میانگین صنعتی داوجونز نسبت به ترس های جدید اقتصادی عقب نشینی می کند

شاخص داوجونز روز دوشنبه 500 واحد سقوط کرد زیرا اعتماد سرمایه گذاران کاهش یافت. بازارها قربانی ترس های جدید رکود اقتصادی شده اند، پس از اینکه ارقام ISM ایالات متحده به این نتیجه رسیدند. سرمایه‌گذاران در آستانه انتشار گزارش مشاغل NFP این هفته در حال تلاش برای کسب موقعیت هستند. میانگین صنعتی داوجونز (DJIA) پس

کد خبر : 491676
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۰
میانگین صنعتی داوجونز نسبت به ترس های جدید اقتصادی عقب نشینی می کند


  • شاخص داوجونز روز دوشنبه 500 واحد سقوط کرد زیرا اعتماد سرمایه گذاران کاهش یافت.
  • بازارها قربانی ترس های جدید رکود اقتصادی شده اند، پس از اینکه ارقام ISM ایالات متحده به این نتیجه رسیدند.
  • سرمایه‌گذاران در آستانه انتشار گزارش مشاغل NFP این هفته در حال تلاش برای کسب موقعیت هستند.

میانگین صنعتی داوجونز (DJIA) پس از تعطیلی روز کارگر در بازارهای ایالات متحده، برای شروع هفته معاملاتی جدید در روز سه شنبه کاهش یافت. معامله گران ایالات متحده با یک اشتباه چاپی جدید در ارقام شاخص مدیران خرید ISM (PMI) ایالات متحده مواجه شدند که نتوانست انتظارات مربوط به بازگشت در چاپ را برآورده کند و دور جدیدی از ترس از رکود را در بازارهای سهام موج می زند.

شاخص PMI تولیدی ISM در ماه اوت کمتر از حد انتظار بود و در 47.2 چاپ شد و میانگین پیش بینی بازار 47.5 را از دست داد. علی‌رغم بازگشت نرم از پایین‌ترین قیمت چند ماهه جولای 46.8 نتوانست بازارها را تقویت کند.

کاهش کلی روز سه‌شنبه، معاملات سپتامبر را با نزولی قابل‌توجه آغاز کرد، زیرا بازارها نسبت به داده‌های ضعیف‌تر ایالات متحده بر اساس هر انتشار نگران هستند. کاهش کلی در بخش فناوری، عقب‌نشینی گسترده‌ای از بازار را گسترش داد، زیرا رقابت‌های عزیز هوش مصنوعی شروع به نشان دادن شکاف‌ها می‌کند و شرکت‌های نیمه‌رسانای مطرح در تلاش برای دستیابی به معیارهای رشد بالا هستند.

گزارش روز جمعه حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده (NFP) در روز جمعه بزرگ به نظر می رسد و آخرین دور از داده های کلیدی نیروی کار ایالات متحده را قبل از اینکه فدرال رزرو (فدرال رزرو) آخرین نرخ نرخ خود را در 18 سپتامبر ارائه دهد، نشان می دهد. انتظارات بازار در مورد عمق کاهش نرخ بهره فدرال رزرو، با سرمایه گذاران به طور کامل در مورد شروع چرخه کاهش نرخ جدید در این ماه.

اخبار داو جونز

بیشتر شاخص سهام داو جونز در روز سه‌شنبه به رنگ قرمز سقوط کرد و کمتر از یک سوم شاخص به رنگ سبز رسید. Verizon Communications (VZ) همچنان موفق شد 2.4 درصد سود را در روز کاهش دهد و به 42.80 دلار برای هر سهم رسید، در حالی که اینتل (INTC) تقریباً 8.5 درصد سقوط کرد و به 20.17 دلار در هر سهم رسید.

به گفته کارشناسان بازار، اینتل در معرض خطر سقوط از شاخص داو جونز است، که دلیل آن گزارش‌هایی است که نشان می‌دهد این شرکت فناوری همچنان به کاهش بخش‌های بیشتری از شرکت در تلاش برای راضی کردن سرمایه‌گذاران ادامه می‌دهد.

در جاهای دیگر، 3M (MMM) اکنون در صدر جدول امتیازات داوجونز قرار دارد و عملکرد بهتری از بقیه شاخص سهام دارد. 3M تقریباً 50٪ YTD صعود کرده است، در یک بهبودی ستاره ای پس از گذراندن نیم دهه در زباله ها.

