نجات اضطراری Credit Suisse ایمان در سوئیس را متزلزل می کند

[ad_1] دو اتاق پارلمان سوئیس به رد کمک 109 میلیارد فرانک سوئیس (122.82 میلیارد دلار) دولت برای معامله بین دو بانک بزرگ این کشور رأی دادند و سیلی به صورت دولت وارد کردند. این شکست نمادین است زیرا نمی تواند ادغام را تغییر دهد، اما ضربه ای برای دولت در سال انتخابات است و ایجاد

کد خبر : 345993
تاریخ انتشار : شنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۹
نجات اضطراری Credit Suisse ایمان در سوئیس را متزلزل می کند

[ad_1]

دو اتاق پارلمان سوئیس به رد کمک 109 میلیارد فرانک سوئیس (122.82 میلیارد دلار) دولت برای معامله بین دو بانک بزرگ این کشور رأی دادند و سیلی به صورت دولت وارد کردند.

این شکست نمادین است زیرا نمی تواند ادغام را تغییر دهد، اما ضربه ای برای دولت در سال انتخابات است و ایجاد حمایت گسترده در میان مردم برای بزرگترین نجات شرکت در تاریخ سوئیس را دشوارتر می کند.

به گفته تحلیلگران، استفاده از قوانین اضطراری، که سهامداران و نمایندگان مجلس در آن حرفی برای گفتن ندارند، به جایگاه صنعت مالی سوئیس در خارج از کشور نیز لطمه می زند، به خصوص که این کشور با رقابت فزاینده ای از سوی مراکز مالی دیگر مانند سنگاپور مواجه است.

مایکل هرمان، دانشمند علوم سیاسی، مدیر نظرسنجی سوتومو، گفت که مدل سیاسی سوئیس در حال حاضر تحت فشار است و می‌افزاید که تصور خارجی از سوئیس به‌عنوان دوستدار تجارت و به‌عنوان یک پناهگاه امن مالی می‌تواند تضعیف شود.

هرمان گفت: «مشروعیت در سیاست سوئیس تضعیف شده است، افرادی که نگران یک دولت بیش از حد قدرتمند در دوران کووید بودند، ترس خود را تأیید خواهند کرد.

“این برای اعتماد به دموکراسی مضر است – پارلمان می گوید نه، اما اعتبارات اضطراری همچنان ادامه دارد.”

نظرسنجی اخیر Sotomo نشان داد که دو سوم مردم مخالف تصاحب کردیت سوئیس توسط UBS بودند، در حالی که یک سوم پاسخ دهندگان از اینکه قوانین اضطراری برای دور زدن پارلمان استفاده شده بود عصبانی بودند.

این ماجرا از زمان تصاحب قدرت، حمایت از گروه‌های جناح راست پوپولیستی مانند حزب ضدمهاجر مردم سوئیس (SVP) و جنبش آزادی‌خواه Aufrecht Schweiz را در انتخابات محلی افزایش داده است. هر دو حزب به دنبال کسب پیروزی در انتخابات ملی در ماه اکتبر هستند.

مجلس دور زد

ادغام Credit Suisse/UBS اولین بار بود که پارلمان حمایت خود را از قوانین اضطراری که برای مقابله سریع با بحران ها طراحی شده بود، خودداری کرد.

این تسهیلات برای اقدام بدون تصویب پارلمان، که در سال 2000 معرفی شد، در طول همه‌گیری کووید برای اعمال محدودیت‌ها و سال گذشته برای ارائه خط اعتباری به یک تولیدکننده انرژی سوئیسی مورد استفاده قرار گرفت.

پیش از ادغام UBS/Credit Suisse در ماه گذشته، قانون اضطراری سوئیس به یک گروه فرعی متشکل از شش عضو پارلمان اجازه داد تا طرح کابینه را برای اعطای کمک مالی به نمایندگی از نهاد قانونگذاری تصویب کنند، که خشم تقریباً 250 قانونگذار را برانگیخت. که بی حرف مانده بودند

کارین کلر ساتر، وزیر دارایی سوئیس، از استفاده از اختیارات اضطراری دفاع کرد و گفت که سوئیس یک “دیکتاتوری اضطراری” نیست.

ما این کار را برای سرگرمی انجام نمی دهیم. ما واقعا نمی دانستیم چه کار دیگری انجام دهیم. قانون اضطراری مبتنی بر قانون اساسی فدرال است و فکر نمی‌کنم درست باشد که بگوییم غیرقانونی است.»

قانونگذاران ناامید شدند.

«این لحظه بزرگی برای دموکراسی سوئیس نبوده است. راجر نوردمن، رهبر گروه سوسیال دموکرات در مجلس عوام سوئیس به رویترز گفت: این وحشتناک است که پارلمان در این موقعیت قرار گرفته و اساسا دور زده شده است.

دولت سوئیس اعلام کرد که رد پارلمان را در نظر خواهد گرفت، اما تاکید کرد که موفقیت در تصرف دومین بانک بزرگ سوئیس – با هدف جلوگیری از سقوط مالی – بسیار مهم است.

کارشناسان صنعت می گویند بعید است که این معامله توسط سیاستمداران تغییر کند، زیرا UBS برای تعیین تعداد مشاغل و کارهایی که با کسب و کار بانکداری خرده فروشی داخلی کردیت سوئیس انجام خواهد شد، دست آزاد گذاشته است.

رسانه‌های سوئیسی گزارش داده‌اند که تصاحب این بانک می‌تواند منجر به کاهش 30 درصدی نیروی کار سوئیسی توسط این بانک شود که ممکن است به 11000 شغل منجر شود.

هانس گرسباخ، یکی از مدیران مؤسسه تحقیقات اقتصادی KOF در ETH زوریخ، گفت: «علی‌رغم خشم، بیشتر سیاست‌گذاران نمی‌خواهند در ادغام دخالت کنند، تا خطری را ایجاد کنند که ادغام موفق نشود.»

سیاستمداران ممکن است بخواهند نارضایتی خود را در مورد آنچه اتفاق افتاده نشان دهند، اما آنها نمی‌خواهند که تصاحب UBS با شکست مواجه شود.

در نهایت، 209 میلیارد فرانک سوئیس به عنوان تضمین و حمایت دولتی و بانک مرکزی در طرحی که توسط کابینه هفت نفره سوئیس تهیه شده است، که اعضایی از چهار حزب سیاسی دارد، ارائه می شود.

این مبلغ معادل حدود یک چهارم کل تولید اقتصادی سوئیس است و شامل تزریق نقدینگی اضطراری و تعهد دولتی برای جذب حداکثر 9 میلیارد فرانک از زیان های متحمل شده توسط UBS بر اساس اسنادی است که این معامله را شرح می دهد.

پیتر کونز، کارشناس حقوق اقتصادی در دانشگاه برن، گفت که قانونگذاران در نهایت قادر به تغییر آن نیستند.

«در سوئیس، ما اغلب به دلیل داشتن قدیمی‌ترین دموکراسی در جهان، به پشت خود دست می‌زنیم. با این حال هفت نفر تصمیم گرفتند 250 میلیارد فرانک حمایت کنند، مبلغ غیرقابل تصوری از پول.

و مجلس هیچ نظری در این مورد ندارد. استفاده از چنین قوانین اضطراری که قوانین ضد انحصار را لغو می کند، مشکلی برای دموکراسی و حاکمیت قانون سوئیس است. این دموکراسی سوئیس را زیر سوال می برد.”

(1 دلار = 0.8875 فرانک سوئیس)

(گزارش توسط جان رویل، گزارش اضافی جان اودانل. ویرایش توسط جین مریمن)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.