نابسامانی در نرخ کرایه‌ سواری‌های بین شهری

به گزارش هوشمند نیوز به نقل از تسنیم، معمولاً در تعطیلی‌های چند روزه کشور، شهرهای شمالی یکی از گزینه‌های اصلی برای سفر هستند. بخش قابل توجهی از مردم با وسایل نقلیه شخصی به شهرهای شمالی کشور سفر می‌کنند. عده‌ای نیز ترجیح می‌دهند از کرایه‌سواری‌ها برای انجام سفر استفاده کنند. در بین شهرهای شمالی کشور، ساری

کد خبر : 497838
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۳
نابسامانی در نرخ کرایه‌ سواری‌های بین شهری



به گزارش هوشمند نیوز به نقل از تسنیم، معمولاً در تعطیلی‌های چند روزه کشور، شهرهای شمالی یکی از گزینه‌های اصلی برای سفر هستند. بخش قابل توجهی از مردم با وسایل نقلیه شخصی به شهرهای شمالی کشور سفر می‌کنند.

عده‌ای نیز ترجیح می‌دهند از کرایه‌سواری‌ها برای انجام سفر استفاده کنند. در بین شهرهای شمالی کشور، ساری یکی از مقاصد پر تقاضا برای سفر است که در بخش حمل‌ونقل عمومی همواره در رابطه با نرخ کرایه‌ها دچار نابسامانی می شود.

این وضعیت به‌گونه‌ای است که برخی شرکت‌ها تا 1.5 میلیون تومان بیشتر از نرخ‌های مصوب از مسافران پول دریافت می‌کنند.

رحمت‌الله حاج محمد علی مدیرعامل اتحادیه سواری کرایه بین‌شهری کشور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم در این‌باره می‌گوید: نرخ کرایه سواری‌های بین شهری از سال گذشته تا الان 25 درصد افزایش یافته و کرایه‌های خارج از نرخ‌های مصوب، تخلف است.

وی افزود: مردم در صورت مشاهده دریافت کرایه بالاتر از نرخ‌های مصوب می‌توانند به دفاتر حمل‌ونقل سازمان راهداری مستقر در پایانه‌ها مراجعه کرده و نسبت به ثبت شکایت اقدام کنند.

وی یادآور شد: کرایه مصوب سواری تهران-ساری 475 هزار تومان است.

مدیرعامل اتحادیه سواری کرایه بین‌شهری کشور در واکنش به دریافت کرایه حدود 750 هزار تومانی در مسیر تهران-ساری توسط یکی از شرکت‌ها، گفت: این کار تخلف است و مسافران باید از این شرکت شکایت کنند.

حاج محمدعلی بیان کرد: فرآیند رسیدگی به شکایت نیز این‌گونه است که شرکت را دعوت کرده و تخلف را در کمیسیون ماده 12 بررسی می‌کنند. در نهایت نیز شرکت متخلف جریمه می‌شود.

وی تاکید کرد: شرکت‌ها بایستی نرخ کرایه مسیرهای مختلف را در دفاتر خود نصب کنند.

به گزارش تسنیم، پیگیری‌ها نشان می‌دهد جریمه اعمال شده از سوی کمیسیون ماده 12 از حدود یکسال و نیم قبل توسط سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای جایگزین تعلیق یا تعطیلی شرکت‌ها شده است. این تغییر رویه باعث شده تا اعمال جریمه، مانند قبل بازدارندگی لازم را نداشته باشد و برخی شرکت‌ها با توجه به مبلغ پایین جریمه، رویه خود را تغییر ندهند.

در برخی موارد یک شرکت پس از هفته‌ها گرانفروشی بلیت، در کمیسیون ماده 12 یک تا 3 میلیون تومان جریمه شده است. مبلغی که در برابر درآمدهای غیرقانونی شرکت مذکور قابل مقایسه نیست.

کارشناسان حمل‌ونقل بر این باورند راهکار حل مشکلات اینچنینی دریافت جریمه نیست و پول مسائل و معضلات حمل‌ونقل سواری کرایه‌ها را برطرف نخواهد کرد.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.