نحوه خواندن نمودار شمعدانی

خواندن نمودارهای شمعدانی – نکات مورد بحث: نمودارهای شمعدانی تفاوت زیادی با نمودار میله ای سنتی دارد به طور کلی معامله گران ترجیح می دهند از نمودارهای شمعدانی برای معاملات روزانه استفاده کنند ارائه تصویری لذت بخش از قیمت درک اجزای کلیدی یک شمع ، و آنچه که آنها نشان می دهند ، مهم است

کد خبر : 99608
تاریخ انتشار : جمعه ۱۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۳:۰۰
نحوه خواندن نمودار شمعدانی


https://www.youtube.com/watch؟v=bAPDIqVadIE

خواندن نمودارهای شمعدانی – نکات مورد بحث:

  • نمودارهای شمعدانی تفاوت زیادی با نمودار میله ای سنتی دارد
  • به طور کلی معامله گران ترجیح می دهند از نمودارهای شمعدانی برای معاملات روزانه استفاده کنند ارائه تصویری لذت بخش از قیمت
  • درک اجزای کلیدی یک شمع ، و آنچه که آنها نشان می دهند ، مهم است که تجزیه و تحلیل نمودار شمعدانی را در یک استراتژی معاملاتی اعمال کنید.

نمودار شمعدانی چیست؟

نمودار شمعدانی به سادگی یک نمودار متشکل از شمع های جداگانه است که معامله گران از آن برای درک عملکرد قیمت استفاده می کنند. اقدام قیمت شمعدانی شامل تعیین محل قیمت است باز شد برای یک دوره ، که در آن قیمت بسته شده برای یک دوره ، و همچنین قیمت بالا و پایین برای یک دوره خاص

اقدام قیمت می تواند به معامله گران همه بازارهای مالی سرنخ هایی از روند و معکوس شدن بدهد. به عنوان مثال ، گروه های شمعدان می توانند الگوهایی را ایجاد کنند که در نمودارهای فارکس وجود دارد و می تواند نشان دهنده وارونه شدن یا ادامه روند باشد. شمعدان ها همچنین می توانند تشکیلات جداگانه ای را ایجاد کنند که می تواند نشان دهنده خرید یا فروش آثار در بازار باشد.

دوره ای که هر شمع به تصویر می کشد بستگی به بازه زمانی انتخاب شده توسط معامله گر دارد. یک بازه زمانی محبوب ، بازه زمانی روزانه است ، بنابراین شمع باز ، بسته ، بالا و پایین برای روز را نشان می دهد. اجزای مختلف شمع می توانند به شما در پیش بینی قیمت ممکن کمک کنند ، به عنوان مثال اگر شمع بسیار کمتر از باز شدن آن بسته شود ، ممکن است کاهش قیمت بیشتری را نشان دهد.

با استفاده از مسابقه تعاملی ما تخصص الگوهای نمودار خود را افزایش دهید!

آزمون الگوهای معاملاتی فارکس ما دانش شما را در مورد برخی از مهمترین الگوهای معاملاتی آزمایش می کند. امروز با کلیک روی پیوند ، در آزمون شرکت کنید و بازی تحلیل تکنیکی خود را بالا ببرید!

تفسیر شمع بر روی نمودار شمعدان

تصویر زیر نشان دهنده طرح یک شمعدان معمولی است. از سه نقطه خاص (باز ، بسته ، فتیله ای) در ایجاد شمع قیمت استفاده می شود. اولین نکاتی که باید مورد توجه قرار گیرد هستند شمعs ‘ قیمتهای باز و بسته این نقاط مشخص می کند که کجا این قیمت از یک دارایی گدایی کردنداخل و نتیجه گیریs برای دوره و اراده انتخاب شده بدنه شمع را بسازید هر شمع حرکت قیمت را برای مدت مشخصی به تصویر می کشد که هنگام مشاهده نمودار ، آن را انتخاب می کنید. اگر به نمودار روزانه نگاه می کنید ، هر شمع جداگانه فتیله باز ، بسته ، بالا و پایین آن روز را نشان می دهد.

