مورد انتظارترین فیلم‌های جشنواره فجر ۹۹ که ارزش سینما رفتن دارند

سی و نهمین دوره جشنواره سینمایی فجر آغاز شده و مدعیان سینمای ایران از ۱۲ تا ۲۲ بهمن برای ده روز فرصت دارند تا نگاه منتقدان و قلب تماشاگران اندک را تصاحب کنند. جشنواره فجر ۹۹ که به دلیل شیوع ویروس کرونا متفاوت‌تر از همیشه برگزار می‌شود، میزبان فیلم‌های متعددی شده که در نهایت برای

کد خبر : 15452
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۷
مورد انتظارترین فیلم‌های جشنواره فجر ۹۹ که ارزش سینما رفتن دارند


کوین نیک

سی و نهمین دوره جشنواره سینمایی فجر آغاز شده و مدعیان سینمای ایران از ۱۲ تا ۲۲ بهمن برای ده روز فرصت دارند تا نگاه منتقدان و قلب تماشاگران اندک را تصاحب کنند. جشنواره فجر ۹۹ که به دلیل شیوع ویروس کرونا متفاوت‌تر از همیشه برگزار می‌شود، میزبان فیلم‌های متعددی شده که در نهایت برای بهترین جوایز سال سینمای ایران می‌جنگند. اگرچه تعداد فیلم‌های جشنواره فجر ۹۹ در بخش سودای سیمرغ روی عدد ۱۶ ایستاده اما مانند همه جشنواره‌های سینمایی در سی و نهمین دوره فجر هم همه فیلم‌ها ارزش سینمارفتن را ندارند. با ویجیاتو همراه باشید.

هر ساله فیلم‌های متعددی برای حضور در جشنواره فجر وارد میدان رقابت می‌شوند اما در نهایت تعداد اندکی از آن‌ها با افتخارات قابل ذکر این رویداد سینمایی را ترک می‌کنند. این سنت قدیمی شامل فیلم‌های جشنواره فجر ۹۹ هم می‌شود؛ ۱۶ فیلم برای حضور در بخش رقابتی سودای سیمرغ انتخاب شده‌اند که البته رقابت جذابی را شکل می‌دهند. اما نکته جالبی که رقابت امسال جشنواره فجر را جدی‌تر می‌کند، آن است که حدود نیمی از فیلم‌هایی که برای جشنواره امسال کاندید شده‌اند از سوی کارگردانان فیلم اولی هستند. همین اتفاق [که شاید سطح جشنواره را در مقایسه با سال‌های قبلی پایین‌تر قرار دهد] باعث شده که رقابت جذابی شکل بگیرد.

با این حال همه فیلم‌های جشنواره فجر ۹۹ هم ارزش سینمارفتن ندارند. با وجود نام‌های بزرگی که پشت تعدادی از آثار امسال وجود دارد، جشنواره فجر ۹۹ به شکل خاصی به چند فیلم مشخص وابسته به نظر می‌رسد. در ادامه می‌توانید با مورد انتظارترین فیلم‌های جشنواره فجر ۹۹ که ارزش سینمارفتن دارند، آشنا شوید. فیلم‌هایی که تماشای آن‌ها حتی در روزهای کرونایی هم لذتبخش است.

ابلق

مورد انتظارترین فیلم‌های جشنواره فجر ۹۹ که ارزش سینمارفتن دارند

نرگس آبیار و پنجمین فیلم بلند سینمایی‌اش احتمالا لقب مهم‌ترین و مورد انتظارترین فیلم جشنواره فجر ۹۹ را به خود اختصاص دهند. فیلمی که بیشتر سکانس‌های آن در حاشیه تهران ضبط شده و البته که با همه آثار قبلی نرگس آبیار متفاوت است. آبیار پس از موفقیت فیلم شبی که ماه کامل شد دوباره به سراغ الناز شاکردوست و هوتن شکیبا رفته و این دو بازیگر را به عنوان نقش‌های اصلی ابلق انتخاب کرده اما آن‌ها تنها نیستند.

بهرام رادان هم که در این سال‌ها علاقه خاصی به هنرنمایی در هر فیلمی نشان نداده هم در ابلق حضور دارد. این فیلم در سکوت کامل خبری فیلمبرداری شد و به نظر می‌رسد که کاملا با فیلم‌های قبلی نرگس آبیار متفاوت باشد.

