مکلم خاطرنشان کرد که تورم بالاتر از هدف باقی می ماند

تیف ماکلم، رئیس بانک مرکزی کانادا، قرار است پس از سومین کاهش متوالی 25 واحدی نرخ بهره توسط بانک مرکزی، کنفرانس مطبوعاتی برگزار کند. خوراکی های کلیدی تورم ممکن است در اواخر سال 2024 افزایش یابد. این خطر وجود دارد که نیروهای صعودی بر تورم قوی تر از حد انتظار باشند. ضعف کلی در اقتصاد

کد خبر : 491954
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۰
مکلم خاطرنشان کرد که تورم بالاتر از هدف باقی می ماند


تیف ماکلم، رئیس بانک مرکزی کانادا، قرار است پس از سومین کاهش متوالی 25 واحدی نرخ بهره توسط بانک مرکزی، کنفرانس مطبوعاتی برگزار کند.

خوراکی های کلیدی

تورم ممکن است در اواخر سال 2024 افزایش یابد. این خطر وجود دارد که نیروهای صعودی بر تورم قوی تر از حد انتظار باشند.

ضعف کلی در اقتصاد کانادا همچنان باعث کاهش تورم می شود.

داده‌های اخیر نشان می‌دهد که پیش‌بینی رشد قوی‌تر این بانک در ماه جولای در نیمه دوم سال 2024، ریسک نزولی دارد.

ما باید به طور فزاینده ای در برابر خطر ضعیف شدن اقتصاد و کاهش بیش از حد تورم محافظت کنیم.

اگر نرخ تورم به طور کلی مطابق با پیش‌بینی ما در ماه جولای کاهش یابد، انتظار کاهش بیشتر نرخ‌ها منطقی است.

اجماع قوی برای کاهش 25 واحد پایه وجود داشت.

ما در مورد سناریوهای مختلف، از جمله کاهش سرعت کاهش و همچنین کاهش 50 bps بحث کردیم.

در این مرحله، یک برش 25 bps مناسب به نظر می رسید.

در یک سناریو، اگر اقتصاد ضعیف تر از حد انتظار بود، برای کاهش بیشتر از 25 واحد در ثانیه مناسب بود.

ندیدن تاثیر زیادی بر نرخ ارز ناشی از واگرایی با فدرال رزرو آمریکا بر روی نرخ ها.

ما باید رشد کانادا را بالای 2 درصد ببینیم و نیاز به رشد بیشتر در تصمیم سیاست ما نقش داشته باشد.

تورم سرپناه بسیار بالاست.


این بخش زیر پس از تصمیم بانک کانادا (BoC) در مورد نرخ بهره در ساعت 13:45 GMT منتشر شد.

بانک مرکزی کانادا روز چهارشنبه نرخ کلیدی خود را 25 واحد پایه کاهش داد و مطابق با انتظارات به 4.25 درصد رساند، در حالی که این نگرانی را نشان داد که رشد ضعیف تر از حد انتظار می تواند منجر به کاهش شدید تورم شود.

فرماندار مکلم در سخنان افتتاحیه خود خاطرنشان کرد که با نزدیک شدن تورم به هدف، بانک باید به طور فزاینده ای در مورد ریسک اقتصاد بیش از حد ضعیف که باعث کاهش بیش از حد تورم می شود محتاط باشد.

وی تاکید کرد: بانک مرکزی به همان اندازه نگران کاهش نرخ تورم به زیر هدف است.

ماکلم نشان داد که ضعف کلی در اقتصاد باعث کاهش تورم شده است، در حالی که فشارهای مداوم قیمت در مسکن و خدمات خاص تورم را بالا نگه داشته است.

وی خاطرنشان کرد که اگر تورم به طور گسترده مطابق با پیش‌بینی بانک مرکزی آمریکا در ماه ژوئیه کاهش یابد، پیش‌بینی کاهش بیشتر نرخ‌ها منطقی است.

واکنش بازار

USD/CAD سودهای متناوب را با زیان در اطراف منطقه 1.3540 تغییر می دهد که اندکی کمتر از بالاترین سطح هفتگی قبلی در باند 1.3565-1.3570 است.


