نزدک، داو جونز، دلار آمریکا، یورو، نفت خام، بیت کوین، تورم

جو بازار هفته گذشته در بحبوحه معاملات تعطیلات عید پاک کاهش یافت. بازارهای سهام ایالات متحده به شدت ضربه خوردند و شاخص نزدک-100 (NDX) و میانگین صنعتی داوجونز (DJIA) را برای دومین هفته از دست دادن به شدت پایین آوردند. معامله گران خزانه داری دکمه فروش را در آخر هفته در نیویورک فشار دادند و

کد خبر : 194770
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۰
نزدک، داو جونز، دلار آمریکا، یورو، نفت خام، بیت کوین، تورم


جو بازار هفته گذشته در بحبوحه معاملات تعطیلات عید پاک کاهش یافت. بازارهای سهام ایالات متحده به شدت ضربه خوردند و شاخص نزدک-100 (NDX) و میانگین صنعتی داوجونز (DJIA) را برای دومین هفته از دست دادن به شدت پایین آوردند. معامله گران خزانه داری دکمه فروش را در آخر هفته در نیویورک فشار دادند و بازدهی را بالا بردند، به ویژه در انتهای بلند منحنی. این باعث شد که منحنی 10Y/2Y نسبت به وارونگی اخیر خود شیب بیشتری داشته باشد. قیمت بیت‌کوین برای دومین هفته با کاهش ریسک در وال‌استریت، با کاهش قیمت بیت‌کوین/دلار به زیر مرز 40000 کاهش یافت.

تند شدن منحنی در نگاه اول نشانه مثبتی برای اقتصاد است. با این حال، این حرکت در انتهای طولانی منحنی در اینجا حاکی از شیب خرس است، که همانطور که از نام آن پیداست، برای بازارها نگران کننده است. پریا میسرا، رئیس استراتژی نرخ‌های جهانی TD Securities، روز پنجشنبه گفت: «این شرایط مالی را سخت‌تر می‌کند، این روی مصرف‌کننده تأثیر می‌گذارد، و این در واقع از بالا رفتن بیش از حد خنثی فدرال رزرو جلوگیری می‌کند». در جای دیگر، به نظر می رسد بانک های مرکزی جهانی با تمام قوا در حال حرکت در سیاست های سختگیرانه هستند. شاید از فدرال رزرو سرنخ بگیرید.

این شرایط، در صورت ادامه، ممکن است توانایی فدرال رزرو را برای ادامه سیاست های سختگیرانه در اواخر سال جاری تهدید کند. اگر چنین است، این می تواند دلار آمریکا را در ماه های آینده مهار کند. شاخص DXY دلار آمریکا تا زنگ بسته شدن روز پنجشنبه حدود 0.5 درصد افزایش یافت. این احتمالاً به دلیل جریان های امن و همچنین افزایش جزئی در شرط بندی های افزایش نرخ بهره فدرال رزرو به دنبال گزارش داغ هفته گذشته CPI ایالات متحده بود. یورو قربانی تقویت گرین‌بک شد، زیرا EUR/USD فروش خود را پس از ECB تا آخر هفته تمدید کرد. در استرالیا، افزایش ماهانه دیگر در مشاغل برای کمک به دلار استرالیا کافی نبود.

صحبت از تورم شد، این هفته چندین چاپ تورم را از اقتصادهای G7 ارائه می دهد. آخرین قرائت تورم منطقه یورو در ماه مارس با انتظار می رود که رقم اصلی بدون تغییر در 3.0٪ باقی بماند. شاخص قیمت مصرف کننده ماه مارس کانادا (CPI) نیز از سیم ها عبور خواهد کرد. CPI تحلیلگران 6.2% بر اساس سالیانه افزایش می یابد که از 5.7% در فوریه افزایش می یابد. USD/CAD هفته گذشته علیرغم افزایش قیمت نفت افزایش یافت. مورد صعودی قیمت نفت ممکن است در حال کاهش باشد پشت سر افزایش سطح موجودی ایالات متحده است.

