نحوه معامله طلا در سال جدید

[ad_1] از مارس تا اکتبر 2022، قیمت طلا 22 درصد کاهش یافت. از آن زمان تاکنون، قیمت طلا در سال جدید به بالاترین حد خود در ۶ ماه گذشته رسیده است. بر اساس گزارش شورای جهانی طلا، بانک های مرکزی بیش از 400 تن طلا در سه ماهه سوم سال 2022 خریداری کرده اند. درباره

کد خبر : 301797
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۴
نحوه معامله طلا در سال جدید

[ad_1]

از مارس تا اکتبر 2022، قیمت طلا 22 درصد کاهش یافت. از آن زمان تاکنون، قیمت طلا در سال جدید به بالاترین حد خود در ۶ ماه گذشته رسیده است.

بر اساس گزارش شورای جهانی طلا، بانک های مرکزی بیش از 400 تن طلا در سه ماهه سوم سال 2022 خریداری کرده اند.

درباره برخی از عوامل موثر بر قیمت طلا و نحوه معامله آن بیشتر بدانید.












بازار: طلا در مقابل دلار آمریکا
نماد Trade.MT4 / Trade.MT5: طلا
تاریخ ایده: 3 ژانویه 2023
خط زمانی: 1-8 هفته
سطح ورودی: 1,860.00
سطح توقف ضرر: 1,720.00
سطح هدف: 2,060.00
اندازه موقعیت برای Trade.MT4 / حساب Trade.MT5: حداکثر 2%
خطر: بالا

  • را تجارت.MT4 و تجارت.MT5 حساب ها به شما این امکان را می دهند که با استفاده از CFD در جهت قیمت فلزاتی مانند طلا حدس بزنید. این بدان معناست که شما می‌توانید با خرید و فروش کوتاه و بلند مدت از افزایش و کاهش قیمت‌ها سود ببرید. در این مطلب درباره CFD ها بیشتر بدانید نحوه معامله CFD ها مقاله.
  • را سرمایه گذاری.MT5 حساب به شما امکان می دهد سهام و سهام واقعی را از 15 تا از بزرگترین بورس های جهان خریداری کنید. سرمایه گذاران ممکن است خرید را انتخاب کنند سهام معدن طلا یا ETF طلا (وجوه قابل معامله در بورس) که می تواند از افزایش قیمت طلا بهره مند شود.

تمام معاملات ریسک بالایی دارند و شما می توانید بیش از ریسکی که در یک معامله دارید ضرر کنید. هرگز بیش از توان مالی خود برای از دست دادن سرمایه گذاری نکنید زیرا برخی معاملات ضرر می کنند و برخی معاملات برنده می شوند. برای درک سطوح تحمل ریسک خود یا تمرین بر روی یک حساب آزمایشی ابتدا دانش خود را قبل از سرمایه گذاری بسازید.

چرا در طلا سرمایه گذاری کنیم؟

طلا بازاری است که اغلب توسط معامله گران مالی و مدیران صندوق در سراسر جهان به دقت زیر نظر گرفته می شود. این قدیمی ترین شکل ارز است و اهداف متعددی در سبد یک معامله گر دارد.

وضعیت پناهگاه امن طلا

سرمایه گذاران تمایل دارند در مواقع عدم اطمینان اقتصادی به سمت طلا هجوم ببرند، زیرا اغلب به عنوان یک پناهگاه امن طبقه بندی می شود. مشهورترین سرمایه‌گذار جهان، وارن بافت، می‌گوید: «طلا راهی برای ادامه ترس است».

پس از یک سال نزولی در بازارهای سهام در سال 2022، ترس از رکود در برخی از بزرگترین بازارهای سهام جهان در سال 2023 ممکن است طلا را برای برخی از سرمایه گذاران جذاب تر کند.

طلا به عنوان محافظ تورم

بر اساس داده های شورای جهانی طلا، طلا می تواند در بلندمدت به عنوان محافظ در برابر تورم عمل کند. در سال 2022، به دلیل افزایش شدید نرخ بهره توسط فدرال رزرو برای مبارزه با تورم، بازار سهام ایالات متحده وارد بازار نزولی شد.