این بخش زیر به عنوان پیش نمایشی از تصمیم بانک کانادا (BoC) درباره نرخ بهره در ساعت 08:00 GMT منتشر شده است.

  • بانک مرکزی کانادا (BoC) نرخ بهره خود را به 4.25 درصد کاهش داده است.
  • دلار کانادا ماه را در مقایسه با دلار آمریکا به طور معکوس آغاز کرد.
  • تورم اصلی در کانادا در ماه جولای بیشتر کاهش یافت.
  • بازارهای سوآپ در این هفته شاهد کاهش حدود 36 واحدی در ثانیه هستند.

انتظارات گسترده ای وجود دارد که بانک کانادا (BoC) برای سومین جلسه متوالی در 4 سپتامبر نرخ خود را کاهش دهد. با توجه به تصمیمات قبلی بانک مرکزی، این حرکت به احتمال زیاد 25 واحد پایه خواهد بود و نرخ بهره معیار را می گیرد. به 4.25 درصد.

از آغاز سال، دلار کانادا (CAD) در برابر دلار آمریکا (USD) در حال تضعیف بوده و USD/CAD را به بالاترین حد خود نزدیک به 1.3950 در اوایل آگوست رساند. با این حال، از آن زمان، واحد پول کانادا یک دوره افزایش شدید را آغاز کرده است، و این جفت ارز را حدود 5 سنت کاهش داده است.

در ماه ژوئیه، نرخ سالانه تورم داخلی، همانطور که با شاخص اصلی قیمت مصرف کننده (CPI) اندازه گیری شد، در مقایسه با ماه مشابه در سال 2023 به 2.5٪ کاهش یافت و CPI اصلی بانک مرکزی بیشتر به زیر هدف 2.0٪ کاهش یافت و به ثبت رسید. 1.7 درصد افزایش نسبت به دوازده ماه گذشته. به نظر می رسد کاهش نرخ مورد انتظار توسط بانک مرکزی با کاهش مداوم قیمت های مصرف کننده و پیش بینی کاهش بیشتر در بازار کار کانادا مرتبط است.

تورم از ژانویه تا کنون زیر 3 درصد باقی مانده است که با پیش بینی بانک مرکزی برای نیمه اول سال 2024 مطابقت دارد و معیارهای اصلی قیمت مصرف کننده نیز کاهش ثابتی را نشان می دهد. علاوه بر این، بانک مرکزی آمریکا احتمالاً تصمیمات آتی خود را بر مبنای داده های اقتصادی ادامه خواهد داد. بازارهای سوآپ فعلی حدود 36 نقطه پایه کاهش را در ماه سپتامبر پیشنهاد می کنند.

BoC می تواند روایت کثیف خود را حفظ کند

علیرغم کاهش پیش‌بینی‌شده نرخ بهره، انتظار می‌رود که موضع کلی بانک مرکزی به سمت نزولی متمایل شود، به‌ویژه در پس‌زمینه کاهش تورم (که نشان می‌دهد به زودی شاخص CPI می‌تواند به هدف بانک برسد) و کسادی فزاینده در بازار کار.

به دنبال کاهش نرخ بهره در ماه جولای، تیف مکلم، فرماندار بانک مرکزی آمریکا، استدلال کرد که اقتصاد در حال تجربه مازاد عرضه است و کسادی در بازار کار به فشار نزولی بر تورم کمک می کند. وی توضیح داد که ارزیابی آنها نشان می دهد که در حال حاضر مازاد عرضه کافی در اقتصاد وجود دارد و شرایط لازم برای بازگرداندن تورم به هدف 2 درصدی به طور فزاینده ای فراهم شده است. وی همچنین تاکید کرد که به جای نیاز به مازاد عرضه بیشتر، نیاز به رشد و ایجاد اشتغال برای شروع افزایش برای جذب مازاد عرضه و دستیابی به بازگشت پایدار به هدف تورمی است.

