معرفی کیا K8 هیبرید سدان لوکس کره‌ای در ایران

هوشمند نیوز-روزبه‌راد؛ کیا K8 اولین بار در سال 2021 به صورت جهانی معرفی شد و طی هفته‌های اخیر به عنوان بخشی از عرضه چند مدل خودروی لوکس از سوی کوشا خودرو به بازار کشورمان معرفی شده است. این سدان لوکس که در قالب نمونه هیبرید به سامانه خودروهای وارداتی جانبازان اضافه شده، در اصل پاسخ خودروساز کره‌ای

کد خبر : 494410
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۲
معرفی کیا K8 هیبرید سدان لوکس کره‌ای در ایران



هوشمند نیوز-روزبه‌راد؛ کیا K8 اولین بار در سال 2021 به صورت جهانی معرفی شد و طی هفته‌های اخیر به عنوان بخشی از عرضه چند مدل خودروی لوکس از سوی کوشا خودرو به بازار کشورمان معرفی شده است. این سدان لوکس که در قالب نمونه هیبرید به سامانه خودروهای وارداتی جانبازان اضافه شده، در اصل پاسخ خودروساز کره‌ای به سدان‌های بزرگ، لوکس و اسپرتی مانند نیسان ماکسیما یا نسل جدید تویوتا کمری هیبرید به شمار می‌رود.

بین محصولات سدان کیاموتورز، K8 پس از مدل K9 که یک خودروی لوکس فول‌سایز است، جایگاه دوم را از لحاظ ابعادی دارد. این خودرو طراحی بسیار چشمگیرتر، تجربه‌ای مجلل‌تر و مجموعه‌ای از تکنولوژی‌ها و ویژگی‌های جدید یا بهبود یافته را نسبت به نسل قبلی خود یعنی کیا کادنزا ارائه می‌دهد که قطعا با استقبال مطلوبی در بازار ایران مواجه خواهد شد.

 

بررسی طراحی بیرونی کیا K8

 

کیا K8 که توسط کریم حبیب، سرطراح لبنانی الاصل کیاموتورز طراحی شده است، نسبت به کادنزا دارای طول بیشتر ارتفاع کمتر و سبکی برجسته و تهاجمی است. این خودرو بر اساس زبان سبک مدرن کیا و جلوپنجره‌ی نمادین «پوزه ببر» که اولین بار توسط پیتر شرایر در اواخر دهه 2000 میلادی معرفی شد و شامل کادنزای پیشین نیز می‌شد، ساخته  و بازتفسیر شده است.
کیا
K8 با ظاهری تهاجمی‌تر، دارای نوعی الهام‌گیری از طراحی دریا است. چراغ‌های باریک و خشمگین، خط شانه‌ای طویل، سطوح حجاری‌شده، سقف با شیب کم و خطوط برجسته‌ کاپوت به شکلی کوسه‌مانند آن را به خودرویی خاص تبدیل کرده‌اند، اما جلوپنجره‌ بزرگ و عمودی با الگویی لوزی شکل شبیه به الماس، مرکز ثقل طراحی آن به شمار می‌رود.

الگوی الماسی شکل که فراتر از وظیفه‌ هدایت جریان هوا در پهنای جلوپنجره گسترش می‌یابد، در چراغ‌های جلوی زاویه‌دار و راهنماهای جانبی K8 نیز تکرار شده است. با تاکید بر بعد افقی توسط جلوپنجره، دریچه‌ی ورودی هوا و سقف کم‌ارتفاع، چراغ‌های باریک عقب K8 هم به صورت کامل در سراسر عرض خودرو قرار دارند و زیر لبه یک صندوق عقب کوتاه با طراحی فست‌بک و اسپویلر داخلی قرار گرفته‌اند.

طراحی بومرنگی نمای جانبی چراغها نیز حس حرکت و پویایی را ایجاد می‌کند. طراحی K8 هیبریدی، در مقایسه با نسخه‌های بنزینی عادی، عاری از رنگ‌ها یا عناصر اضافی غیرضروری است که بسیار هماهنگ جلوه می‌کند و فقط با نشان‌های کوچکی قابل شناسایی به عنوان نسخه هایبرید است. این مدل جدید از شرکت کیا، به‌طور چشمگیری از مدل پیشین خود یعنی K7، فاصله گرفته است.