قیمت باز:

قیمت باز اولین قیمت معامله شده در هنگام شکل گیری شمع جدید را نشان می دهد. اگر قیمت شروع به افزایش کرد ، شمع سبز/آبی می شود (رنگها بسته به تنظیمات نمودار متفاوت است). در صورت کاهش قیمت شمع قرمز می شود.

قیمت بالا:

قسمت بالای فتیله/سایه نشان دهنده بالاترین قیمت معامله شده در طول دوره است. اگر فتیله/سایه بالایی وجود ندارد به این معنی است که قیمت باز یا قیمت بسته بالاترین قیمت معامله شده بود.

قیمت پایین:

کمترین قیمت معامله شده یا قیمت پایین فتیله/سایه پایین است و اگر فتیله/سایه کمتری وجود نداشته باشد ، پایین ترین قیمت معامله شده همان قیمت نزدیک یا قیمت باز در شمع صعودی است.

بستن قیمت:

قیمت بسته آخرین قیمت معامله شده در طول دوره شکل گیری شمع است. اگر قیمت بسته زیر اپرا باشدn قیمت شمع به طور پیش فرض در اکثر بسته های نمودار قرمز می شود. اگر قیمت بسته بالاتر از قیمت باز باشد ، شمع سبز/آبی خواهد بود (همچنین به تنظیمات نمودار بستگی دارد).

فتیله:

عنصر مهم بعدی شمعدان این است فتیله که هست همچنین به عنوان a اشاره می شود سایهبه این نقاط بسیار حیاتی هستند زیرا قیمتهای فوق العاده را برای یک دوره نمودار خاص نشان می دهند. فتیله ها به سرعت نازک تر از بدنه شمعدان هستند. اینجاست که قدرت شمعدان ها نمایان می شود. شمعدان ها می توانند کمک کنند معامله گران چشم خود را بر شتاب بازار و دور از وضعیت استرس افراطی نگه داریم.

جهت:

جهت قیمت با رنگ شمعدان مشخص می شود. اگر قیمت شمع بالاتر از قیمت باز شدن شمع باشد ، قیمت به سمت بالا حرکت می کند و شمع سبز می شود (رنگ شمع به تنظیمات نمودار بستگی دارد). اگر شمع قرمز است ، قیمت زیر باز می شود.

دامنه:

تفاوت بین بالاترین و پایین ترین قیمت شمع در محدوده آن است. با محاسبه قیمت بالای فتیله فوقانی و کم کردن آن از قیمت پایین فتیله پایینی ، می توانید این را محاسبه کنید. (محدوده = بالاترین نقطه – پایین ترین نقطه).

داشتن این دانش در مورد شمع ، و آنچه که نکات نشان می دهد ، بدین معناست که معامله گران از نمودار شمعدانی هنگام تمایز از مزیت مشخصی برخوردار هستند. خطوط روند، الگوهای قیمت و الیوت موج می زندبه

نمودار میله در مقابل نمودار شمعدانی

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید ، نمودارهای شمعی مزیت متمایزی نسبت به نمودارهای میله ای دارند. نمودارهای میله ای به اندازه نمودارهای شمعی بصری نیستند و همچنین سازه های شمع یا الگوهای قیمت نیستند. همچنین ، میله های موجود در نمودار میله ای ، تصور اینکه قیمت به کدام سمت حرکت کرده است را دشوار می کند.

تفاوت نمودار میله ای و نمودار شمعی

نحوه خواندن نمودار شمعدانی

روشهای مختلفی برای استفاده و خواندن نمودار شمعدان وجود دارد. تجزیه و تحلیل نمودار شمعدانی به استراتژی تجاری ترجیحی و بازه زمانی بستگی دارد. برخی از استراتژی ها سعی می کنند از شکل گیری شمع استفاده کنند ، در حالی که برخی دیگر سعی می کنند الگوهای قیمت را تشخیص دهند.

