نزولی USD/CAD: فرصت های تجاری برتر

در میان افزایش خطرات ژئوپلیتیکی و بنیادی، جذابیت امن دلار آمریکا و لفاظی جنگ طلبانه فدرال رزرو به دلار اجازه داده است در برابر همتایان اصلی خود تقویت شود و سود دلار کانادا را محدود کند. اگرچه هجوم محرک‌های مالی و نرخ‌های بهره پایین ضربه اقتصادی همه‌گیر کووید-19 را کاهش داده است، محدودیت‌های عرضه کالا

کد خبر : 186835
تاریخ انتشار : شنبه ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۹:۲۹
نزولی USD/CAD: فرصت های تجاری برتر


در میان افزایش خطرات ژئوپلیتیکی و بنیادی، جذابیت امن دلار آمریکا و لفاظی جنگ طلبانه فدرال رزرو به دلار اجازه داده است در برابر همتایان اصلی خود تقویت شود و سود دلار کانادا را محدود کند.

اگرچه هجوم محرک‌های مالی و نرخ‌های بهره پایین ضربه اقتصادی همه‌گیر کووید-19 را کاهش داده است، محدودیت‌های عرضه کالا بر قیمت انرژی تأثیر گذاشته و تورم را بالاتر برده است.

با توجه به اینکه فدرال رزرو و بانک مرکزی آمریکا اقدامات سختگیرانه تری برای انقباض پولی اجرا می کنند، سرمایه گذاران در یک سری افزایش نرخ بهره قیمت گذاری کرده اند. برای هر دو بانک مرکزی، که اگر هر یک از بانک ها از مسیر مورد انتظار منحرف شوند، احتمالاً به عملکرد قیمت در سه ماهه دوم کمک خواهد کرد.

من معتقدم که چالش فدرال رزرو و بانک کانادا این است که اطمینان حاصل شود که خروج QE ثبات مالی را که (با توجه به پس‌زمینه بنیادی فعلی) یک کار چالش برانگیز است، مختل نمی‌کند.

اگرچه من معتقدم که قیمت کالاها از CAD حمایت می کند، سناریوهای کمی وجود دارد که ممکن است آشکار شود.

اولا، اگر افزایش قیمت کالاها و بیشتر تحریم‌ها علیه روسیه همچنان ادامه دارد، دلار کانادایی کالایی می‌تواند اعتماد خود را در برابر دلار به دست آورد و در نتیجه فشار نزولی بیشتری بر این جفت ارز وارد شود. با این اوصاف، اگر درگیری جاری حل نشده باقی بماند، مداخله بیشتر رهبران جهانی و تشدید شدت جنگ می‌تواند شاهد افزایش ریسک‌گریزی باشد و به دلار آمریکا اجازه افزایش بیشتر را بدهد.

تحلیل فنی USD/CAD

از نقطه نظر فنی، اقدام قیمت برای سه ماهه دوم ممکن است به تجارت در مناطق همجوار ادامه دهد، که توسط سطوح کلیدی فیبوناچی حرکت تاریخی (2002-2007) شکل گرفته است.

نمودار هفتگی USD/CAD

نمودار تهیه شده توسط تامی دا کوستا با استفاده از TradingView

پس از بازگشت به پایین ترین سطح ماه مه 2021 در سطح روانشناختی کلیدی 1.200، USD/CAD از چهار ماه افزایش متوالی برخوردار شد و قبل از ورود به دیوار مقاومت در اطراف 1.263، یعنی اصلاح 50 درصدی حرکت فوق الذکر، از آن بهره برد. از آنجایی که اقدامات قیمت در حال حاضر حول و حوش این سطح بی‌صدا می‌ماند، قیمت‌ها بسیار پایین‌تر از MA 200 هفته‌ای (میانگین متحرک) باقی می‌مانند که نشان می‌دهد که مسیر نزولی ممکن است ادامه داشته باشد و یک لایه مقاومت اضافی برای گاوهای USD در حدود 1.305 ایجاد کند.

اگرچه CCI (شاخص کانال کالا) در قلمروی بیش از حد خرید سقوط کرده است، افزایش قیمت کالاها ممکن است به خرس‌ها شتاب کافی بدهد تا قیمت‌ها را به سمت پایین‌ترین سطح اکتبر 2021 یعنی 1.23 با سطح بزرگ بعدی شرکت هلدینگ حمایتی در 1.200 برگرداند.





لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.