نظرسنجی رویترز توسط رویترز: پزو مکزیک از طریق کاهش رشد اقتصادی در سال 2023 انعطاف پذیر است

© رویترز. عکس فایل: یک سکه بیست پزو در این تصویر دیده می شود که در 9 اوت 2022 گرفته شده است. رویترز/هنری رومرو/تصویر نوشته گابریل بورین بوئنوس آیرس (رویترز) – نظرسنجی رویترز از استراتژیست‌های ارزی نشان داد، پزو مکزیک در سال 2023 از طریق کاهش رشد اقتصادی به طور متوسط ​​ضعیف می‌شود، زیرا اعتماد

کد خبر : 291021
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۰
نظرسنجی رویترز توسط رویترز: پزو مکزیک از طریق کاهش رشد اقتصادی در سال 2023 انعطاف پذیر است



© رویترز. عکس فایل: یک سکه بیست پزو در این تصویر دیده می شود که در 9 اوت 2022 گرفته شده است. رویترز/هنری رومرو/تصویر

نوشته گابریل بورین

بوئنوس آیرس (رویترز) – نظرسنجی رویترز از استراتژیست‌های ارزی نشان داد، پزو مکزیک در سال 2023 از طریق کاهش رشد اقتصادی به طور متوسط ​​ضعیف می‌شود، زیرا اعتماد به سیاست‌های معتدل این کشور و معیارهای بدهی قابل مدیریت همچنان بالاست.

ارز مکزیک با افزایش 2.2 درصدی از ابتدای سه ماهه چهارم به 19.73 در هر دلار آمریکا در روز دوشنبه، اکنون نزدیک به قوی ترین سطح خود از قبل از شروع همه گیری ویروس کرونا معامله می شود.

طبق برآورد متوسط ​​22 استراتژیست که از 1 تا 5 دسامبر در نظرسنجی شرکت کردند، در یک سال، پزو با 20.16 در هر دلار آمریکا تغییر می کند، 2.2 درصد کمتر از این هفته اما در محدوده 18.0-22.0 آن در پنج سال گذشته. به استثنای کاهش در اوایل سال 2020.

چالش‌های اصلی برای ارز مکزیک در میان‌مدت، رو به وخامت اقتصاد است و اینکه چگونه Banxico، به‌عنوان بانک مرکزی شناخته می‌شود، به تطبیق خود با استراتژی ضد تورم فدرال رزرو آمریکا ادامه می‌دهد.

در میان افزایش نگرانی ها در مورد انقباض احتمالی در بزرگترین اقتصاد جهان در سال 2023، تحلیلگران بخش خصوصی انتظار دارند رشد در کشور همسایه مکزیک از 2.8 درصد در سال 2022 به 0.95 درصد در سال آینده کاهش یابد.

ریکاردو آگیلار، اقتصاددان ارشد در Invex، که پزو را 21.15 در هر دلار آمریکا در یک سال پیش بینی کرد، گفت: رکود ایالات متحده بر رشد مکزیک تأثیر خواهد گذاشت و جریان دلار به اقتصاد ممکن است کاهش یابد.

با این حال، رویکرد محافظه کارانه بانکیکو و رئیس جمهور آندرس مانوئل لوپز اوبرادور به حمایت از احساسات مالی در مکزیک ادامه می دهد و رتبه بندی Fitch سیاست های محتاطانه آن را در ماه گذشته برجسته کرد.

بانک مرکزی مکزیک از اواسط سال 2021 نرخ بهره اصلی خود را 600 واحد افزایش داده و به 10.0 درصد رسانده است. ویکتوریا رودریگز، فرماندار Banxico گفته است که حداقل یک افزایش دیگر در راه است.

از سال تا به امروز، پزو 3.9 درصد افزایش یافته است، در حالی که رئال برزیل 5.5 درصد افزایش یافته است.

در این نظرسنجی، پیش‌بینی شد که واحد پول برزیل در یک سال 2.1 درصد از سطوح این هفته به 5.17 برای هر دلار آمریکا افزایش یابد.

همانطور که در نظرسنجی ماه گذشته رویترز در مورد ارز خارجی منعکس شده است، برخلاف برخی دیدگاه های افراطی بازار، معامله گران نگرش محتاطانه ای را حفظ می کنند، زیرا رئیس جمهور منتخب برزیل، لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا، وقت خود را صرف تصمیم گیری در مورد کابینه خود می کند.

این ارز ممکن است توسط یک موضع بالقوه سختگیرانه تر از حد انتظار در بانک مرکزی که می تواند منجر به سیاست های سخت گیرانه تر از آنچه قبلا تصور می شد، در مواجهه با نگرانی های تورم مجدد در بحبوحه درخواست ها برای هزینه های بیشتر، باشد.

(برای سایر داستان های نظرسنجی ارز خارجی رویترز در دسامبر:)

(گزارش و نظرسنجی توسط گابریل بورین در بوئنوس آیرس؛ ویرایش توسط مارگریتا چوی)



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.