روزی روزگاری آبادان

مورد انتظارترین فیلم‌های جشنواره فجر ۹۹ که ارزش سینمارفتن دارند

حمیدرضا آذرنگ از دورانی که در تئاتر می‌درخشید تا روزهایی که جدی‌تر از قبل وارد سینما شد، ثابت کرده بود که درک جذابی از هنر هفتم دارد. او حالا با وارد دنیای کارگردانی شده و فیلم روزی روزگاری آبادان نخستین تجربه کارگردانی او لقب می‌گیرد. فیلمی که محسن تنابنده و فاطمه معتمدآریا را در نقش‌های اصلی در اختیار دارد و داستانش را در اوایل دهه ۸۰ شمسی روایت می‌کند.

مسعود سلامی، یکی از بهترین فیلمبرداران ایران، به عنوان مدیر فیلمبرداری روی ضبط تصاویر فیلم روزی روزگاری آبادان کار کرده و علی اوجی هم یکی از تهیه‌کنندگان فیلمی بوده که شرایط کاملا مساعدی برای تولید نداشت. آذرنگ طرح کلی فیلم‌نامه نخستین فیلمش را سال ۸۴ در تئاتر شهر هم اجرا کرده بود. فیلمبرداری فیلم روزی روزگاری آبادان به دلیل ابتلای محسن تنابنده و چند تن از عوامل فیلم به ویروس کرونا هم یک بار متوقف شد.

زالاوا

مورد انتظارترین فیلم‌های جشنواره فجر ۹۹ که ارزش سینمارفتن دارند

تنها فیلم ترسناک میان فیلم‌های جشنواره فجر ۹۹ براساس داستان‌هایی واقعی ساخته شده و احتمالا می‌تواند یکی از شگفتی‌های متفاوت جشنواره امسال هم باشد. این فیلم که سوژه‌ای ترسناک از اقلیم کردستان را به‌عنوان محور اصلی داستانش انتخاب کرده در حقیقت براساس طرحی ساخته شده که در سال ۲۰۱۹ به بازار آسیایی فیلم هنگ‌کنگ معرفی شده بود و البته که جایزه حمایت خانه فیلم کره‌جنوبی را به خانه برده بود.

آیدا پناهنده که در میان فیلم‌های جشنواره فجر ۹۹ عنوانی را به خودش اختصاص داده به عنوان یکی از همکاران قدیمی ارسلان امیری است و به او در نگارش فیلم‌نامه فیلم زالاوا هم کمک کرده تا نخستین فیلمش را به خوبی کارگردانی کند. فیلم بر اساس یک ماجرای واقعی ساخته شده که سال‌ها پیش در پاسگاه و روستای منطقه‌ی دره سفید و زالاوا به وقوع پیوسته است.

تی تی

مورد انتظارترین فیلم‌های جشنواره فجر ۹۹ که ارزش سینمارفتن دارند

الناز شاکردوست در سال‌های اخیر از بازیگری درجه دو به یک ستاره سینما تبدیل شده که تلاش می‌کند در نقش‌های گوناگون موفق و خیره‌کننده ظاهر شود. فیلم‌های جشنواره فجر ۹۹ حساب ویژه‌ای روی او باز کرده‌اند و به همین دلیل ابلق تنها فیلم او در جشنواره امسال نیست. تیتی، چهارمین فیلم بلند آیدا پناهنده، دومین فیلم الناز شاکردوست در جشنواره امسال لقب می‌گیرد که یکی از مورد انتظارترین فیلم‌های جشنواره هم به نظر می‌رسد.

آیدا پناهده که در فیلم ناهید ثابت کرده بود علاقه خاصی به اقلیم گیلان دارد، فیلم تی تی را هم در همین استان سرسبز فیلمبرداری کرده است. تی تی فیلمی فلسفی با بازی‌های خیره‌کننده است که داستان جالبی هم دارد؛ تقابل استاد دانشگاهی ناامید و به بن‌بست‌رسیده که در جستجوی اخلاق با مادری آرام، اخلاق‌مدار و انسان‌گرا مواجه می‌شود. هوتن شکیبا اینجا هم با الناز شاکردوست هم‌بازی شده و البته که پارسا پیروزفر هم در تی تی هنرنمایی می‌کند.

شیشلیک

مورد انتظارترین فیلم‌های جشنواره فجر ۹۹ که ارزش سینمارفتن دارند

محمدحسین مهدویان را می‌توان با هر فیلمی به یاد آورد، به جز فیلمی کمدی که بازیگران اصلی‌اش پژمان جمشیدی و رضا عطاران باشد. کارگردان فیلم‌های ماجرای نیمروز ۱ و و ۲، لاتاری و ایستاده در غبار که سال گذشته هم با فیلم درخت گردو در جشنواره حاضر بود امسال یکی از جذاب‌ترین فیلم‌های جشنواره را برعهده دارد و البته که خاص‌ترین تجربه کارگردانی خودش را به نمایش می‌گذارد.

