معامله با شاخص DAX40 در میان بازیابی بالقوه V شکل

[ad_1] شاخص بورس DAX40 از ابتدای سال تاکنون بیش از 23 درصد کاهش یافته است که دلیل آن عوامل بی شماری از جمله افزایش تورم، درگیری روسیه و اوکراین و قیمت های وحشی انرژی است. با این حال، بسیاری از تحلیلگران فنی پتانسیل یک الگوی بازیابی V شکل را مشاهده می کنند که بر اساس

کد خبر : 186011
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۲
معامله با شاخص DAX40 در میان بازیابی بالقوه V شکل

[ad_1]

شاخص بورس DAX40 از ابتدای سال تاکنون بیش از 23 درصد کاهش یافته است که دلیل آن عوامل بی شماری از جمله افزایش تورم، درگیری روسیه و اوکراین و قیمت های وحشی انرژی است.

با این حال، بسیاری از تحلیلگران فنی پتانسیل یک الگوی بازیابی V شکل را مشاهده می کنند که بر اساس عملکرد قیمت شاخص DAX40 – مشابه الگوی قیمت V شکل پس از همه گیری همه گیر، توسعه می یابد.

در حالی که عملکرد قیمت در شاخص‌های بازار سهام احتمالاً همچنان به شدت نوسان خواهد بود، الگوهای فنی جالبی وجود دارد که می‌تواند در شاخص DAX40 آشکار شود که در این مقاله مورد بحث قرار گرفته‌اند.












شاخص سهام CFD: CFD شاخص آلمانی DAX40
حساب Trade.MT4 / Trade.MT5: DAX
تاریخ ایده: 31 مارس 2022
خط زمانی: 1-2 هفته
سطح ورودی: 14,930.00
سطح هدف: 15,760.00
سطوح توقف ضرر: 14,100.00
اندازه موقعیت: حداکثر 2%
خطر: بالا

در تجارت.MT4 و تجارت.MT5 حساب به شما این امکان را می دهد که با استفاده از CFD در جهت قیمت کالاها حدس بزنید. این بدان معناست که شما می توانید با خرید و فروش کوتاه و بلند مدت از افزایش و کاهش قیمت ها سود ببرید. در این مطلب درباره CFD ها بیشتر بدانید نحوه معامله CFD ها مقاله.

تمام معاملات ریسک بالایی دارند و شما می توانید بیشتر از ریسکی که در یک معامله دارید ضرر کنید. هرگز بیش از توان مالی خود سرمایه گذاری نکنید زیرا برخی معاملات ضرر می کنند و برخی معاملات برنده می شوند. برای درک سطوح تحمل ریسک خود یا تمرین بر روی یک حساب آزمایشی ابتدا دانش خود را قبل از سرمایه گذاری بسازید.

چرا شاخص DAX40 را معامله کنیم؟

شاخص سهام DAX40 شاخصی است که برای نمایش عملکرد 40 شرکت بزرگ پذیرفته شده در بورس فرانکفورت استفاده می شود. این شاخص شامل شرکت هایی مانند بی ام و، فولکس واگن و آدیداس است و اغلب به عنوان نماینده ای برای احساسات اروپایی استفاده می شود زیرا آلمان بزرگترین اقتصاد اتحادیه اروپا است.

در سال جاری تاکنون، شاخص DAX40 به دلیل ترس سرمایه‌گذاران از افزایش تورم، درگیری روسیه و اوکراین و تحرکات وحشیانه در بازارهای انرژی مانند نفت و گاز، بیش از 23 درصد کاهش داشته است. با این حال، از پایین ترین سطح سال – تا کنون – که در 7 مارس ثبت شده است، شاخص 20 درصد افزایش یافته است و در حال حاضر 50 درصد از فروش اخیر را پس گرفته است.

این امر باعث شده است که برخی از تحلیلگران به پتانسیل شکل گیری نمودار تحلیل تکنیکال بازیابی به شکل V اشاره کنند، همانطور که پس از افت بازار سهام از رکود مالی 2008 و همه گیری ویروس کرونا در سال 2020 مشاهده می شود و در نمودار ماهانه شاخص DAX40 در زیر برجسته شده است.

در طول رکود سال 2008، شاخص DAX40 بیش از 55 درصد کاهش یافت قبل از اینکه در الگوی قیمتی بهبودی V شکل قرار گیرد. در همه‌گیری کروناویروس 2020، قبل از شکل‌گیری الگوی قیمتی V شکل، شاخص بیش از 42 درصد کاهش یافت.

