معاون دبیرکل سازمان ملل از کشورها خواست نیروی مسلح خود را به هائیتی بفرستند

[ad_1] او در شورای امنیت سازمان ملل گفت: «الان زمان آن نیست که جهان از هائیتی رویگردان شود. زمان آن فرا رسیده است که گام برداریم و بحران کنونی را به فرصتی برای هائیتی تبدیل کنیم تا قوی‌تر بازگردد.» باندهای هائیتی از زمان ترور رئیس جمهور جوونل مویس در سال 2021 قلمرو خود را گسترش

کد خبر : 296340
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱ دی ۱۴۰۱ - ۵:۵۱
معاون دبیرکل سازمان ملل از کشورها خواست نیروی مسلح خود را به هائیتی بفرستند

[ad_1]

او در شورای امنیت سازمان ملل گفت: «الان زمان آن نیست که جهان از هائیتی رویگردان شود. زمان آن فرا رسیده است که گام برداریم و بحران کنونی را به فرصتی برای هائیتی تبدیل کنیم تا قوی‌تر بازگردد.»

باندهای هائیتی از زمان ترور رئیس جمهور جوونل مویس در سال 2021 قلمرو خود را گسترش داده اند. خشونت‌های ناشی از آن، بسیاری از کشور را برای دولت ممنوع کرده و به درگیری‌های معمول با اسلحه با پلیس منجر شده است.

در ماه سپتامبر، باندهای هائیتی با مسدود کردن یک پایانه سوخت برای نزدیک به شش هفته، یک بحران انسانی ایجاد کردند و بیشتر فعالیت های اقتصادی را متوقف کردند.

آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد در ماه اکتبر پیشنهاد کرد که یک یا چند کشور “نیروی اقدام سریع” را برای کمک به پلیس هائیتی برای رفع تهدید ناشی از باندهای مسلح اعزام کنند. او پیشنهاد نکرد که این نیرو توسط سازمان ملل متحد مستقر شود.

اگرچه تاکنون هیچ کشوری پیشنهاد رهبری چنین نیرویی را نداده است، اگرچه باهاما گفته است که در صورت درخواست، می تواند نیرو یا پلیس بفرستد. دیپلمات ها همچنین گفته اند که برخی از کشورهای آفریقایی نیز آماده ارائه حمایت هستند.

رابرت وود، معاون سفیر ایالات متحده در سازمان ملل متحد به شورای امنیت گفت که واشنگتن “به دفاع از حمایت امنیتی بین المللی، از جمله یک نیروی چند ملیتی غیر ملل متحد، همانطور که توسط دولت هائیتی درخواست شده است” ادامه می دهد.

وود گفت: “ایالات متحده در 18 ماه گذشته بیش از 90 میلیون دلار حمایت امنیتی به هائیتی ارائه کرده است و به حمایت های حیاتی دوجانبه ادامه خواهد داد.”

روسیه روز چهارشنبه خواستار نشست شورای امنیت درباره هائیتی شد. واسیلی نبنزیا، سفیر روسیه در سازمان ملل گفت: ما تردید داریم که گزینه اعزام نیروی نظامی بین‌المللی بتواند وضعیت را به طور اساسی تغییر دهد.

لیندا توماس-گرینفیلد، سفیر ایالات متحده در سازمان ملل متحد، در ماه اکتبر گفت که ایالات متحده در حال تهیه پیش نویس قطعنامه ای در شورای امنیت برای حمایت از یک مأموریت غیر سازمان ملل برای تقویت امنیت و اجازه دادن به کمک های بشردوستانه است. اما دیپلمات ها گفتند که این اقدام تا زمانی که یک نیرو تشکیل نشود به رأی گذاشته نخواهد شد.

قطعنامه شورا نیاز به 9 رأی موافق و عدم وتوی ایالات متحده، بریتانیا، فرانسه، چین یا روسیه دارد.

(گزارش توسط میشل نیکولز؛ ویرایش توسط جاناتان اوتیس)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.