ایرانی کارت
Dicardo

فیلم‌های جشنواره فجر ۹۹ در کنار هم قراردادن بازیگرانی که همکاری‌های موفق داشته‌اند، بیش از حد توانا به نظر می‌رسند. ژاله صامتی و پژمان جمشیدی که ماه رمضان سال گذشته با سریال زیرخاکی یکی از محبوب‌ترین سریال‌های کمدی چند سال اخیر را رقم زده بودند در فیلم شیشلیک نیز هم‌بازی هستند. با این حال زوج اصلی داستان با حضور رضا عطاران و پژمان جمشیدی شکل می‌گیرد.

فیلم‌نامه شیشلیک توسط امیرمهدی ژوله نوشته شده اما دیالوگ‌های خطرناک آن با ۲۰ اصلاحیه مختلف مواجه شده تا در نهایت به مجوز اکران برسد. ظاهرا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از تخفیف‌های بی‌شمار به مهدویان هم خسته شده و در نهایت این دستور را صادر کرده که پایان فیلم باید تغییر کند. جمشید هاشم‌پور در کنار عباس جمشیدی‌فر [که او را با هنرنمایی در سریال‌های کمدی درجه سه و چهار تلویزیون می‌شناسیم] حضور کوتاهی در شیشلیک دارد.

رمانستیم عباد و طوبا

مورد انتظارترین فیلم‌های جشنواره فجر ۹۹ که ارزش سینمارفتن دارند

فیلم ایتالیا ایتالیا یکی از محبوب‌ترین، متفاوت‌ترین و پرفروش‌ترین فیلم‌های سینمای ایران در سال ۹۵ بود. کاوه صباغ‌زاده که تجربه موفق کارگردانی این فیلم را به عنوان نخستین فیلم کارنامه هنری‌اش ثبت کرده، دوست ندارد ترکیب برنده‌اش را تغییر دهد و به همین دلیل رمانتیسم عماد و طوبا هم ملودرامی عاشقانه است که رگه‌هایی از کمدی را قرض می‌گیرد. برخلاف فیلم ایتالیا ایتالیا که از زوج شناخته‌شده سارا بهرامی و حامد کمیلی یاری می‌گرفت در این فیلم با زوج حسام محمودی و الناز حبیبی مواجه هستید.

با این حال به نظر می‌رسد که فیلم رمانستیم در مقایسه با فیلم ایتالیا ایتالیا پیشرفت قابل توجهی داشته و این بار نه‌تنها فیلم‌نامه‌ای بالغ‌تر آماده شده که جلوه‌های ویژه هم نقش مهمی در روایت داستان دارند. علی انصاریان که این روزها به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان بستری شده هم در این فیلم حضور دارد.

سایر فیلم‌هایی که در بخش سودای سیمرغ جشنواره امسال حضور دارند:

بی همه چیز | کارگردان: محسن قرایی، تهیه‌کننده: جواد نوروزبیگی

تک‌تیرانداز | کارگردان: علی غفاری ، تهیه‌کننده: ابراهیم اصغری

خط فرضی | کارگردان: فرنوش صمدی، تهیه‌کننده: علی مصفا

روشن | کارگردان: سیدروح‌اله حجازی، تهیه‌کننده: سیدروح‌اله حجازی

ستاره‌بازی | کارگردان: هاتف علیمردانی، تهیه‌کننده: علی سرتیپی

گیج‌گاه | کارگردان: عادل تبریزی، تهیه‌کننده: میرولی‌اله مدنی

مامان | کارگردان: آرش انیسی تهیه‌کننده: مجید برزگر

مصلحت | کارگردان: حسین دارابی، تهیه‌کننده: محمدرضا شفاه

منصور | کارگردان: سیاوش سرمدی، تهیه‌کننده: جلیل شعبانی

یدو | کارگردان: مهدی جعفری، تهیه‌کننده: محمدرضا مصباح

بیشتر بخوانید:

  • با ۱۰ تا از بهترین ماشین‌های جیمز باند آشنا شوید
  • معروف‌ترین فیلم‌های بروس لی: از بدترین تا بهترین
  • از بدترین تا بهترین: همه انیمیشن‌های استودیوی پیکسار
  • معرفی بهترین کتاب‌هایی که به دوست‌داشتنی‌ترین فیلم‌ها تبدیل شدند
Dicardo
GiftCard98
برچسب‌هاجشنواره فیلم فجرسینمای ایران
کپی شد

https://vgto.ir/8da



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.