منبع: دریاسالاران متاتریدر 5، DAX40، ماهانه – محدوده داده: از 1 ژوئن 2005 تا 30 مارس 2022، در 30 مارس 2022 در ساعت 7:00 بعدازظهر BST انجام شد. لطفا توجه داشته باشید: عملکرد گذشته یک شاخص قابل اعتماد برای نتایج آینده نیست.

در سال جاری تاکنون، شاخص DAX40 بیش از 23 درصد از بالاترین سطح قیمتی سال به پایین‌ترین سطح قیمتی سال رسیده است. البته در صورت تداوم کاهش شاخص بورس تا پایان سال، این میزان می تواند حتی کمتر شود.

در ابتدای سال، اکثر تحلیلگران نسبت به هر منطقه دیگری در جهان، نسبت به بازارهای سهام اروپا خوشایندتر بودند. این به دلیل این واقعیت است که آنها برای مدتی کمتر از ارزش گذاری شده بودند زیرا سرمایه گذاران از شاخص های سهام ایالات متحده حمایت می کردند.

در حالی که بسیاری از تحلیلگران اهداف قیمتی خود را برای شاخص های سهام اروپا کاهش داده اند – برای در نظر گرفتن آشفتگی اخیر بازار – اکثر آنها هنوز مقداری صعودی را نسبت به سطوح فعلی می بینند.

یادآوری این نکته مهم است که هنوز برخی از عوامل خطر عمده برای آلمان و اقتصاد اروپا وجود دارد. اما، در سوی دیگر معادله، مدیران صندوق همچنان نیاز به سرمایه گذاری در بازار دارند و در برخی بخش ها ارزش خواهند دید.

بنابراین، استفاده از تحلیل تکنیکال می تواند به معامله گران کمک کند تا بیشتر در مورد اینکه چه کسی کنترل بازار را در دست دارد – خریداران یا فروشندگان؟

منبع: دریاسالاران متاتریدر 5، DAX40، روزانه – محدوده داده: از 17 ژوئن 2021 تا 30 مارس 2022، در 30 مارس 2022 در ساعت 7:00 بعد از ظهر BST انجام شد. لطفا توجه داشته باشید: عملکرد گذشته یک شاخص قابل اعتماد برای نتایج آینده نیست.

نمودار بالا عملکرد قیمت شاخص DAX40 را در نمودار روزانه نشان می دهد که از ژوئن 2021 تا مارس 2022 بزرگنمایی شده است. در حال حاضر، قیمت در حال آزمایش دو سطح مقاومت قابل توجه است.

این شامل خط روند نزولی از اوج های نوسانی ژانویه و فوریه و خط مقاومت افقی در حدود است. 14,841. جدیدترین اقدام قیمت نشان می دهد که قیمت در نقطه ای که این سطوح فنی تقاطع می کنند متوقف شده است.

برای ادامه بازیابی V شکل، قیمت باید از این مناطق قابل توجه مقاومت عبور کند. اگر چنین است، پس پتانسیل ادامه قیمت به سمت بالاترین رکورد وجود دارد. بنابراین می توانیم از این به عنوان مبنایی برای یک ایده تجاری بالقوه استفاده کنیم.

یک ایده تجارت مثال برای شاخص DAX40 CFD

بر اساس تجزیه و تحلیل بالا، یک ایده تجاری مثال برای CFD شاخص DAX40 می تواند به شرح زیر باشد:

  • بازار را با شکست مقاومت روزانه قابل توجه در 14,930.00 خریداری کنید.
  • در شکستن نوسان روزانه اخیر در 14,100.00، توقف ضرر محافظتی قرار دهید.
  • نسبت پاداش به ریسک 1:1 را روی 15760.00 هدف قرار دهید که بسیار پایین‌تر از بالاترین رکورد تاریخ است. 16300.
  • ریسک خود را با حداکثر 2 درصد از کل حساب خود کوچک نگه دارید.
  • خط زمانی = 1 تا 2 هفته.
  • اگر با اندازه موقعیت 0.1 لات در حسابی که به یورو سرمایه گذاری شده است معامله کرده اید، پس:

    • اگر به هدف شما رسید = 83.00 یورو سود
    • اگر استاپ ضرر شما به حد ضرر رسید = -83.00 یورو ضرر

عاقلانه است که به یاد داشته باشید که بعید است قیمت شاخص DAX40 در یک خط مستقیم افزایش یابد و حتی ممکن است قبل از افزایش آن بسیار پایین‌تر بیاید، به خصوص با توجه به نوسانات بازارها در زمان کنونی.

