مکرون با چشم پوشی به رای سبز، قول داد از نفت، زغال سنگ و گاز خارج شود

در تظاهراتی در شهر مدیترانه‌ای مارسی، که در دور اول رای‌گیری به ژان لوک ملانشون، ژان لوک ملانشون، چپ‌گرا رای دادند، ماکرون تلاش کرد تا آنچه را که نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد از رقیب راست افراطی‌اش مارین لوپن برتری کوچک نشان می‌دهد، افزایش دهد. . پیش از دور دوم انتخابات 24 آوریل، رقابت های ریاست جمهوری

کد خبر : 194265
تاریخ انتشار : شنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۳
مکرون با چشم پوشی به رای سبز، قول داد از نفت، زغال سنگ و گاز خارج شود


در تظاهراتی در شهر مدیترانه‌ای مارسی، که در دور اول رای‌گیری به ژان لوک ملانشون، ژان لوک ملانشون، چپ‌گرا رای دادند، ماکرون تلاش کرد تا آنچه را که نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد از رقیب راست افراطی‌اش مارین لوپن برتری کوچک نشان می‌دهد، افزایش دهد. .

پیش از دور دوم انتخابات 24 آوریل، رقابت های ریاست جمهوری در سمت چپ برگزار می شود و هر دو رقیب به دنبال جذب رأی دهندگانی هستند که یکشنبه گذشته ملانشون را در دور اول انتخاب کردند.

ماکرون گفت که نخست‌وزیر بعدی خود را مستقیماً مسئول آنچه که «برنامه‌ریزی سبز» می‌خواند، قرار می‌دهد و دلتنگی رای‌دهندگان چپ به برنامه‌ریزی مرکزی الهام‌گرفته از کمونیست‌های پس از جنگ را جلب می‌کند و در عین حال به نگرانی‌های قرن بیست و یکم در مورد تغییرات آب و هوایی توجه می‌کند.

مکرون در پارکی مشرف به بندر قدیمی در مارسی، دومین شهر فرانسه، به حامیان پرچم‌دار خود گفت: «من نگرانی را در میان جوانان خود شنیده‌ام.

ماموریت این نخست وزیر این خواهد بود که فرانسه را به اولین کشور بزرگی تبدیل کند که گاز، نفت و زغال سنگ را ترک می کند. ماکرون گفت: این ممکن است و ما آن را انجام خواهیم داد. بین زغال سنگ و گاز از یک سو و هسته ای از سوی دیگر، من هسته ای را انتخاب می کنم.

رئیس‌جمهور می‌خواهد شش رآکتور هسته‌ای جدید بسازد و مطالعات هشت راکتور دیگر را راه‌اندازی کند، ظرفیت انرژی خورشیدی را ده برابر کند و تا اواسط قرن ۵۰ مزرعه بادی در دریا بسازد. او همچنین می خواهد سالانه 700000 خانه را برای صرفه جویی در مصرف انرژی عایق بندی کند.

ماکرون، یک مرکزگرا، همچنین گفت که می‌خواهد هر سال یک روز ملی طبیعت در ماه مه ایجاد کند. او لوپن را به عنوان یک «شکاک به آب و هوا» محکوم کرد.

ملانشون در 10 آوریل با بیش از 21 درصد آرا سوم شد و از آنجایی که هر دو نامزد دور دوم به دنبال جذب حامیان او هستند، لوپن با تمرکز بر هزینه های زندگی و افزایش به سمت بخش طبقه کارگر و روستایی آن رای دهندگان می رود. هزینه های غذا و قیمت بالای بنزین پس از جنگ در اوکراین.

در همین حال، مکرون در تلاش است تا بخش‌های تحصیل‌کرده‌تر، چپ‌مرکز و شهری حامیان ملانشون را جذب کند.

یک نظرسنجی در روز شنبه برای ایپسوس نشان داد که 33 درصد از رای دهندگان ملانشون قصد دارند به مکرون، 16 درصد به لوپن و 51 درصد بلاتکلیف رای دهند.

هزاران معترض ضد راست افراطی روز شنبه در سراسر کشور راهپیمایی کردند زیرا مخالفان لوپن به دنبال تشکیل یک جبهه متحد برای جلوگیری از پیروزی او در دور دوم هستند.

در مارسی، مهدی سام، مهندس فناوری اطلاعات و رای دهندگان چپ 25 ساله، گفت که برنامه ماکرون در مورد محیط زیست را جالب می داند، اما اضافه کرد که پدرش که در دور اول به ملانشون رای داد، قصد داشت در دور دوم رای ندهد.

“من فکر می کنم این یک اشتباه است. من می توانم درک کنم که همه چیز برای او (در مکرون) مناسب نیست… اما ما آنچه را که در طرف مقابل است فراموش می کنیم: اردویی افراطی، با ارزش های بسیار منفی، و فرانسه ای نیست که من برای فردا می خواهم.»

(گزارش توسط میشل رز؛ ویرایش توسط فرانسیس کری)



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.