پیش بینی قیمت داوجونز

سقوط شاخص داوجونز در روز سه شنبه، شاخص را به زیر سطح 41000 رساند و بیش از درصد کامل از قیمت پیشنهادی افتتاحیه روز کاهش یافت و برای بدترین عملکرد یک روزه خود در یک ماه آماده شد. داو جونز پس از ثبت رکوردهای جدید تنها در هفته گذشته، زمانی که پیشنهاد دهندگان DJIA به سکته 41600 رسید، 550 واحد سقوط کرد.

علیرغم عقب نشینی کوتاه مدت، داو جونز همچنان در اعماق کشور صعودی معامله می شود و بسیار بالاتر از میانگین متحرک نمایی 200 روزه (EMA) در 38558 قرار دارد. نزدیکترین مانع فنی برای فشار کوتاه برای هدف گیری در متحرک نمایی 50 روزه نزدیک به 40230 قرار دارد.

نمودار روزانه داو جونز

سوالات متداول داو جونز

میانگین صنعتی داوجونز، یکی از قدیمی ترین شاخص های بورس در جهان، از 30 سهام پرمعامله در ایالات متحده تشکیل شده است. شاخص به جای وزندهی با ارزش، وزنی بر اساس قیمت دارد. با جمع کردن قیمت سهام تشکیل دهنده و تقسیم آنها بر ضریب فعلی 0.152 محاسبه می شود. این شاخص توسط چارلز داو، که همچنین وال استریت ژورنال را تأسیس کرد، تأسیس شد. در سال‌های بعد، به دلیل اینکه بر خلاف شاخص‌های گسترده‌تر مانند S&P 500، تنها 30 شرکت را دنبال می‌کند، به دلیل اینکه به اندازه کافی نماینده گسترده نیست، مورد انتقاد قرار گرفته است.

عوامل مختلف باعث ایجاد میانگین صنعتی داوجونز (DJIA) می شود. عملکرد کل شرکت‌های جزء که در گزارش‌های سود فصلی شرکت آشکار می‌شود، اصلی‌ترین عملکرد است. داده های اقتصاد کلان ایالات متحده و جهانی نیز به دلیل تأثیر آن بر احساسات سرمایه گذاران کمک می کند. سطح نرخ بهره تعیین شده توسط فدرال رزرو (فدرال رزرو)، همچنین بر DJIA تأثیر می گذارد زیرا بر هزینه اعتبار تأثیر می گذارد، که بسیاری از شرکت ها به شدت به آن وابسته هستند. بنابراین، تورم می تواند یک محرک اصلی و همچنین معیارهای دیگری باشد که بر تصمیمات فدرال رزرو تأثیر می گذارد.

نظریه داو روشی برای شناسایی روند اولیه بازار سهام است که توسط چارلز داو توسعه یافته است. یک گام کلیدی این است که جهت میانگین صنعتی داوجونز (DJIA) و میانگین حمل و نقل داوجونز (DJTA) را مقایسه کنید و فقط روندهایی را دنبال کنید که هر دو در یک جهت حرکت می کنند. حجم یک معیار تاییدی است. این نظریه از عناصر تحلیل اوج و پایین استفاده می کند. تئوری داو سه مرحله روند را مطرح می کند: انباشت، زمانی که پول هوشمند شروع به خرید یا فروش می کند. مشارکت عمومی، زمانی که عموم مردم به آن ملحق شوند؛ و توزیع، زمانی که پول هوشمند خارج می شود.

روش های مختلفی برای تجارت DJIA وجود دارد. یکی از آنها استفاده از ETF است که به سرمایه گذاران اجازه می دهد تا DJIA را به عنوان یک اوراق بهادار واحد معامله کنند، به جای اینکه مجبور باشند سهام تمام 30 شرکت را بخرند. یک مثال برجسته، میانگین ETF صنعتی SPDR داوجونز (DIA) است. قراردادهای آتی DJIA معامله گران را قادر می سازد تا در مورد ارزش آتی شاخص حدس و گمان بپردازند و گزینه ها حق خرید یا فروش شاخص را با قیمت از پیش تعیین شده در آینده فراهم می کنند، اما نه تعهد. صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک، سرمایه‌گذاران را قادر می‌سازد تا سهمی از یک سبد متنوع از سهام DJIA را خریداری کنند و بنابراین در معرض شاخص کلی قرار می‌گیرند.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.