تفسیر کردن تنها تشکیلات شمع

شمعدان های فردی می توانند بینش زیادی در مورد احساسات فعلی بازار ارائه دهند. شمعدان هایی مانند چکش، ستاره دنباله دار، ومرد حلق آویز، سرنخ هایی در مورد ارائه دهید تغییر شتاب و بالقوه جایی که قیمت بازار ممکن استروندبه

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید ، تشکیل شمعدان چکش گاهی اوقات نشان دهنده تغییر روند است. شمع چکش دارای یک فتیله بلند بلند با بدنه کوچک است. قیمت پایانی آن بالاتر از قیمت افتتاحیه آن است. شهود پشت تشکیل چکش ساده است ، قیمت سعی کرد کاهش یابد اما خریداران با فشار قیمت وارد بازار شدند. این یک سیگنال صعودی برای ورود به بازار است، توقف ضررها را محکم کرده یا یک موقعیت کوتاه را ببندید.

معامله گران می توانند پس از بسته شدن شمع چکش با انجام یک تجارت طولانی از مزایای تشکیلات چکش استفاده کنند. شمع های چکش سودمند هستند زیرا معامله گران می توانند توقف های شدید (توقف ضررهایی که مقدار کمی از پیپ) سود دریافتی باید به گونه ای تعیین شود که نسبت ریسک و پاداش مثبت را تضمین کند. بنابراین ، سود برداشت بزرگتر از توقف ضرر است.

شکل گیری چکش توقف ضرر را نشان می دهد

تشخیص الگوهای قیمت در شمع های متعدد

نمودارهای شمعدانی به معامله گران کمک می کند تا الگوهای قیمتی را که در نمودارها وجود دارد تشخیص دهند. با تشخیص این الگوهای قیمت ، مانند الگوی بلعیدن صعودی یا الگوهای مثلث می توانید با استفاده از آنها به عنوان سیگنال های ورود یا خروج از بازار از مزایای آنها استفاده کنید.

به عنوان مثال ، در تصویر زیر الگوی قیمتی صعودی قیمت را داریم. بلعیدن صعودی ترکیبی از شمع قرمز و شمع آبی است که کل شمع قرمز را “در خود فرو می برد”. این نشان می دهد که این می تواند پایان ضعف ایجاد شده در جفت ارز باشد. یک معامله گر با ورود به موقعیت طولانی پس از بسته شدن شمع آبی از این مزیت استفاده می کند. به یاد داشته باشید ، الگوی قیمت تنها زمانی شکل می گیرد که شمع دوم بسته شود.

همانند تشکیل چکش ، یک معامله گر یک توقف ضرر را در زیر الگوی بلعیدن صعودی قرار می دهد و از توقف فشرده قوی اطمینان حاصل می کند. سپس معامله گر سوددهی تعیین می کند. برای اطلاعات بیشتر نمودارهای شمعدانی فارکس ، راهنمای شمعدان های فارکس ما را بررسی کنید تا در آن مزایای نمودارهای شمعدانی و همچنین استراتژی های قابل استفاده با آنها را بررسی کنیم.

الگوی بلعیدن صعودی

نکات بیشتر برای خواندن نمودارهای شمعدانی

هنگام خواندن نمودارهای شمع ، به موارد زیر توجه کنید:

در DailyFX ما طیف وسیعی از موارد را ارائه می دهیم پیش بینی ها ارزها ، نفت ، سهام و طلا که می تواند به شما در معاملات شما کمک کند. همچنین ارزش پیگیری مطالب ما را دارد وبینارها جایی که ما موضوعات مختلفی را از قیمت تا اقدامات اساسی که ممکن است بازار را تحت تأثیر قرار دهند ، ارائه می دهیم.





لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.