نحوه استفاده از تحلیل بنیادی در فارکس – تجزیه و تحلیل و پیش بینی – 22 ژانویه 2023

کسانی که در بازار ارز (فارکس) معامله می‌کنند به همان دو شکل اصلی تحلیلی که در بازار سهام استفاده می‌شود، تکیه می‌کنند: تحلیل بنیادی و تحلیل تکنیکال. کاربردهای تحلیل تکنیکال در فارکس تقریباً یکسان است: فرض بر این است که قیمت تمام اخبار را منعکس می کند و نمودارها موضوع تجزیه و تحلیل هستند. اما

کد خبر : 310253
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۳:۲۴
نحوه استفاده از تحلیل بنیادی در فارکس – تجزیه و تحلیل و پیش بینی – 22 ژانویه 2023


کسانی که در بازار ارز (فارکس) معامله می‌کنند به همان دو شکل اصلی تحلیلی که در بازار سهام استفاده می‌شود، تکیه می‌کنند: تحلیل بنیادی و تحلیل تکنیکال. کاربردهای تحلیل تکنیکال در فارکس تقریباً یکسان است: فرض بر این است که قیمت تمام اخبار را منعکس می کند و نمودارها موضوع تجزیه و تحلیل هستند. اما بر خلاف شرکت ها، کشورها ترازنامه ندارند، پس چگونه می توان بر روی یک ارز تحلیل بنیادی انجام داد؟

از آنجایی که تحلیل بنیادی در مورد بررسی ارزش ذاتی یک سرمایه گذاری است، کاربرد آن در فارکس مستلزم بررسی شرایط اقتصادی است که بر ارزش گذاری پول یک کشور تأثیر می گذارد. در اینجا به برخی از عوامل اساسی اصلی که در حرکت ارز نقش دارند نگاه می کنیم.

نشانگرهای اقتصادی

شاخص‌های اقتصادی گزارش‌هایی هستند که توسط دولت یا یک سازمان خصوصی منتشر می‌شوند که جزئیات عملکرد اقتصادی یک کشور را نشان می‌دهند. گزارش های اقتصادی ابزاری هستند که با آن سلامت اقتصادی یک کشور به طور مستقیم اندازه گیری می شود، اما به یاد داشته باشید که عوامل و سیاست های بسیاری بر عملکرد اقتصادی یک کشور تأثیر می گذارد.

این گزارش ها در زمان های برنامه ریزی شده منتشر می شوند و به بازار نشان می دهند که آیا اقتصاد یک کشور بهبود یافته یا کاهش یافته است. اثرات این گزارش‌ها با این که چگونه گزارش‌های سود، پرونده‌های SEC و سایر انتشارات ممکن است بر اوراق بهادار تأثیر بگذارند، قابل مقایسه است. در بازار فارکس، مانند بازار سهام، هرگونه انحراف از هنجار می تواند باعث تغییرات قیمت و حجم زیاد شود.

ممکن است برخی از این گزارش‌های اقتصادی مانند اعداد بیکاری را بشناسید که به خوبی منتشر شده‌اند. دیگران، مانند آمار مسکن، پوشش کمتری دریافت می کنند. با این حال، هر شاخص هدف خاصی را دنبال می کند و می تواند مفید باشد.

تولید ناخالص داخلی (GDP)

تولید ناخالص داخلی به عنوان گسترده ترین معیار اقتصاد یک کشور در نظر گرفته می شود و نشان دهنده ارزش کل بازار همه کالاها و خدمات تولید شده در یک کشور در طول یک سال معین است. از آنجایی که خود رقم تولید ناخالص داخلی اغلب به عنوان یک شاخص عقب مانده در نظر گرفته می شود، بیشتر معامله گران بر دو گزارشی که در ماه های قبل از ارقام نهایی تولید ناخالص داخلی منتشر می شوند تمرکز می کنند: گزارش پیش و گزارش اولیه. بازنگری های قابل توجه بین این گزارش ها می تواند باعث نوسانات قابل توجهی شود. تولید ناخالص داخلی تا حدودی مشابه حاشیه سود ناخالص یک شرکت سهامی عام است، زیرا هر دو معیار رشد داخلی هستند.

خرده فروشی

گزارش خرده‌فروشی کل دریافتی تمام فروشگاه‌های خرده‌فروشی را در یک کشور مشخص می‌کند. این اندازه گیری از نمونه متنوعی از فروشگاه های خرده فروشی در سراسر یک کشور به دست آمده است. این گزارش به ویژه به عنوان یک شاخص به موقع از الگوهای مخارج مصرف کننده گسترده که برای متغیرهای فصلی تنظیم می شود مفید است. می توان از آن برای پیش بینی عملکرد شاخص های عقب مانده مهم تر و ارزیابی جهت فوری اقتصاد استفاده کرد. تجدید نظر در گزارش های پیشرفته خرده فروشی می تواند نوسانات قابل توجهی ایجاد کند. گزارش خرده فروشی را می توان با فعالیت فروش یک شرکت سهامی عام مقایسه کرد.

تولید صنعتی

این گزارش نشان دهنده تغییر در تولید کارخانه ها، معادن و تاسیسات در یک کشور است. همچنین میزان استفاده از ظرفیت هر کارخانه را گزارش می کند. برای یک کشور ایده آل است که شاهد افزایش تولید در حالی که حداکثر یا نزدیک به حداکثر استفاده از ظرفیت خود را داشته باشد.

