ضربه را متحمل شوند، زیرا تورم بالاتر در مقایسه با منطقه یورو و چشم‌انداز کاهش نرخ بهره سنگین است.

ارزهای این منطقه با حمایت از نرخ های بهره بالا و کاهش قیمت انرژی که فشار را از تراز تجاری برداشته است، سال را با قدرت شروع کرده اند.

اما با توجه به اینکه بانک مرکزی مجارستان از قبل شروع به کاهش سیاست های خود کرده است و کاهش نرخ های بیشتری در این منطقه در سال جاری پیش بینی شده است، تحلیلگران انتظار دارند ارزها کاهش یابد.

در لهستان، جایی که بازارها فکر می کنند هزینه اعتبار در سه ماهه چهارم کاهش می یابد، انتظار می رود زلوتی 2.7 درصد در مقایسه با روز سه شنبه اروپایی نزدیک به 4.55 در برابر یورو کاهش یابد.

مارسین سولووسکی، اقتصاددان Ipopema Securities گفت: «من فکر می‌کنم بازار می‌تواند مدت زمان کندی اقتصادی که اقتصادهای CEE متحمل خواهند شد را دست کم نگیرد و احتمالاً در مورد کاهش نرخ بهره صحبت خواهیم کرد، بنابراین در بحبوحه تورم بالا، این امر بر ارزهای CEE تأثیر خواهد گذاشت.» .

بانک ملی مجارستان (NBH) در حال حاضر نرخ سپرده یک روزه خود را در مجموع 200 واحد پایه کاهش داده و به 16 درصد رسانده است تا بار اقتصاد راکد را کاهش دهد. تورم که همچنان در بالاترین حد در اتحادیه اروپا قرار دارد، شروع به کاهش کرده است.

پیتر ویروواچ، اقتصاددان ING گفت: «HUF پتانسیل تضعیف شدن را در صورت مشاهده کاهش تورم قوی‌تر از حد انتظار دارد که احتمالاً منجر به افزایش شرط‌بندی‌ها بر روی کاهش تهاجمی‌تر NBH می‌شود».

بر اساس این نظرسنجی، انتظار می‌رود ارزش یورو با 1.3 درصد کاهش به 380.0 برسد. قیمتی که به شدت توسط بانک مرکزی کنترل می شود، در مقایسه با یورو با 1.0 درصد کاهش به 5.0 رسیده است.

جاکوب کراتکی، تحلیلگر Generali Investments، گفت: «در رومانی، دولت جدید تصمیم گرفت ابزار جدیدی را برای محدود کردن فشارهای هنوز قابل توجه قیمت‌ها مرتبط با مواد غذایی گران‌قیمت به کار گیرد.

اگرچه قیمت‌های مصرف‌کننده در رومانی تا حد زیادی به نرخ ارز حساس است، اما به زودی به بانک مرکزی اجازه می‌دهد ارزش لئو را اندکی کاهش دهد.»

پیش‌بینی می‌شود که کمترین میزان ارزهای منطقه را تضعیف کند و ۰.۱ درصد کاهش یابد و به ۲۳.۷۷۵ برسد.

(برای سایر داستان‌های نظرسنجی ارز خارجی رویترز:)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.