 
این سدان با زبان طراحی جسورانه و آینده‌نگرانه خود، استاندارد زیبایی‌شناسی را در سگمنت سدان‌های بزرگ دوباره تعریف کرده است.
K8 حسی از مدرنیته و پیچیدگی را منتقل می‌کند و به عنوان شاخصه ای جدید برای یک سدان معاصر مطرح می‌شود. طراحی خارجی KIA K8 ترکیبی هماهنگ از ظرافت و اسپرت بودن است.

در قسمت روبرو، جلوپنجره جدید و امضای “بینی ببر” کیا که عریض‌تر و برجسته‌تر شده است، حضوری متمایز و بااعتماد به‌نفس به خودرو می‌بخشد. چراغ‌های کشیده و براق جلو، حس تهاجمی و ستیزه‌جو به خودرو می‌دهند و خطوط روان و سیالی که در امتداد بدنه کشیده شده‌اند، حتی در حالت توقف نیز حس حرکت و پویایی را القا می‌کنند.

 

در نمای کناری، پروفایل K8 به همان اندازه چشمگیر است. سقف به سبک کوپه به‌طور یکپارچه به عقب خودرو متصل می‌شود و ظاهری شبیه به یک فست‌بک ایجاد می‌کند که هم زیبا و هم آیرودینامیک است. این نوع طراحی، هم جذابیت ظاهری خودرو را افزایش می‌دهد و هم به عملکرد و کارایی کلی آن کمک می‌کند.

در بخش عقب نیز KIA K8 به همان اندازه جذاب است. چراغ‌های عقب منحصر به‌فردی که در سراسر عرض خودرو کشیده شده‌اند، بر پهنای زیاد خودرو تأکید می‌کنند. طراحی ساده و در عین حال شیک با سطوح صاف و جزئیات هنرمندانه نیز اوج هنرمندی و دقت در طراحی را به نمایش می‌گذارد.

 

مشخصات فنی کیا K8

 

کیا K8 هیبریدی توسط ترکیبی از یک موتور ۱.۶ لیتری توربوشارژر چهار سیلندر با تزریق مستقیم بنزین TGDI که ۱۷۷ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه و ۲۶۵ نیوتن متر گشتاور بین 1500 تا 4500 دور در دقیقه تولید می‌کند، و یک موتور الکتریکی هماهنگ با توان 59 اسب بخار در 1600 تا 2000 دور در دقیقه و ۲۶۴ نیوتن متر گشتاور از همان شروع در 0 تا 1600 دور در دقیقه، قدرت می‌گیرد. مجموع خروجی سیستم ترکیبی برابر با 227 اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور در 1500 تا 4400 دور در دقیقه است. این خودرو توانایی دارد که به صورت تقریبی در حدود 8 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد، در حالی که مصرف سوخت اقتصادی آن در سیکل ترکیبی برابر با ۶.۱ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر به طور متوسط است. این خودرو دارای باک سوخت ۵۴ لیتری بوده و گیربکس آن از نوع ۶ سرعته اتوماتیک است.

هنگامی که در جاده‌های صاف با شتاب‌گیری‌های کوتاه اما شدید رانده می‌شود، K8 در وضعیت ایده‌آلی بوده و می‌تواند قدرت ترکیبی خود را به خوبی مدیریت کند و ترمزهای احیاکننده فرصت کافی برای بازیابی شارژ باتری‌های خودرو را خواهند داشت. به واسطه گشتاور قوی در دورهای پایین و میانه، K8 هیبریدی تحت چنین شرایطی عملکردی عالی دارد و باتری‌های موتور الکتریکی آن تخلیه نمی‌شوند؛ چیزی که معمولاً در هیبریدها تحت فشار زیاد و طی سرعت‌های بالا اتفاق می‌افتد.

 

مشخصات فنی کیا K8 هیبرید:

موتور: ۱.۶ لیتری، چهار سیلندر توربوشارژر خطی + موتور الکتریکی سنکرون آهنربا دائم
قطر سیلندر × کورس: ۷۲ × ۹۷ میلی‌متر
سیستم سوپاپ:
DOHC، شانزده سوپاپ، زمان‌بندی متغیر پیوسته سوپاپ‌ها
گیربکس: ۶ سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل جلو
قدرت موتور بنزینی: ۱۷۷ اسب بخار در
 ۵۵۰۰ دور در دقیقه
– قدرت موتور الکتریکی: ۵۹ اسب بخار در
 ۱۶۰۰-۲۰۰۰ دور در دقیقه
قدرت ترکیبی: ۲۲۷ اسب بخار در
 ۵۵۰۰ دور در دقیقه
گشتاور موتور بنزینی: ۲۶۵ نیوتن‌متر در
 ۱۵۰۰-۴۵۰۰ دور در دقیقه
گشتاور موتور الکتریکی: ۲۶۴ نیوتن‌متر در
 ۰-۱۶۰۰ دور در دقیقه گشتاور ترکیبی: ۳۵۰ نیوتن‌متر در ۱۵۰۰-۴۴۰۰ دور در دقیقه
شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: حدود ۸ ثانیه
میانگین مصرف سوخت ترکیبی: ۶.۱ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
طول:
 ۵۰۱۵ میلی‌متر
عرض:
 ۱۸۷۵ میلی‌متر
ارتفاع:
 ۱۴۵۵ میلی‌متر
– فاصله بین دو محور:
 ۲۸۹۵ میلی‌متر
فاصله اورهنگ جلو/عقب:
 ۹۵۰/۱۱۷۰ میلی‌متر
عرض محور جلو/عقب:
 ۱۶۲۱/۱۶۲۷ میلی‌متر
حداقل فاصله از زمین: ۱۴۵ میلی‌متر
فضای سر جلو/عقب:
 ۹۷۸/۹۵۵ میلی‌متر (با سانروف پانورامیک)
فضای پا جلو/عقب:
 ۱۱۷۰/۹۳۰ میلی‌متر
حجم صندوق: ۵۱۰ لیتر
تعداد درها/صندلی‌ها: ۴/۵
وزن خالص:
 ۱۶۵۰ کیلوگرم
نوع فرمان: سیستم رک و پینیون با کمک برقی
سیستم تعلیق جلو/عقب: استرات مک‌فرسون/مالتی لینک
ترمزها جلو/عقب: دیسکی خنک شونده/دیسکی، با ترمز احیاکننده ویژه سامانه برقی
رینگ: ۱۹ اینچی

 

تجربه رانندگی

هنگام سرعت گرفتن حسی از قدرت بی‌پایان زیر پای شماست. K8 هیبریدی به نرمی و با دقت سرعت می‌گیرد و با سهولت کامل از دیگر خودروها عبور می‌کند. موتور و سیستم انتقال قدرت K8 هیبریدی، با وجود توربوشارژ بودن، واکنش سریعی به کاهش یا افزایش فشار پدال گاز نشان می‌دهند. جعبه‌دنده‌ خودکار 6 سرعته این خودرو، با استفاده از شیفتر دستی نصب‌شده روی فرمان (در نسخه فول)، تعویض ضرایب دنده‌ را به نرمی و در سریع‌ترین زمان انجام می‌دهد که باعث ارتقای لذت رانندگی با این سدان مجلل کره‌ای می‌شود.

 

کیا K8 هیبریدی به عنوان یک خودروی کروزر فوق‌العاده در بزرگراه‌ها، با اطمینان و آسودگی مسافت‌ها را طی می‌کند. این خودرو با برخورداری از سواری نرم و راحت، ناهنجاری‌های جاده را به خوبی جذب می‌کند و در تست رانندگی در خیابان‌های شهری، حتی با وجود چرخ‌های بزرگ و لاستیک‌های فاق کوتاه 245/40R19، دست‌اندازها و چاله‌های جاده را به راحتی پشت سر می‌گذارد. K8 هیبریدی، در مقایسه با مدل کوچکتر K5، خودرویی با پایداری بهتر است و ویژگی‌های سواری آن به‌گونه‌ای است که حس شناوری خاصی را ایجاد می‌کند اما این شناوری اصلا به معنای بادی رول زیاد و ناپایداری غیرعادی عرضی نیست.

 

کیا K8 وارداتی کوشا خودرو از آنچه برای سدان‌های بزرگ دیفرانسیل جلو انتظار می‌رود، بهتر هدایت می‌شود. فرمان‌پذیری سریع، مستقیم و سبک دارد و به شکلی منظم به پیچ‌ها وارد می‌شود. در صورت فشار بیش از حد به خودرو در داخل یا خارج از پیچ‌ها، تمایل طبیعی آن به مقداری کم‌فرمانی است، اما این موضوع با مداخله سیستم کنترل پایداری الکترونیکی یا با کاهش فشار پدال گاز قابل کنترل خواهد بود. کیا K8 در پیچ‌های تند منحنی شکل پایدار است و به طور پیوسته و با اعتماد به نفس از انحراف بدنه پیشگیری می‌کند. در بخش عقب، چسبندگی بالایی دارد و تحت تأثیر ناهمواری و نواقص جاده در میانه پیچ قرار نمی‌گیرد.