معامله‌گرانی که از این شاخص استفاده می‌کنند معمولاً نگران تولید آب و برق هستند که می‌تواند از صنعت آب و برق بسیار ناپایدار باشد و به نوبه خود، تجارت و تقاضا برای انرژی به شدت تحت تأثیر تغییرات آب و هوا قرار می‌گیرد. تجدیدنظرهای قابل توجه بین گزارش ها می تواند ناشی از تغییرات آب و هوایی باشد که به نوبه خود می تواند باعث نوسانات پول کشور شود.

شاخص قیمت مصرف کننده (CPI)

CPI تغییر در قیمت کالاهای مصرفی را در بیش از 200 دسته مختلف اندازه گیری می کند. این گزارش، وقتی با صادرات یک کشور مقایسه می‌شود، می‌تواند برای مشاهده اینکه آیا یک کشور در حال کسب درآمد یا ضرر برای محصولات و خدمات خود است، استفاده می‌شود. با این حال، مراقب باشید که صادرات را نظارت کنید – این موضوع مورد توجه بسیاری از بازرگانان است زیرا قیمت های صادرات اغلب نسبت به قدرت یا ضعف یک ارز تغییر می کند.

سایر شاخص های اصلی شامل شاخص مدیران خرید (PMI)، شاخص قیمت تولید کننده (PPI)، گزارش کالاهای بادوام، شاخص هزینه اشتغال (ECI) و شروع مسکن است. و بسیاری از گزارش های صادر شده به صورت خصوصی را فراموش نکنید که معروف ترین آنها نظرسنجی اعتماد مصرف کننده میشیگان است. همه اینها اگر به درستی استفاده شوند، منبع ارزشمندی برای معامله گران فراهم می کنند.

استفاده از شاخص های اقتصادی

از آنجایی که شاخص های اقتصادی وضعیت اقتصادی یک کشور را اندازه گیری می کنند، بنابراین تغییرات در شرایط گزارش شده به طور مستقیم بر قیمت و حجم پول یک کشور تأثیر می گذارد. با این حال، مهم است که در نظر داشته باشید که شاخص‌های مورد بحث در بالا تنها مواردی نیستند که بر قیمت ارز تأثیر می‌گذارند. گزارش های شخص ثالث، عوامل فنی و بسیاری موارد دیگر نیز می توانند به شدت بر ارزش گذاری یک ارز تأثیر بگذارند. هنگام انجام تحلیل بنیادی در بازار فارکس:

  • یک تقویم اقتصادی در دسترس داشته باشید که شاخص ها و زمان انتشار آنها را فهرست کند. همچنین مراقب آینده باشید. اغلب بازارها در انتظار یک شاخص یا گزارش خاص که در زمان بعدی منتشر می شود حرکت می کنند.
  • از شاخص‌های اقتصادی که در هر لحظه بیشترین توجه بازار را به خود جلب می‌کنند، مطلع شوید. چنین اندیکاتورهایی کاتالیزور برای بیشترین حرکات قیمت و حجم هستند. به عنوان مثال، زمانی که دلار آمریکا ضعیف است، تورم اغلب یکی از شاخص های مورد توجه است.
  • انتظارات بازار برای داده ها را بشناسید و سپس به برآورده شدن انتظارات توجه کنید. این بسیار مهمتر از خود داده است. گاهی اوقات، تفاوت فاحشی بین انتظارات و نتایج واقعی وجود دارد. اگر چنین است، از توجیهات احتمالی این تفاوت آگاه باشید.
  • خیلی سریع به اخبار واکنش نشان ندهید. اغلب اعداد منتشر می شوند و سپس اصلاح می شوند و همه چیز می تواند به سرعت تغییر کند. به این اصلاحات توجه کنید، زیرا ممکن است ابزار مفیدی برای مشاهده روندها و واکنش دقیق تر به گزارش های آینده باشد.

خط پایین

بسیاری از شاخص‌های اقتصادی و حتی گزارش‌های خصوصی بیشتری وجود دارد که می‌توان از آنها برای ارزیابی مبانی فارکس استفاده کرد. مهم است که نه تنها به اعداد و ارقام نگاه کنید، بلکه به معنای آنها و چگونگی تأثیر آنها بر اقتصاد یک کشور نیز توجه کنید. هنگامی که این شاخص ها به درستی مورد استفاده قرار گیرند، می توانند منبع ارزشمندی برای هر معامله گر ارز باشند.

سودمند ⚒

EasyTradePad MT4 – https://www.mql5.com/fa/market/product/72256
EasyTradePad MT5 – https://www.mql5.com/fa/market/product/72454

مدیر ریسک MT4 – https://www.mql5.com/fa/market/product/72214
مدیر ریسک MT5 – https://www.mql5.com/fa/market/product/72414

نمایشگر بازار MT4 – https://www.mql5.com/fa/market/product/72380
نمایشگر بازار MT5 – https://www.mql5.com/fa/market/product/72400

شاخص ها 📈

نشانگر 3 در 1 iPump MT4 – https://www.mql5.com/fa/market/product/72257
نشانگر 3 در 1 iPump MT5 – https://www.mql5.com/fa/market/product/72442

ذخیره انرژی MT4- https://www.mql5.com/fa/market/product/72392
ذخیره انرژی MT5 – https://www.mql5.com/fa/market/product/72410

این فقط یک لیست کوتاه از محصولات واقعا با کیفیت است که تجارت شما را بهبود می بخشد. تقریبا همه محصولات دارای نسخه MT4 و MT5 هستند/
لیست کاملی از محصولات توسط من توسط لینک موجود در نمایه ایجاد شده است – https://mql5.com/fa/users/batudaev/seller#products



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.