نظرسنجی رویترز توسط رویترز: افزایش نرخ ارز در بازارهای نوظهور به دلیل تورم بالا کوتاه مدت بود

[ad_1] 2/2 © رویترز. عکس فایل: زنی اسکناس های روبل روسیه را در این تصویر در دست دارد که در 30 مه 2022 گرفته شده است. رویترز/دادو روویک/تصویر 2/2 توسط Vuyani Ndaba و Vivek Mishra ژوهانسبورگ/بنگالور (رویترز) – نظرسنجی رویترز نشان داد که با توجه به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا و نگرانی های

کد خبر : 212989
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۰:۴۳
نظرسنجی رویترز توسط رویترز: افزایش نرخ ارز در بازارهای نوظهور به دلیل تورم بالا کوتاه مدت بود

[ad_1]

2/2

© رویترز. عکس فایل: زنی اسکناس های روبل روسیه را در این تصویر در دست دارد که در 30 مه 2022 گرفته شده است. رویترز/دادو روویک/تصویر

2/2

توسط Vuyani Ndaba و Vivek Mishra

ژوهانسبورگ/بنگالور (رویترز) – نظرسنجی رویترز نشان داد که با توجه به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا و نگرانی های تورم، ارزهای بازارهای نوظهور آسیب دیده برای حفظ دستاوردهای اخیر تا پایان سال با مشکل مواجه خواهند شد.

به سختی پس از یک دوره نزولی تقریباً دو ساله، احساسات مثبت در ارزهای بازارهای نوظهور به دلیل بازدهی بالاتر خزانه داری ایالات متحده ضعیف شده است.

ماه گذشته، ورودی امن دلار، شاخص ارز بازارهای نوظهور را به ضعیف ترین سطح خود از پایان سال 2020 رساند. اما پس از آن که بازارها تا حدودی از شرط‌بندی‌های تهاجمی فدرال رزرو برای افزایش قیمت‌ها عقب‌نشینی کردند، بهبود یافت و ارزش دلار را تضعیف کرد.

اکثر استراتژیست های FX در نظرسنجی 30 می تا 1 ژوئن گفتند که ضعف اخیر دلار کوتاه مدت خواهد بود و تا پایان آگوست در برابر اکثر ارزهای بازارهای نوظهور تقویت خواهد شد.

مین دای، استراتژیست FX در FX گفت: “این یک طوفان عالی برای بازارهای محلی EM در سال 2022 بوده است – فدرال رزرو جنگ طلب، درگیری روسیه و اوکراین، فروش بدهی روسیه و کاهش سرعت چین.” مورگان استنلی (NYSE:).

“در حالی که ما در ابتدای سال امیدوار بودیم که EM بتواند در سال 2022 پس از یک سال دردناک 2021 بهبود یابد، واقعیت برعکس است.”

تقریباً تمام بحران‌های بازارهای نوظهور گذشته با قدرت دلار مرتبط بودند. با افزایش ارزش دلار، کشورهای در حال توسعه باید سیاست های پولی خود را سخت تر کنند تا از کاهش ارزش پول خود جلوگیری کنند. عدم انجام این کار باعث تشدید تورم و افزایش هزینه خدمات بدهی های دلاری می شود.

دای گفت: “داستان EM سازنده نخواهد بود مگر اینکه تورم ایالات متحده شروع به تغییر کند. ارزش گذاری ها ارزان هستند و موقعیت یابی تمیز است، اما این برای سرمایه گذاران برای سازنده کافی نیست.”

روز چهارشنبه با افزایش بازدهی خزانه‌داری و نگرانی‌ها در مورد شتاب بیشتر تورم جهانی، اشتهای ریسک سرمایه‌گذاران را دور نگه داشت، تقویت شد.

فونیکس کالن از سوسیته جنرال (OTC:) گفت که شبح تورم بالا و چسبنده در بحبوحه چشم انداز متزلزل رشد جهانی احتمالاً در کوتاه مدت بازارها را تحت الشعاع قرار خواهد داد.

این فرصت های محدودی را برای دارایی های بازارهای نوظهور فراهم می کند تا قاطعانه از محدوده های اخیر خارج شوند.

چشم انداز پایدار

“سرنوشت طیف وسیعی از ارزهای EM به رفتار CNY () در دوره آینده گره خواهد خورد. ارزهای کالایی آسیایی FX و EM مانند Latam FX و ZAR (راند آفریقای جنوبی) در معرض ضعف کوتاه مدت هستند، زیرا کالن افزود: ارتباط آنها با CNY وجود دارد.

در مقایسه با سایر ارزهای EM، چشم انداز تا حدودی پایداری به خود گرفته است. انتظار می رفت که راند پربازده در سه ماه آینده بیشتر سودهای خود را که تا کنون در سال جاری به دست آورده بود، از بین ببرد و بیش از 2.0% کاهش یابد و به 15.65/$ برسد.

امسال نزدیک به 20 درصد کاهش یافته است، علاوه بر 44 درصدی که در سال گذشته از دست داده است، زیرا بانک مرکزی ترکیه حتی با افزایش تورم، نرخ بهره را کاهش داده است. انتظار می رود تورم در ماه می به 76.55 درصد برسد.

لیر، بدترین عملکرد ارز بازارهای نوظهور امسال، قرار است در 12 ماه آینده حدود 9 درصد کاهش یابد و به 18.00 دلار برسد.

روبل روسیه که با کنترل سرمایه تقویت شده بود و به طور مصنوعی تا این سال به بهترین ارز جهان تبدیل شده بود، پیش بینی می شود در یک سال بیش از 20 درصد کاهش یابد و به 76.67 دلار در هر دلار برسد.

در آسیا هم همه چیز خوب نیست. پیش‌بینی می‌شد که یوان تحت کنترل شدید چین در یک سال 1.0 درصد کاهش یابد و به 6.71 در هر دلار برسد، زیرا تحلیلگران هشدار داده بودند که کاهش شکاف بازدهی بین اوراق قرضه 10 ساله دولت چین و ایالات متحده می‌تواند باعث خروج سرمایه شود.

روپیه هند که در ماه گذشته به پایین ترین سطح 77.73 در برابر دلار رسید، انتظار می رفت که در شش ماه آینده به پایین ترین سطح خود یعنی 78/$ برسد.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.