نشست ECB با هدف ثابت نگه داشتن EUR/USD، بدون تغییر تمام تنظیمات

پیش بینی بنیادی یورو: خنثی نشست این هفته بانک مرکزی اروپا با باقی ماندن تمام اهرم‌های پولی بانک مرکزی منطقه یورو به پایان می‌رسد و اگر بیانیه روز پنجشنبه و کنفرانس مطبوعاتی متعاقب آن کریستین لاگارد، رئیس‌جمهور آن، بدون حرکت در یورو به پایان برسد، بانک مرکزی منطقه یورو خوشحال خواهد شد. به وضوح شکاف

کد خبر : 120150
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲ آبان ۱۴۰۰ - ۳:۳۰
نشست ECB با هدف ثابت نگه داشتن EUR/USD، بدون تغییر تمام تنظیمات


پیش بینی بنیادی یورو: خنثی

  • نشست این هفته بانک مرکزی اروپا با باقی ماندن تمام اهرم‌های پولی بانک مرکزی منطقه یورو به پایان می‌رسد و اگر بیانیه روز پنجشنبه و کنفرانس مطبوعاتی متعاقب آن کریستین لاگارد، رئیس‌جمهور آن، بدون حرکت در یورو به پایان برسد، بانک مرکزی منطقه یورو خوشحال خواهد شد.
  • به وضوح شکاف عمیقی در بانک مرکزی اروپا بین شاهین ها و کبوترها وجود دارد، اما تصمیمات دشوار تا دسامبر، زمانی که پیش بینی های اقتصادی کارکنان آن منتشر خواهد شد، اتخاذ نخواهد شد.

قیمت یورو: ثابت، در حال حاضر

چند جلسه گذشته برای یورو بهتر بوده است ، زیرا EUR/USD بخشی از ضررهای اخیر خود را به آرامی بازیابی می کند ، اما صعود مداوم از اینجا بعید به نظر می رسد. همانطور که مدتی است اتفاق افتاده است، بانک مرکزی اروپا به همراه بانک ژاپن و بانک ملی سوئیس درست در پشت صف بانک های مرکزی قرار گرفته اند که قصد افزایش نرخ بهره را دارند.

این امر همچنان باعث عقب‌نشینی یورو می‌شود، حتی اگر تحقیقات اخیر نشان داده است که EUR/USD یکی از جفت‌های ارزی است که بیشترین حساسیت را نسبت به تغییرات در تمایلات “ریسک، کاهش ریسک” در بازارها دارد و بنابراین انتظارات نرخ بهره کمتر است. تأثیری بر EUR/USD نسبت به برخی جفت ارزهای دیگر.

با این حال، نشست شورای حاکمیتی تعیین سیاست بانک مرکزی اروپا در این هفته کانون توجه معامله گران یورو خواهد بود، حتی اگر با نرخ بهره منطقه یورو و تمام برنامه های مختلف خرید اوراق قرضه بانک بدون تغییر باقی بماند و بانک مرکزی اروپا امیدوار است، EUR/USD نیز بدون تغییر.

نمودار قیمت EUR/USD، بازه زمانی روزانه (17 مه تا 21 اکتبر 2021)

پیش بینی یورو: نشست ECB با هدف ثابت نگه داشتن EUR/USD و بدون تغییر همه تنظیمات انجام می شود

منبع: IG (برای دیدن تصویر بزرگتر می توانید روی آن کلیک کنید)

سیاستگذاران بانک مرکزی اروپا از هم جدا شدند

یکی از مشکلات بانک مرکزی اروپا این است که تعیین‌کنندگان نرخ آن عمیقاً اختلاف نظر دارند. خط استاندارد آنها این است که جهش فعلی تورم منطقه یورو موقتی خواهد بود و با از بین رفتن اثرات جهش پس از همه گیری در اقتصاد، رشد قیمت مصرف کننده در سال آینده کاهش خواهد یافت. با این حال، توافق در آنجا به پایان می رسد.

به عنوان مثال، همین هفته گذشته، رویترز گزارش داد که «دو متفکر برجسته اقتصادی» بانک مرکزی اروپا درباره اینکه چقدر احتمال دارد که افزایش شدید اخیر تورم منطقه یورو دائمی شود، «دعوا کرده‌اند». اقتصاددان ارشد فیلیپ لین ، کبوتر ، استدلال کرد که نیروها می توانند رشد قیمت را کاهش دهند در حالی که همکارش ایزابل شنابل ، شاهین ، در مورد فشارهای تورمی مداوم هشدار داد. ینس ویدمن، شاهین ارشد، رئیس بوندس‌بانک، فعلاً در حال استعفا هستند.

با این حال، نیازی به ارائه هیچ یک از این موارد در جلسه این هفته نیست، که در واقع فقط مقدمه ای برای جلسه بعدی در 15/16 دسامبر است که پیش بینی های اقتصادی جدید کارکنان در دسترس خواهد بود. بنابراین بانک مرکزی اروپا امیدوار است که این هفته تا حد امکان بدون حادثه باشد و تأثیر ناچیزی بر بازارها داشته باشد.

چشم انداز یورو

در حال حاضر، توافق بر این است که بانک مرکزی اروپا در سال آینده، شاید در ماه مارس، شروع به کاهش خرید دارایی های خود کند و در سال 2023، پس از بانک مرکزی انگلستان و فدرال رزرو ایالات متحده، شروع به افزایش نرخ بهره خواهد کرد. از آنجایی که این یکی از آخرین کشورهایی است که نرخ‌ها را افزایش می‌دهد، دامنه رالی پایدار یورو بسیار محدود است – اگرچه عامل مهمی که هنوز تصمیم‌گیری نشده است این است که پس از تصمیم‌گیری برای کند کردن آن، چقدر بدهی به خرید ادامه خواهد داد. خریدها

سررسید تورم منطقه یورو و تولید ناخالص داخلی

در این زمینه، ارقام اولیه تورم ماه اکتبر برای منطقه یورو و کشورهای اصلی آن که در روزهای پنجشنبه و جمعه منتشر می شوند، می تواند بسیار مهم باشد، و بیشتر از نگاه اول به رشد تولید ناخالص داخلی در سه ماهه سوم. قابل توجه است که داده های قیمت مصرف کننده آلمان در واقع در فاصله بین بیانیه سیاست بانک مرکزی اروپا و کنفرانس خبری رئیس جمهور کریستین لاگارد منتشر می شود، بنابراین معامله گران اروپایی عاقلانه هستند که از ناهار آن روز صرف نظر کنند.

دوست دارید درباره EUR/USD بیشتر بدانید و چرا باید آن را معامله کنید؟ این مقاله را اینجا بررسی کنید

— نوشته شده توسط مارتین اسکس، تحلیلگر

هر موقع خواستی با من تماس بگیر در توییتر @MartinSEssex





لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.