نرخ بهره و بازار فارکس

ارتباط قوی بین نرخ بهره و معاملات فارکس وجود دارد. فارکس توسط متغیرهای زیادی اداره می شود، اما نرخ بهره ارز اینطور است عامل اساسی که بر همه آنها غالب است. به زبان ساده، پول تلاش می کند تا ارزی را با بالاترین نرخ دنبال کند واقعی نرخ بهره نرخ بهره واقعی نرخ بهره اسمی

کد خبر : 192289
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۲
نرخ بهره و بازار فارکس


ارتباط قوی بین نرخ بهره و معاملات فارکس وجود دارد. فارکس توسط متغیرهای زیادی اداره می شود، اما نرخ بهره ارز اینطور است عامل اساسی که بر همه آنها غالب است.

به زبان ساده، پول تلاش می کند تا ارزی را با بالاترین نرخ دنبال کند واقعی نرخ بهره نرخ بهره واقعی نرخ بهره اسمی منهای تورم است.

معامله گران فارکس باید مراقب هر کشوری باشند نرخ سود بانک مرکزی و مهمتر از آن، زمانی که انتظار می رود تغییر کند، پیش بینی حرکت در ارزها.

این مقاله به طور عمیق به نرخ بهره فارکس می پردازد و به موارد زیر اشاره می کند:

  • نرخ بهره چیست و چگونه بر ارزها تأثیر می گذارد.
  • تفاوت نرخ بهره فارکس
  • چگونه معامله گران می توانند نرخ های بانک مرکزی و تاثیر آن بر بازار ارز را پیش بینی کنند.
  • استراتژی های کلیدی معاملات نرخ بهره فارکس

نرخ بهره چیست و چرا برای معامله گران فارکس اهمیت دارد؟

وقتی معامله‌گران در مورد «نرخ‌های بهره» صحبت می‌کنند، معمولاً به نرخ‌های بهره بانک مرکزی اشاره می‌کنند. نرخ بهره برای معامله گران فارکس بسیار مهم است زیرا زمانی که انتظار می رود نرخ بهره تغییر می کند، واحد پول معمولاً از آن پیروی می کند. بانک مرکزی چندین ابزار سیاست پولی دارد که می تواند از آن برای تأثیرگذاری بر نرخ بهره استفاده کند. رایج ترین موجود:

  • عملیات بازار آزاد: خرید و فروش اوراق بهادار در بازار با هدف تأثیرگذاری بر نرخ بهره.
  • نرخ تخفیف: نرخی که از بانک‌های تجاری و سایر مؤسسات سپرده‌گذاری برای وام‌هایی که از تسهیلات وام‌دهی بانک فدرال رزرو منطقه‌ای خود دریافت می‌کنند، اعمال می‌شود.

بانک های مرکزی دو وظیفه اصلی دارند: مدیریت تورم و ترویج کنند ثبات برای نرخ ارز کشورشان آنها این کار را با تغییر نرخ بهره و مدیریت عرضه پول کشور انجام می دهند. هنگامی که تورم به سمت بالا و بالاتر از هدف بانک مرکزی حرکت می کند، نرخ بانک مرکزی را (با استفاده از ابزارهای سیاست) افزایش می دهد که می تواند اقتصاد را محدود کرده و تورم را دوباره کنترل کند.

چرخه اقتصادی و نرخ بهره

اقتصادها یا در حال گسترش یا انقباض هستند. وقتی اقتصادها در حال گسترش هستند، همه وضعیت بهتری دارند و زمانی که اقتصادها در حال انقباض (رکود) هستند، وضعیت بدتری دارند. هدف بانک مرکزی کنترل تورم است و در عین حال به اقتصاد اجازه می دهد تا با سرعت متوسطی رشد کند، همگی با مدیریت نرخ بهره.

زمانی که اقتصادها در حال گسترش هستند (رشد تولید ناخالص داخلی مثبت)، مصرف کنندگان شروع به کسب درآمد بیشتری می کنند. درآمد بیشتر منجر به مخارج بیشتر می شود، که منجر به پول بیشتر به دنبال کالاهای کمتر می شود – تورم را تحریک می کند. اگر تورم کنترل نشود، می‌تواند فاجعه‌بار باشد، بنابراین بانک مرکزی تلاش می‌کند با افزایش نرخ‌های بهره، تورم را در سطح هدف خود که 2 درصد است (برای اکثر بانک‌های مرکزی) نگه دارد. افزایش نرخ بهره وام گرفتن را پرهزینه تر می کند و به کاهش هزینه ها و تورم کمک می کند.