با این حال، این به افزایش ارزش دلار کمک کرد که باعث شد معاملات طلا در برابر دلار آمریکا در سال گذشته کاهش یابد. امسال می‌تواند متفاوت باشد، زیرا تورم همچنان بالاست و بانک‌های مرکزی در مورد افزایش بیش از حد نرخ‌ها در صورت رکود محتاط هستند.

طلا به عنوان یک سرمایه گذاری بلند مدت

بسیاری از سرمایه گذاران بازار سهام سرمایه گذاری در صندوق های قابل معامله در بورس طلا (ETF) را انتخاب می کنند. هدف این صندوق ها منعکس کردن عملکرد اساسی قیمت طلا با خرید قراردادهای آتی طلا یا نگهداری طلای فیزیکی است.

با Admirals می‌توانید روی قیمت لحظه‌ای طلا سفته‌بازی کنید، قراردادهای آتی طلا، سهام استخراج طلا و صندوق‌های قابل معامله در بورس طلا را معامله کنید، یا عملکرد طلا را از حساب Admirals Wallet Gold با هزینه‌های نگهداری صفر دریافت کنید.

طلا برای حدس و گمان کوتاه مدت

از آنجایی که قیمت می تواند کاملاً بی ثبات باشد، برخی از معامله گران از دارایی برای سفته بازی کوتاه مدت استفاده می کنند. محصولاتی مانند CFD ها (قراردادهای مابه التفاوت) به شما امکان داد و ستد طولانی و کوتاه را می دهند و به طور بالقوه از افزایش و کاهش قیمت طلا سود می برند.

در مقاله 6 استراتژی تجارت برای سال 2023 بیشتر بدانید. ترکیب تحلیل بنیادی و تحلیل تکنیکال می تواند به افزایش احتمالات در هنگام معامله کمک کند. جهت گیری دلار آمریکا، سرعت افزایش نرخ بهره از سوی بانک های مرکزی و احساسات پیرامون سهام برخی از موضوعات اصلی هستند که باید در سال جاری به آن توجه داشت و می تواند بر قیمت طلا تأثیر بگذارد.

پیش بینی قیمت طلا در سال 2023

از دیدگاه تحلیل تکنیکال، قیمت طلا در محدوده معاملاتی بلندمدت بین ~2074.00 تا ~1677.00 نگه داشته شده است، همانطور که توسط دو خط افقی سیاه در نمودار زیر نشان داده شده است.

در اواخر سال 2022، قیمت تلاش کرد تا از انتهای این محدوده عبور کند اما نتوانست حرکتی را جمع کند و در عوض در محدوده معامله شد و یک الگوی شکست نادرست را ثبت کرد. قیمت طلا از آن زمان در حال افزایش بوده است و اکنون به میانه این محدوده نزدیک شده ایم.

منبع: Admirals MetaTrader 5، GOLD، ماهانه – محدوده داده: از 1 ژوئیه 2002 تا 3 ژانویه 2023، انجام شده در 3 ژانویه 2023. لطفاً توجه داشته باشید: عملکرد گذشته یک شاخص قابل اعتماد برای نتایج آینده نیست.

احتمال ادامه روند صعودی قیمت طلا به سمت بالای محدوده در ~2074.00 وجود دارد. با این حال، معامله گران باید به یک بازه زمانی پایین تری بروند تا تشخیص دهند که آیا حرکت صعودی همچنان ادامه دارد یا خیر. این می تواند از تجزیه و تحلیل چرخه ها، میانگین های متحرک و سایر ابزارهای تحلیل فنی باشد.

اگر قیمت از انتهای محدوده عبور کند، ممکن است نزولی بیشتری به سمت پایین‌ترین سطح پاندمی در سال 2020 در حدود 1450.00 ~ داشته باشد.