 

طراحی داخلی KIA K8

 

داخل کابین K8 همانند طراحی بیرونی آن کاملا تأثیرگذار است و ترکیبی از لوکس بودن و کارایی را در دسترس می‌گذارد. فضای داخلی جادار بوده و با استفاده از متریال باکیفیت، طراحی راننده محور و مجموعه‌ای از تجهیزات پیشرفته، هم راحتی و هم سهولت استفاده را افزایش می‌دهد. از سیستم اطلاعات و سرگرمی گرفته تا راحتی صندلی‌ها، همه چیز با توجه به راننده و سرنشینان طراحی شده و تجربه رانندگی آرام و لذت‌بخشی را فراهم می‌آورد.

 

کنسول راننده به فناوری‌های فراوان و طراحی دیجیتال مدرن تجهیز شده است. K8 دارای دو نمایشگر 12 اینچی است؛ یکی برای نمایش اطلاعات دیجیتال به راننده و دیگری برای سیستم اطلاعات و سرگرمی خودرو. سیستم اطلاعات و سرگرمی خودرو با رابط کاربری یکپارچه، برای مسیریابی، سرگرمی و تنظیمات خودرو طراحی شده است. گزینه‌های اتصال مانند اپل کارپلی و اندروید اتو نیز در آن گنجانده شده‌اند تا کاربر قابلیت استفاده از تلفن همراه حین رانندگی را داشته باشد.

کابین کیا K8 هیبریدی زیبا و راحت است و فضای داخلی آن با چوب و طرح الماسی و چرم تزئین شده است؛ صندلی‌های بزرگ جلو هم با روکش چرمی لوکس پوشش داده شده‌اند. میزان فضای ردیف جلو، فضای صندوق عقب و فضای شانه و پای عقب بسیار عالی است، اما سقف کم‌ارتفاع به این معنی است که فضای سر در عقب برای سرنشینان بلند قد کمتر از حد مطلوب است.

 

امکانات و تجهیزات رفاهی-ایمنی

 

اگرچه کیا K8 هیبریدی به طور کامل تجهیز شده و شامل سیستم‌های متعددی برای راحتی، آسایش، ایمنی و کمک به راننده در نسخه‌های فول آپشن است اما امکانات نسخه وارداتی کوشا خودرو در سطح پایین‌تری از تنوع قرار می‌گیرد که البته قابل قبول و رضایت بخش خواهد بود. از جمله مهمتری امکانات و آپشن‌ های کیا K8 کوشا خودرو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

کروزکنترل تطبیقی، سیستم کمکی جلوگیری از برخورد در نقطه کور، رادار هشدار تشخیص عابرپیاده، دوچرخه سوار، سیستم کمکی حرکت بین خطوط و در بزرگراه، سیستم کمکی هوشمند پارک از راه دور، ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای
. نمایشگر 12.3 اینچی مالتی مدیا، دوربین عقب و ۳۶۰ درجه، تهویه مطبوع اتوماتیک، حسگر پارک جلو و عقب، سانروف پانوراما، گرمکن صندلی‌های جلو، شارژر وایرلس تلفن همراه، سنسور باران، هشدار نقطه کور، درب صندوق برقی و… .

 

جمع‌بندی


کیا کی ۸ هیبرید یکی از مجلل‌ترین سدان های وارداتی به ایران است که به دلیل استایل فوق‌العاده جذاب، کابین مجلل و جادار، امکانات مناسب، توان حرکتی رضایت‌بخش و بسیاری موارد مثبت دیگر می‌تواند انتخاب مناسبی برای لوکس پسندان باشد. این خودرو به به سامانه خودروهای وارداتی جانبازان راه پیدا کرده و احتمال پر بازار آزاد قیمت‌های نسبتا بالایی پیرامون آن شکل خواهد گرفت. البته اگر واردات این ماشین هایبرید به سامانه خودروهای وارداتی عمومی نیز برسد، قطعا دیگر دلالان نمی‌توانند قیمت این خودرو را بیش از ارزش واقعی آن افزایش دهند.
 

 



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.