نظرسنجی رویترز توسط رویترز در صورتی که بانک مرکزی بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را افزایش دهد، دلار کانادا بالاتر خواهد رفت

© رویترز. عکس فایل: یک سکه دلار کانادا، که معمولا به عنوان “Loonie” شناخته می شود، در این تصویر تصویری که در تورنتو، 23 ژانویه 2015 گرفته شده است، نشان داده شده است. رویترز/مارک بلینچ نوشته فرگال اسمیت تورنتو (رویترز) – نظرسنجی رویترز- دلار کانادا در سه ماه آینده اندکی به 1.25/دلار آمریکا افزایش می

کد خبر : 189537
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۲
نظرسنجی رویترز توسط رویترز در صورتی که بانک مرکزی بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را افزایش دهد، دلار کانادا بالاتر خواهد رفت



© رویترز. عکس فایل: یک سکه دلار کانادا، که معمولا به عنوان “Loonie” شناخته می شود، در این تصویر تصویری که در تورنتو، 23 ژانویه 2015 گرفته شده است، نشان داده شده است. رویترز/مارک بلینچ

نوشته فرگال اسمیت

تورنتو (رویترز) – نظرسنجی رویترز- دلار کانادا در سه ماه آینده اندکی به 1.25/دلار آمریکا افزایش می یابد، مطابق با پیش بینی ماه مارس

نظرسنجی رویترز- دلار کانادا در یک سال 2 درصد به 1.23/USD افزایش یافت

نظرسنجی رویترز نشان می دهد که دلار کانادا در سال آینده تقویت خواهد شد زیرا بانک کانادا به طور بالقوه نرخ بهره را به شدت افزایش می دهد، اما ممکن است سودها با وابستگی اقتصاد به بازار مسکن محدود شود.

میانگین پیش‌بینی در این نظرسنجی این بود که دلار کانادا در مدت سه ماه با 0.4 درصد افزایش به 1.25 به ازای هر دلار آمریکا یا 80 سنت آمریکا برسد که مطابق با پیش‌بینی ماه گذشته است. سپس انتظار می رفت که در مدت یک سال به 1.23 صعود کند.

اگر تنش‌های روسیه و اوکراین در چند ماه آینده کاهش یابد، «هم دلیلی برای تجارت ریسک‌پذیر بیشتر وجود خواهد داشت که برای دلار کانادا مفید است، بلکه کمک بانک کانادا نیز در این زمینه وجود خواهد داشت. رویس مندز، مدیر و رئیس استراتژی کلان در Desjardins می‌گوید: «تا آنجایی که افزایش نرخ‌ها را از پیش تعیین می‌کند».

طبق نظر اکثر اقتصاددانان مورد نظر رویترز که پیش بینی تورم امسال خود را نیز به شدت افزایش دادند، انتظار می رود بانک مرکزی کانادا در نشست سیاست گذاری بعدی خود در 13 آوریل، نرخ بهره یک شبه خود را نیم درصد افزایش دهد. [ECILT/CA]

بانک مرکزی از ماه مه 2000 تا این اندازه نرخ ها را افزایش نداده است. ماه گذشته، بانک مرکزی با افزایش ربع درصدی که معمولاً از آن حمایت می کند، حرکت کرد زیرا برای اولین بار از اکتبر 2018 افزایش یافت.

با توجه به بحران اوکراین که تقاضا برای دلار آمریکا را به عنوان پناهگاه امن افزایش داده است، به اندازه معمول از افزایش قیمت نفت سودی نبرده است. اما این می تواند تغییر کند.

استفان براون، اقتصاددان ارشد کانادایی در کپیتال اکونومیکس، گفت: «فکر می‌کنم هنوز فرصتی برای تقویت وجود دارد، زیرا سرمایه‌گذاران برخی از تأثیرات مثبتی که قیمت‌های بالاتر کالاها بر اقتصاد کانادا می‌گذارد، هضم می‌کنند».

کانادا یکی از تولیدکنندگان عمده محصولات انرژی است که به افزایش صادرات در ماه فوریه کمک می کند. اقتصاددانان پیش‌بینی می‌کنند که صادرات در آینده افزایش یابد.

اما یکی دیگر از بخش‌های کلیدی اقتصاد، بازار مسکن، شروع به از دست دادن سرعت خود کرده است.

این می تواند نشانه اولیه ای باشد که حداقل در مقایسه با فدرال رزرو، محدودیت هایی در مورد آمادگی بانک مرکزی کانادا برای افزایش نرخ بهره در چرخه انقباض فعلی وجود دارد.

براون گفت: بهبود در کانادا (نسبت به ایالات متحده) بسیار بیشتر به سرمایه گذاری های مسکونی و قیمت مسکن به طور کلی وابسته بوده است و بدیهی است که آنها نسبت به افزایش نرخ بهره حساس تر هستند.

(برای سایر داستان های نظرسنجی ارز خارجی رویترز در آوریل:)



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.