یک ایده تجارت مثال برای طلا CFDس

بر اساس تجزیه و تحلیل بالا، اگر قیمت طلا بتواند به شکست کاذب خود از پایین محدوده ادامه دهد و به بالاترین حد خود ادامه دهد، یک ایده تجاری مثال برای طلا در مقابل CFD دلار آمریکا می تواند به شرح زیر باشد:

  • CFD طلا را در شکستن بالاترین روز اول سال 2023 با قیمت 1860.00 بخرید.
  • در آخرین نوسان اصلی از سطح حمایت در 17,20.00، توقف ضرر محافظتی قرار دهید
  • هدف را به سمت بالای محدوده معاملاتی در 2060.00 قرار دهید.
  • ریسک خود را با حداکثر 2٪ از کل حساب خود کوچک نگه دارید.
  • تایم لاین = 1 تا 8 هفته.
  • اگر با کمترین اندازه موقعیت 0.01 لات معامله کرده اید، پس:

    • اگر به هدف شما رسید = 200.00 دلار سود
    • اگر ضرر شما به حد ضرر رسید = -140.00 دلار ضرر

عاقلانه است که به خاطر داشته باشید که بعید است قیمت طلا در یک خط مستقیم افزایش یابد و حتی ممکن است قبل از افزایش آن بسیار کاهش یابد، به خصوص با توجه به اینکه قیمت طلا چقدر می تواند نوسان داشته باشد.

بنابراین، مطمئن شوید که مدیریت ریسک خوبی را که یکی از مهمترین جنبه های تجارت موفقیت آمیز است، اعمال کنید. شما همیشه باید بدانید که در یک معامله چقدر می‌توانید ضرر کنید و ریسک‌های مربوط به آن چقدر است.

می توانید این کار را با استفاده از ماشین حساب تجارت Admirals برای حساب Trade.MT4 انجام دهید، همانطور که در زیر نشان داده شده است:

منبع: Admirals Trading Calculator

یکی دیگر از عواملی که باید در نظر گرفت، هزینه معاملات CFD طلا است. این شامل:

  • گسترش. این تفاوت بین قیمت خرید و فروش یک ابزار است.

    • اسپرد معمولی Admirals روی طلا فقط 0.20 دلار است!

  • کمیسیون. این هزینه انجام معامله خرید و فروش است.

    • از حساب Admirals Trade.MT4 و Trade.MT5 کارمزدی برای خرید یا فروش CFD طلا پرداخت نمی شود.

  • مبادله می کند. این نرخ یک شبه برای انتقال موقعیت شما به روز بعد است.

    • نرخ سوآپ فعلی برای CFD های طلا از حساب Trade.MT4 23.77- برای موقعیت های خرید و 13.907 برای موقعیت های فروش است.

جزئیات بیشتر را می توانید در صفحه مشخصات قرارداد Admirals مشاهده کنید.

چگونه معاملات CFD طلا در 4 مرحله

می‌توانید با استفاده از فرآیند چهار مرحله‌ای که در زیر ذکر شده است، CFD‌های طلا را از حساب‌های Trade.MT4 یا Trade.MT5 معامله کنید.

  1. برای دسترسی به اتاق معامله‌گران، یک حساب کاربری با Admirals باز کنید.
  2. برای باز کردن پلتفرم وب یا دانلود پلتفرم دسکتاپ متاتریدر 4 یا متاتریدر 5 روی یکی از حساب‌های زنده یا دمو خود روی Trade کلیک کنید.
  3. GOLD را در پایین پنجره Market Watch جستجو کنید و نماد را روی نمودار بکشید.
  4. از ویژگی تجارت با یک کلیک استفاده کنید، یا برای وارد کردن اندازه معامله، توقف ضرر و رسیدن به سطح سود، راست کلیک کرده و یک بلیط معاملاتی را باز کنید.
منبع: دریاسالارها متاتریدر 5 دسکتاپ. عملکرد گذشته یک شاخص قابل اعتماد برای نتایج آینده یا عملکرد آینده نیست.