اگر اقتصاد در حال انقباض باشد (رشد تولید ناخالص داخلی منفی)، کاهش تورم (تورم منفی) مشکل ساز می شود. بانک مرکزی برای تحریک هزینه ها و سرمایه گذاری نرخ بهره را کاهش می دهد. شرکت ها شروع به وام دادن با نرخ بهره پایین برای سرمایه گذاری در پروژه ها می کنند که باعث افزایش اشتغال، رشد و در نهایت تورم می شود.

چرخه چیزی شبیه به این است:

نرخ بهره چگونه بر ارزها تأثیر می گذارد؟

نحوه تأثیرگذاری نرخ بهره بر بازارهای فارکس از طریق تغییر در انتظارات نرخ بهره است که منجر به تغییر در تقاضا برای ارز می شود. جدول زیر سناریوهای احتمالی ناشی از تغییر در انتظارات نرخ بهره را نشان می دهد:

انتظارات بازار

نتایج واقعی

نتیجه FX Impact

افزایش نرخ

نگه داشتن نرخ

کاهش ارزش پول

کاهش نرخ

نگه داشتن نرخ

افزایش ارزش پول

نگه داشتن نرخ

افزایش نرخ

افزایش ارزش پول

نگه داشتن نرخ

کاهش نرخ

کاهش ارزش پول

ارتباط نرخ بهره با معاملات فارکس

تصور کنید شما یک سرمایه‌گذار در بریتانیا هستید که باید مقدار زیادی پول را در یک دارایی بدون ریسک سرمایه‌گذاری کند، مانند اوراق قرضه دولتی. نرخ بهره در ایالات متحده در حال افزایش است، بنابراین شما شروع به خرید کنید دلار آمریکا برای سرمایه گذاری در اوراق قرضه دولتی آمریکا

شما (که سرمایه گذار بریتانیا هستید) در سرمایه گذاری در کشوری با نرخ بهره بالاتر تنها نیستید. بسیاری از سرمایه گذاران دیگر افزایش بازدهی را دنبال می کنند و بنابراین تقاضا برای دلار آمریکا را افزایش می دهند که ارزش ارز را افزایش می دهد. این ماهیت چگونگی تأثیر نرخ بهره بر ارزها است. معامله گران می توانند تلاش کنند تا تغییرات را پیش بینی کنند انتظارات نرخ بهره که می تواند تاثیر زیادی بر ارز داشته باشد.

در اینجا مثالی از اتفاقی می‌افتد که وقتی بازار از بانک مرکزی انتظار دارد که نرخ‌های بهره را متوقف کند، اما پس از آن بانک مرکزی نرخ بهره را کاهش می‌دهد، اتفاق می‌افتد. در این مثال، انتظار می‌رفت که بانک مرکزی استرالیا نرخ بهره را روی ۲ درصد نگه دارد، اما در عوض آن را به ۱.۷۵ درصد کاهش دهد. بازار از کاهش نرخ شگفت زده شد AUD/USD مستهلک شد.

نمودار کاهش ارزش AUD/USD را پس از کاهش نرخ بهره بانک مرکزی نشان می دهد

درک تفاوت های نرخ بهره فارکس

تفاوت نرخ بهره صرفاً تفاوت در نرخ بهره بین دو کشور است.

اگر معامله‌گری انتظار داشته باشد که ایالات متحده به طور غیرمنتظره نرخ بهره را افزایش دهد، پیش‌بینی می‌کند که دلار آمریکا ممکن است افزایش یابد. برای افزایش شانس موفقیت معامله‌گر، معامله‌گر می‌تواند دلار آمریکا را در برابر ارزی با نرخ بهره پایین خریداری کند، زیرا این دو ارز در جهت نرخ‌های بهره مربوطه خود متفاوت هستند.

نرخ‌های بهره و تفاوت آن‌ها تأثیر زیادی بر افزایش/استهلاک جفت ارز دارند. تغییرات در تفاوت نرخ بهره با افزایش / کاهش ارزش جفت ارز مرتبط است. درک بصری آسان تر است. نمودار زیر جفت ارز AUD/USD (نمودار کندل استیک) را با هم مقایسه می کند تفاوت بین اوراق قرضه دولتی دو ساله AUD و اوراق قرضه دولتی دو ساله دلار آمریکا (گراف نارنجی). این رابطه نشان می دهد که با کاهش بازده اوراق AUD نسبت به اوراق قرضه USD، ارز نیز کاهش می یابد.