ماکلم افزود: بانک مرکزی با ابراز عزم خود برای بازگرداندن تورم به 2 درصد بدون تضعیف بیش از حد اقتصاد و کاهش تورم به زیر هدف، قصد دارد ریسک‌های هر دو طرف را متعادل کند. وی خاطرنشان کرد که این ملاحظات در حرکت رو به جلو با دقت سنجیده خواهد شد و تصمیمات در یک جلسه اتخاذ خواهد شد.

با توجه به تصمیمات آتی بانک مرکزی برای نرخ بهره، تیلور شلیچ و وارن لاولی در بانک ملی کانادا گفتند:

بانک مرکزی کانادا قرار است در روز چهارشنبه نرخ بهره یک شبه را 25 واحد کاهش دهد که سومین حرکت از این قبیل در همین تعداد جلسات است. تنها نقطه داده‌ای که پتانسیل این را داشت که کاهش را از مسیر خارج کند – گزارش CPI ژوئیه – اخبار دلگرم‌کننده‌ای را در مورد جبهه اصلی تورم ارائه کرد و به سیاست‌گذاران این امکان را داد که بدون مناقشه کاهش پیدا کنند.

در همین حال، اگرچه گزارش اشتغال جولای نرخ بیکاری را بدون تغییر نشان داد، چشم انداز بازار کار همچنان با چالش مواجه است. انتظارات اجماع در مورد نرخ بیکاری (و آنهایی که توسط پیش‌بینی‌های رشد روزافزون بانک کانادا بیان شده است) بسیار خوش بینانه است و ما همچنان شاهد هستیم که نرخ بیکاری تا پایان سال به 7% می‌رسد.

BoC چه زمانی تصمیم سیاست پولی خود را منتشر خواهد کرد و چگونه می تواند بر USD/CAD تاثیر بگذارد؟

بانک کانادا تصمیم سیاست خود را در ساعت 13:45 به وقت گرینویچ روز چهارشنبه 4 سپتامبر اعلام خواهد کرد و پس از آن کنفرانس مطبوعاتی فرماندار مکلم در ساعت 14:30 به وقت گرینویچ برگزار خواهد شد.

با حذف هرگونه شگفتی احتمالی، انتظار می‌رود که تأثیر آن بر پول کانادا عمدتاً از پیام بانک باشد تا حرکت بر روی نرخ بهره فی نفسه. اتخاذ یک رویکرد محافظه کارانه ممکن است منجر به حمایت بیشتر از CAD و کاهش متعاقب آن در USD/CAD شود. اگر بانک نشان دهد که قصد دارد نرخ بهره را بیشتر کاهش دهد، ممکن است دلار کانادا آسیب ببیند و راه را برای افزایش بیشتر دلار/کادر کانادا باز کند.

به گفته پابلو پیوانو، تحلیلگر ارشد در FXStreet.com، “USD/CAD از ابتدای ماه اوت در مسیر نزولی قوی قرار داشته است و در هفته گذشته به پایین ترین سطح ماهانه نزدیک به 1.3640 رسیده است. از آن زمان به بعد، بازگشت به طور عمده در پشت بازار بود. بهبود دلار آمریکا (USD) که باعث شد تا این جفت ارز مانع 1.3500 و فراتر از آن شود.

پابلو می افزاید:

“هدف فوری در SMA 200 روزه، در حال حاضر در 1.3589 ظاهر می شود. هنگامی که این منطقه پاک شد، این جفت ممکن است دوباره به باند 1.3665-1.3680 مراجعه کند، جایی که SMA های موقت 55 روزه و 100 روزه همگرا می شوند. علاوه بر این، هیچ سطح مقاومتی تا رسیدن به اوج سال 2024 در 1.3946 ثبت شده در 6 آگوست وجود ندارد.

اگر خرس‌ها دوباره ابتکار عمل را به دست آورند، USD/CAD ممکن است به پایین‌ترین سطح آگوست خود یعنی 1.3436 (28 اوت) قبل از پایین‌ترین سطح مارس 1.3419 (8 مارس) بازگردد. پابلو نتیجه می‌گیرد که نزولی عمیق‌تر فراتر از دومی، حرکت به پایین‌ترین سطح 1.3177 دسامبر 2023 (27 دسامبر) را نشان می‌دهد.