اروپا در حال بررسی ممنوعیت صادرات نفت روسیه است و گزارش‌ها حاکی از آن است که قانونگذاران اتحادیه اروپا از رویکردی مرحله‌ای برای حذف این بلوک از محصولات انرژی روسیه حمایت می‌کنند. تورم سه ماهه اول نیوزلند با برآورد اجماع بلومبرگ 7.1 درصد در سال دنبال خواهد شد. در دلار نیوزلند در برابر دلار آمریکا هفته گذشته کاهش یافت علیرغم افزایش غیرمنتظره 50 واحد پایه نرخ بهره از RBNZ. ژاپن هفته را با گزارش CPI خود در ماه مارس به پایان خواهد رساند.

عملکرد هفتگی دلار آمریکا در برابر ارزها و طلا

پیش بینی های اساسی:

چشم انداز دلار استرالیا: AUD توسط USD تضعیف شد زیرا فدرال رزرو همه قیمت ها را افزایش داد

دلار استرالیا دارای پایه های بنیادی قوی است، اما یک فدرال رزرو جنگ طلب تاکنون از دلار آمریکا حمایت کرده است. داده های تازه تا حدودی دور است، چه چیزی AUD/USD را هدایت می کند؟

پیش بینی قیمت طلا: XAU/USD در کنار انتظارات تورمی کاهش می یابد

گاوهای نر طلا هفته گذشته کار خود را آغاز کردند و پس از گزارش داغ CPI آمریکا، قیمت شمش را حدود 1.5 درصد افزایش دادند. با این حال، فروشندگان ممکن است به زودی با توجه به کاهش انتظارات تورمی و بانک‌های مرکزی که به طور فزاینده‌ای جنگ‌طلب هستند، وارد عمل شوند.

چشم انداز یورو بیشتر ضعیف می شود، سطوح پشتیبانی در حال شکستن است

ترکیبی از دلار آمریکا قوی و یورو تحت فشار باعث می شود که EUR/USD در سطح حمایت دو ساله قرار گیرد که به طور فزاینده ای متزلزل به نظر می رسد.

پیش‌بینی پوند بریتانیا (GBP): کابل در پشت پایی که به عید پاک می‌رود

GBP/USD به نظر می رسد که پس از بازگشت قوی در روز چهارشنبه وارد تعطیلات آخر هفته عید پاک شود. پوند هفته آینده با تمرکز بر ایالات متحده در یک هفته آرام قرار دارد.

پیش بینی دلار آمریکا: پاول رئیس فدرال رزرو در نشست صندوق بین المللی پول سخنرانی می کند

تحولات ناشی از نشست بهار 2022 صندوق بین المللی پول ممکن است بر دلار آمریکا تأثیر بگذارد زیرا قرار است جروم پاول رئیس در این رویداد سخنرانی کند.

پیش بینی های فنی:

پیش‌بینی فناوری هفتگی طلا: XAU/USD در یک نقطه تصمیم

طلا در این هفته روند ثابتی را تجربه کرده است و بسته شدن هفتگی احتمالاً مسیر آینده آن را شکل می دهد. عمق عقب نشینی روز پنجشنبه می تواند چشم انداز صعودی را تهدید کند

پیش بینی S&P 500، Nasdaq 100، Dow Jones برای هفته پیش رو

معاملات سهام در حال حاضر نرم است و ممکن است با شروع هفته جدید این روند ادامه یابد.

پیش بینی فنی دلار آمریکا: DXY به بالاترین سطح سالانه جدید می رسد

دلار آمریکا در این هفته با تلاش DXY برای تثبیت بالای 100 در دومین صعود هفتگی به بالاترین حد سالانه رسید. سطوح فنی که در نمودار هفتگی مهم هستند.

پیش بینی فنی نفت خام: گاوهای نفتی هنوز تمام نشده به نظر نمی رسند

گاوهای نر این هفته در نفت خام به شدت بازگشتند و ممکن است هنوز تمام نشده باشند.

چشم انداز فنی دلار کانادا در هفته پیش رو: آزمون بعدی جهش USD/CAD

دلار کانادا با نگاهی متفاوت به یک شاخص مبتنی بر عمده‌ها مواجه شد. حرکت بعدی USD/CAD می تواند به عملکرد آن در اطراف یک خط روند کلیدی بستگی داشته باشد. سطوح کلیدی برای تماشای هفته آینده چیست؟

— نوشته شده توسط توماس وست واتر، تحلیلگر DailyFX.com

برای تماس با توماس، از بخش نظرات زیر استفاده کنید یا @FxWestwater در توییتر





لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.