موشک بزرگ ماه ناسا برای پرتاب در آستانه اولین ماموریت آرتمیس آماده است.

مقامات ناسا روز یکشنبه گفتند که همه سیستم‌ها برای بلند شدن به نظر می‌رسند و پیش‌بینی‌های آب‌وهوا به احتمال 80 درصد شرایط مساعد را در بالای پنجره پرتاب دو ساعته دوشنبه، از ساعت 8:33 صبح به وقت شرقی (12:33 به وقت گرینویچ) می‌گویند. ، در پایان آن دوره به 60 درصد کاهش می یابد. جف

کد خبر : 247973
تاریخ انتشار : دوشنبه ۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۳:۲۳
موشک بزرگ ماه ناسا برای پرتاب در آستانه اولین ماموریت آرتمیس آماده است.


مقامات ناسا روز یکشنبه گفتند که همه سیستم‌ها برای بلند شدن به نظر می‌رسند و پیش‌بینی‌های آب‌وهوا به احتمال 80 درصد شرایط مساعد را در بالای پنجره پرتاب دو ساعته دوشنبه، از ساعت 8:33 صبح به وقت شرقی (12:33 به وقت گرینویچ) می‌گویند. ، در پایان آن دوره به 60 درصد کاهش می یابد.

جف اسپولدینگ، مدیر ارشد آزمایش ناسا برای ماموریت برجسته، به نام Artemis I، گفت: “همه چیز تا به امروز از منظر وسیله نقلیه خوب به نظر می رسد.” “ما هیجان زده هستیم، وسیله نقلیه آماده است، به نظر عالی است.”

اگرچه رعد و برق در محل پرتاب در طی طوفان در روز شنبه مورد اصابت قرار گرفت، اسپالدینگ گفت که “هیچ چیزی در سیستم های زمینی ندیده است که ما را نگران کند.” ناسا گفت هیچ آسیبی به فضاپیما یا تاسیسات پرتاب وارد نشده است.

موشک سیستم پرتاب فضایی (SLS) قرار است یک کپسول بدون خدمه به نام اوریون را به دور ماه و در یک پرواز آزمایشی شش هفته ای برگرداند که هر دو وسیله نقلیه را قبل از پرواز فضانوردان در مأموریت بعدی که برای سال 2024 هدف گذاری شده است، در سرعت خود قرار دهد. – ترکیب Orion با ارتفاع 322 فوت (98 متر)، محور اصلی جانشین آژانس فضایی ایالات متحده برای برنامه قمر آپولو در دهه‌های 1960 و 1970 است.

در صورت موفقیت آمیز بودن این دو ماموریت، ناسا قصد دارد فضانوردانی را در ماه، از جمله اولین زنی که پا بر روی سطح ماه بگذارد، در اوایل سال 2025 بازگرداند، اگرچه بسیاری از کارشناسان معتقدند که بازه زمانی ممکن است تا چند سال کاهش یابد. . آخرین انسانی که بر روی ماه قدم گذاشت، تیم دو نفره فرود آپولو 17 در سال 1972 بود که به دنبال 10 فضانورد دیگر طی پنج ماموریت قبلی که با آپولو 11 در سال 1969 آغاز شد.

برنامه آرتمیس به دنبال ایجاد یک پایگاه طولانی مدت در ماه به عنوان پله ای برای سفرهای جاه طلبانه فضانوردان به مریخ است، هدفی که مقامات ناسا گفته اند دست کم تا اواخر دهه 2030 به طول خواهد انجامید.

SLS بیش از یک دهه است که با سالها تأخیر و هزینه های بیش از حد در حال توسعه است. اما برنامه آرتمیس همچنین ده‌ها هزار شغل و میلیاردها دلار در تجارت تحت پیمانکاران اصلی بوئینگ برای SLS و شرکت لاکهید مارتین برای Orion ایجاد کرده است.

موضوعی که مقامات ناسا روز یکشنبه قبل از اولین پرواز SLS به آن توجه داشتند، مربوط به نشت احتمالی – اما جزئی – هلیوم در تجهیزات سکوی پرتاب بود، اگرچه اسپالدینگ در یک کنفرانس خبری در آستانه پرتاب به خبرنگاران گفت که او انتظار هیچ مانع فنی را نداشت. به شمارش معکوس

بیل نلسون، رئیس ناسا در مصاحبه‌ای با رویترز گفت: «این یک پرواز آزمایشی است، این را به خاطر بسپارید.»

“او هیجان زده است!” نلسون بعد از تماس گفت.

(گزارش توسط جوی رولت در کیپ کاناورال، فلوریدا؛ ویرایش توسط استیو گورمن و پل سیمائو)



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.