ناتو به اقدام تازه روسیه اعتراض کرد

به گزارش هوشمند نیوز معاون دبیرکل ائتلاف ناتو در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: «این اقدامات از سوی روسیه غیرمسئولانه و به صورت بالقوه خطرناک است. همچنین هیچ اطلاعاتی مبنی بر حمله عمدی از سوی روسیه به ائتلاف وجود ندارد.» به نقل از ایسنا این اقدام در حالی صورت گرفته که وزارت خارجه رومانی

کد خبر : 493782
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۶:۰۷
ناتو به اقدام تازه روسیه اعتراض کرد



به گزارش هوشمند نیوز معاون دبیرکل ائتلاف ناتو در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: «این اقدامات از سوی روسیه غیرمسئولانه و به صورت بالقوه خطرناک است. همچنین هیچ اطلاعاتی مبنی بر حمله عمدی از سوی روسیه به ائتلاف وجود ندارد.»

به نقل از ایسنا این اقدام در حالی صورت گرفته که وزارت خارجه رومانی نقض حریم هوایی خود را که اوایل روز یکشنبه انجام شد، مورد اعتراض قرار داد و اعلام کرد که با ناتو درباره ماهیت این نقض حریم هوایی رایزنی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، رومانی ۲ جنگنده را در اطراف روستای «پریپراوا» در مرز اوکراین رصد کرد؛ جایی که این نقض احتمالی رخ داد و یک پهپاد سقوط کرد.

لتونی نیز روز یکشنبه اعلام کرد یک پهپاد روسی در خاکش سقوط کرده است.

«ادگارس رینکوویچ» رئیس‌جمهور لتونی در بیانیه‌ای در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر) نوشت: «پهپاد نظامی روسیه در شرق لتونی سقوط کرد. تحقیقات در حال انجام است. ما در تماس نزدیک با متحدان خود هستیم. تعداد چنین حوادثی در امتداد جناح شرقی ناتو در حال افزایش است و ما باید به طور جمعی به آنها رسیدگی کنیم.»

در این میان، «بایبا براز» وزیر امور خارجه لتونی گفت، «دیمیتری کاساتکین» کاردار روسیه در لتونی در پی گزارش‌هایی مبنی بر سقوط یک پهپاد روسی در شرق این کشور به وزارت خارجه لتونی دعوت شد.

وی در حساب کاربری خود در ایکس نوشت: «کاردار روسیه به وزارت امور خارجه لتونی احضار شد، زیرا نیروهای مسلح لتونی در حال بررسی پهپاد سقوط کرده این کشور هستند. متحدان ما، رهبران ناتو و اتحادیه اروپا در مورد این پرونده مطلع شده‌اند.»

حادثه مشابهی در لیتوانی نیز گزارش شده است. به گفته وزیر امور خارجه لیتوانی، ظاهرا یک پهپاد روسی در شرق لیتوانی سقوط کرده است. با این حال، وی جزئیات بیشتری ارائه نکرد.

۳۱۱۳۱۱



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.