بر روی بنر زیر کلیک کنید تا تجارت طلا امروز. ▼ ▼ ▼

طلا را می بینی حرکت متفاوت؟

به یاد داشته باشید که تمام ایده های تحلیلی و معاملاتی بر اساس دیدگاه و تجربه شخصی نویسنده است. اگر فکر می کنید احتمال کاهش قیمت طلا بیشتر است، می توانید معامله کنید کوتاه از یک حساب تجاری CFD (Contracts for Difference) که Admirals نیز ارائه می کند.

ترجیح می دهید در طلا سرمایه گذاری کنید؟

اگر ترجیح می‌دهید در طلا سرمایه‌گذاری کنید و می‌خواهید روی عملکرد قیمت طلا سرمایه‌گذاری کنید، می‌توانید این کار را با Admirals نیز انجام دهید!

حساب طلایی کیف پول Admirals به شما امکان می دهد عملکرد طلا را با هزینه نگهداری صفر دریافت کنید.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که سرمایه سرمایه گذاری خود (دلار آمریکا، یورو، پوند انگلیس و غیره) را به حساب طلایی از اتاق معامله گر Admirals منتقل کنید و سپس هر زمان که آماده بودید آن را برگردانید.

اطلاعات در مورد مواد تحلیلی:

داده های داده شده اطلاعات بیشتری را در مورد کلیه تحلیل ها، برآوردها، پیش بینی ها، پیش بینی ها، بررسی های بازار، چشم انداز هفتگی یا سایر ارزیابی ها یا اطلاعات مشابه (از این پس “تحلیل”) منتشر شده در وب سایت های شرکت های سرمایه گذاری Admirals که تحت علامت تجاری Admirals (از این پس ” دریاسالارها”) قبل از هر گونه تصمیم سرمایه گذاری لطفاً به موارد زیر توجه کافی داشته باشید:

  • این یک ارتباط بازاریابی است. محتوا فقط برای مقاصد اطلاع رسانی منتشر شده است و به هیچ وجه به عنوان توصیه یا توصیه سرمایه گذاری تلقی نمی شود. مطابق با الزامات قانونی طراحی شده برای ارتقای استقلال تحقیقات سرمایه گذاری تهیه نشده است، و مشمول هیچ گونه منع معامله قبل از انتشار تحقیقات سرمایه گذاری نیست.
  • هر تصمیم سرمایه‌گذاری توسط هر مشتری به تنهایی انجام می‌شود، در حالی که Admirals هیچ مسئولیتی در قبال ضرر و زیان ناشی از چنین تصمیمی، خواه بر اساس محتوا یا نه، ندارد.
  • با توجه به حفاظت از منافع مشتریان خود و عینیت تجزیه و تحلیل، Admirals رویه های داخلی مربوطه را برای پیشگیری و مدیریت تضاد منافع ایجاد کرده است.
  • تجزیه و تحلیل توسط یک تحلیلگر مستقل، Jitanchandra Solanki (تحلیلگر)، (از این پس “نویسنده”) بر اساس برآوردهای شخصی آنها تهیه شده است.

  • در حالی که تمام تلاش منطقی برای اطمینان از قابل اعتماد بودن همه منابع محتوا و ارائه تمام اطلاعات، تا حد امکان، به صورت قابل فهم، به موقع، دقیق و کامل انجام می شود، Admirals صحت یا کامل بودن هیچ اطلاعاتی را تضمین نمی کند. موجود در تجزیه و تحلیل
  • هر نوع عملکرد گذشته یا مدل‌سازی شده ابزارهای مالی که در محتوا ذکر شده است نباید به عنوان قول، تضمین یا ضمنی صریح یا ضمنی توسط Admirals برای عملکرد آینده تلقی شود. ارزش ابزار مالی ممکن است افزایش یا کاهش یابد و حفظ ارزش دارایی تضمین نمی شود.
  • محصولات اهرمی (از جمله قراردادهای مابه التفاوت) ماهیت سفته بازی دارند و ممکن است منجر به زیان یا سود شوند. قبل از شروع معامله، لطفاً مطمئن شوید که خطرات موجود را کاملاً درک کرده اید.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.