AUD/USD در مقایسه با تفاوت نرخ AUD/USD 2 ساله

تفاوت های نرخ بهره به طور گسترده ای استفاده می شود انجام معاملات. در تجارت حمل و نقل، پول از کشوری با نرخ پایین وام گرفته می شود و در کشوری با نرخ بهره بالاتر سرمایه گذاری می شود. با این حال، ریسک‌هایی در تجارت حمل و نقل وجود دارد، مانند ارز سرمایه‌گذاری شده در کاهش ارزش نسبت به ارز مورد استفاده برای تامین مالی تجارت.

نحوه پیش بینی نرخ های بانک مرکزی و تاثیر آن بر بازارهای FX

قراردادهای آتی صندوق های فدرال رزرو، قراردادهایی هستند که در بورس کالای شیکاگو (CME) معامله می شوند و نشان دهنده انتظارات بازار هستند که نرخ رسمی روزانه وجوه فدرال در زمان انقضای قرارداد کجا خواهد بود. بازار همیشه پیش بینی خود را از میزان نرخ بهره دارد. کار یک معامله گر پیش بینی الف است تغییر دادن در آن انتظارات

برای اینکه یک معامله گر بتواند نرخ های بانک مرکزی را پیش بینی کند، باید به طور دقیق مراقب بانک های مرکزی باشد. در حال حاضر نظارت بر. بانک‌های مرکزی سعی می‌کنند در مورد اینکه چه زمانی انتظار افزایش نرخ بهره را دارند و چه داده‌های اقتصادی را در حال حاضر نظارت می‌کنند، تا حد امکان برای عموم شفاف‌تر باشند.

بانک‌های مرکزی بر اساس چندین داده اقتصادی تصمیم به افزایش یا کاهش نرخ بهره می‌گیرند. می توانید با استفاده از یک به روز از انتشار این نقاط داده مطلع شوید تقویم اقتصادی. تورم، بیکاری و نرخ ارز برخی از نقاط مهم داده است. معامله‌گر باید با سیاست‌گذاران بانک مرکزی هماهنگ باشد و تقریباً سعی کند پیش‌بینی کند که اقدامات آن‌ها پیش از اعلام عمومی چیست. به این ترتیب معامله گر می تواند از مزایای تغییر انتظارات بازار بهره مند شود. این روش معاملاتی مبتنی بر مبانی است که با تجارت با استفاده از تحلیل تکنیکال متفاوت است. مقاله ما را ببینید تحلیل تکنیکال در مقابل تحلیل بنیادی برای درک روش های مختلف تجزیه و تحلیل فارکس.

استراتژی های معاملات نرخ بهره فارکس

معامله گران فارکس می توانند نتیجه انتشار اخبار نرخ بهره، خرید یا فروش ارز را در لحظه انتشار اخبار، معامله کنند. راهنمای ما را ببینید تجارت اخبار برای اطلاعات تخصصی بیشتر

معامله گران فارکس پیشرفته ممکن است سعی کنند تغییرات در لحن بانک مرکزی را پیش بینی کنند، که می تواند انتظارات بازار را تغییر دهد. معامله گران این کار را با نظارت بر متغیرهای کلیدی اقتصادی مانند تورم و تجارت قبل از سخنرانی رئیس بانک مرکزی انجام خواهند داد. ما را ببینید هفته نامه بانک مرکزیوبینار برای اظهار نظر کارشناسان در مورد آخرین و آینده تصمیمات بانک مرکزی.

روش دیگر این است که پس از نتیجه نرخ بهره منتظر عقب نشینی جفت ارز باشید. اگر بانک مرکزی به طور غیرمنتظره ای نرخ ها را افزایش داد، ارز باید افزایش یابد، یک معامله گر می تواند قبل از اجرای موقعیت خرید منتظر کاهش ارزش پول باشد و پیش بینی کند که ارزش ارز ادامه خواهد داشت.

مفاهیم کلیدی

  1. تصمیمات مربوط به نرخ بهره به خودی خود نسبت به انتظارات مربوط به تغییرات بهره در آینده اهمیت کمتری دارند.
  2. معاملات ارزها با افزایش اختلاف نرخ بهره می تواند احتمال معاملات موفق را افزایش دهد.
  3. مهم است که با استفاده از یک اطلاعات اقتصادی به روز باشید تقویم اقتصادی برای پیش بینی تغییرات بالقوه در انتظارات بازار.

برای اطلاعات بیشتر در مورد نحوه معامله در بازارهای فارکس به مقاله ما در مورد مراجعه کنید شمعدان فارکس





لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.