شاخص اقتصادی

کنفرانس مطبوعاتی BoC

پس از جلسات بانک مرکزی کانادا (BoC) و انتشار گزارش سیاست پولی، رئیس بانک مرکزی و معاون ارشد رئیس کل بانک مرکزی یک کنفرانس مطبوعاتی برگزار کردند که در آن سؤالات خود را از رسانه ها مطرح کردند. کنفرانس مطبوعاتی دارای دو بخش است – ابتدا بیانیه آماده شده خوانده می شود، سپس کنفرانس برای سؤالات مطبوعات باز است. نظرات Hawkish تمایل به افزایش دلار کانادا (CAD) دارند، در حالی که یک پیام dovish تمایل به تضعیف آن دارند.

ادامه مطلب

آخرین نسخه: چهارشنبه 04 سپتامبر 2024 ساعت 14:30

فرکانس: نامنظم

واقعی:

اجماع:

قبلی:

منبع: بانک کانادا

سوالات متداول تورم

تورم افزایش قیمت یک سبد کالا و خدمات را اندازه گیری می کند. تورم اصلی معمولاً به صورت درصد تغییر ماه به ماه (MoM) و سال به سال (سال) بیان می شود. تورم اصلی عناصر ناپایدارتر مانند غذا و سوخت را که ممکن است به دلیل عوامل ژئوپلیتیکی و فصلی در نوسان باشد، حذف می کند. تورم اصلی رقمی است که اقتصاددانان روی آن تمرکز می کنند و سطحی است که توسط بانک های مرکزی مورد هدف قرار می گیرد، که موظف هستند تورم را در سطح قابل کنترل نگه دارند، معمولاً حدود 2٪.

شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) تغییر قیمت یک سبد کالا و خدمات را در یک دوره زمانی مشخص می کند. معمولاً به صورت درصد تغییر بر اساس ماه به ماه (MoM) و سال به سال (YoY) بیان می شود. CPI اصلی رقمی است که توسط بانک‌های مرکزی مورد هدف قرار می‌گیرد زیرا ورودی‌های غذایی و سوخت نوسان را حذف نمی‌کند. وقتی Core CPI از 2% بالاتر می رود، معمولاً منجر به نرخ بهره بالاتر می شود و بالعکس زمانی که به زیر 2% می رسد. از آنجایی که نرخ بهره بالاتر برای یک ارز مثبت است، تورم بالاتر معمولا منجر به ارز قوی تر می شود. برعکس زمانی که تورم کاهش می یابد صادق است.

اگرچه ممکن است غیرقابل درک به نظر برسد، اما تورم بالا در یک کشور ارزش پول آن کشور را بالا می برد و بالعکس برای کاهش تورم. این به این دلیل است که بانک مرکزی به طور معمول برای مبارزه با تورم بالاتر، نرخ های بهره را افزایش می دهد، که باعث جذب سرمایه جهانی بیشتر از سوی سرمایه گذارانی می شود که به دنبال مکانی پرسود برای پارک پول خود هستند.

قبلاً، طلا در مواقع تورم بالا به دلیل حفظ ارزش خود، دارایی‌ای بود که سرمایه‌گذاران به آن روی می‌آوردند، و در حالی که سرمایه‌گذاران اغلب در مواقع آشفتگی شدید بازار همچنان طلا را برای دارایی‌های امن خود می‌خرند، در بیشتر مواقع اینطور نیست. . این به این دلیل است که وقتی تورم بالا باشد، بانک‌های مرکزی برای مبارزه با آن نرخ‌های بهره تعیین می‌کنند. نرخ‌های بهره بالاتر برای طلا منفی است زیرا هزینه فرصت نگهداری طلا را در مقابل دارایی دارای بهره یا قرار دادن پول در حساب سپرده نقدی افزایش می‌دهد. از سوی دیگر، تورم پایین‌تر برای طلا مثبت است زیرا نرخ‌های بهره را پایین می‌آورد و این فلز درخشان را به یک جایگزین سرمایه‌گذاری بادوام‌تر تبدیل می‌کند.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.