نرخ‌های جدید عوارض آزادراه‌های کشور تعلیق شد/ تردد در آزادراه‌ها با چه نرخی انجام می‌شود؟

[ad_1] به گزارش خبرگزاری هوشمند نیوز، وزیر راه و شهرسازی هفته گذشته نرخ جدید عوارض عبور وسایل نقلیه از آزادراه‌های مشارکتی (بخش خصوصی) را برای سال ۱۴۰۱ ابلاغ کرد که براساس آن، در صورتی که خودروهای عبوری تا ۷ روز پس از تردد از آزادراه‌ها نرخ عوارض را پرداخت نکنند، مشمول عوارض پلکانی می‌شدند. براساس

کد خبر : 238636
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۴
نرخ‌های جدید عوارض آزادراه‌های کشور تعلیق شد/ تردد در آزادراه‌ها با چه نرخی انجام می‌شود؟

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری هوشمند نیوز، وزیر راه و شهرسازی هفته گذشته نرخ جدید عوارض عبور وسایل نقلیه از آزادراه‌های مشارکتی (بخش خصوصی) را برای سال ۱۴۰۱ ابلاغ کرد که براساس آن، در صورتی که خودروهای عبوری تا ۷ روز پس از تردد از آزادراه‌ها نرخ عوارض را پرداخت نکنند، مشمول عوارض پلکانی می‌شدند.

براساس این ابلاغیه، آزادراه زنجان – تبریز میزان افزایش عوارض ۴۰ درصد، آزادراه کاشان – اصفهان ۱۰۱ درصد، آزادراه تهران- پردیس ۲۴.۴ درصد، آزادراه تهران شمال ۱۸.۹ درصد و آزادراه همت – کرج ۳۵ درصد داشتند.

این تغییر نرخ عوارض به شدت بخش حمل‌ونقل کشور را به شوک فرو برد و این در شرایطی بود که حتی صحبت از افزایش پلکانی عوارض در صورت عدم پرداخت تا ۷ روز هم شده بود.

درخواست بهره‌برداران آزادراهی برای افزایش نرخ عوارض

در همین خصوص عباس بیات سرمدی، مدیرکل بهره‌برداری آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور عنوان کرده بود: طبق ماده ۳۴ آیین‌نامه اجرایی قانون احداث آزادراه‌های کشور، سالانه باید نرخ عوارض آزادراهی به‌روز شود اما ابلاغ قبلی برای افزایش نرخ عوارض آزادراهی مربوط به سال ۱۳۹۹ بود و در سال گذشته این اتفاق نیفتاد.

او توضیح داده بود: بهره‌برداران آزادراهی پیش از این نیز درخواست‌هایی برای افزایش نرخ عوارض داشتند؛ چراکه آنها بخش خصوصی هستند که بازگشت سرمایه خود را از طریق همین عوارض دریافتی برنامه‌ریزی می‌کنند و با بالارفتن هزینه نگهداری آزادراه‌ها و مدل مالی‌ای که بین بهره‌برداران و شرکت ساخت به عنوان قرارداد امضا شده است، به گونه‌ای است که باید سرمایه‌های سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای احداث آزادراه‌های کشور در طول بازه زمانی مشخص به آنها بازگردد و طبق قانون آنها می‌توانند تا ۱۵ درصد عوارض دریافتی از مردم را هزینه تعمیر و نگهداری آزادراه‌ها کنند و ۱۰ درصد آن را بابت هزینه بهره‌برداری از جمله حقوق و دستمزد پرسنلشان در این آزادراه‌ها برنامه‌ریزی کنند.

تعلیق افزایش عوارض آزادراهی

با این حال، هنوز چند روز از اجرای این ابلاغیه نگذشته بود که رییس شورای اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد: تردد در آزادراه های کشوری به روال قبلی خواهد بود و از اعمال هرگونه افزایش نرخ تا اطلاع ثانوی خودداری خواهد شد.

امین کیانی گفت: در پی برگزاری نشست ویژه برای بررسی نرخ های جدید عوارض آزادراه‌های کشور در ستاد وزارت راه و شهرسازی، در حال حاضر نرخ های جدید عوارض آزاد راه‌های کشور به منظور بررسی بیشتر در این خصوص تعلیق و تردد در آزادراه های کشور با نرخ های گذشته خواهد بود.

وی عنوان کرد: در این راستا مقرر شد در حال حاضر با نرخ های قبلی تردد از آزادراه های کشور انجام شود.

۲۲۳۲۲۵

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.