بنابراین، مطمئن شوید که مدیریت ریسک خوبی را که یکی از مهمترین جنبه های تجارت موفقیت آمیز است، اعمال کنید. شما همیشه باید بدانید که در یک معامله چقدر می توانید ضرر کنید و ریسک های مربوط به آن چقدر است.

شما می توانید این کار را با استفاده از ماشین حساب تجارت Admirals برای حساب Trade.MT4 انجام دهید، همانطور که در زیر نشان داده شده است:

منبع: Admirals Trading Calculator

یکی دیگر از عواملی که باید در نظر گرفت، هزینه معاملات CFD است. این شامل:

  • گسترش. این تفاوت بین قیمت خرید و فروش یک ابزار است.

    • گسترش معمولی دریاسالارها در DAX40 فقط 1.0 پیپ بین ساعت 8 صبح تا 4:30 بعد از ظهر به وقت گرینویچ است.

  • کمیسیون این هزینه برای انجام معامله خرید و فروش است.

    • از حساب Admirals Trade.MT4 هیچ کمیسیونی برای خرید یا فروش CFD های شاخص وجود دارد.

  • مبادله می کند. این هزینه یک شبه برای انتقال موقعیت شما به روز بعد است.

    • هزینه سوآپ فعلی برای شاخص DAX40 CFD از حساب Trade.MT4 برای پوزیشن های خرید -0.00672- و برای موقعیت های فروش -0.00994 است.

جزئیات بیشتر را می توانید در صفحه مشخصات قرارداد Admirals مشاهده کنید.

چگونه با شاخص DAX40 معامله کنید CFD در 4 مرحله

می توانید CFD شاخص DAX40 و سایر CFD های شاخص را معامله کنید از حساب های Trade.MT4 یا Trade.MT5.

  1. برای دسترسی به اتاق معامله گر، یک حساب کاربری با Admirals باز کنید.
  2. برای باز کردن پلتفرم وب روی یکی از حساب‌های زنده یا آزمایشی خود بر روی Trade کلیک کنید.
  3. DAX40 را در پایین پنجره Market Watch جستجو کنید و نماد را روی نمودار بکشید.
  4. از ویژگی تجارت با یک کلیک استفاده کنید، یا برای وارد کردن اندازه معامله، توقف ضرر و رسیدن به سطح سود، راست کلیک کرده و یک بلیط معاملاتی را باز کنید.

منبع: Admirals Web Trader. عملکرد گذشته یک شاخص قابل اعتماد برای نتایج آینده یا عملکرد آینده نیست.

برای معامله امروز با شاخص DAX40 روی بنر زیر کلیک کنید! ▼ ▼ ▼

آیا حرکت شاخص DAX40 را متفاوت می بینید؟

به یاد داشته باشید که تمام ایده های تحلیلی و تجاری بر اساس دیدگاه و تجربه شخصی نویسنده است.

اگر معتقدید شانس بیشتری وجود دارد که قیمت شاخص DAX40 پایین تر حرکت می کند، سپس می توانید از یک حساب تجاری CFD (Contracts for Difference) که Admirals نیز ارائه می دهد، معامله کوتاه کنید.

حساب Trade.MT5 و Trade.MT4 به شما این امکان را می دهد که با استفاده از CFD ها در مورد جهت قیمت یک ابزار مالی حدس بزنید. این بدان معناست که شما می توانید با خرید و فروش کوتاه و بلند مدت از افزایش و کاهش قیمت ها سود ببرید. در این مقاله نحوه معامله با CFD ها بیشتر بدانید.

با کارگزاری که امنیت شما را در اولویت قرار می دهد معامله کنید!

  • امنیت صندوق مشتری اضافی، تا سقف 100000 دلار برای مشتریان Admiral Markets AS Jordan Ltd.
  • بیمه حفاظت از وجوه مشتری تا سقف 100000 یورو برای مشتریان Admirals Markets Cyprus Ltd.
  • محافظت از تعادل منفی برای محافظت در برابر حرکات نامطلوب در بازار که باعث می شود حساب شما زیر صفر نرود – برای مشتریانی که با Admiral Markets Cyprus Ltd معامله می کنند.
  • حفاظت از نوسانات حداکثر لغزش قیمت و ضرر در هر دو سفارش بازار و توقف را محدود کنید.
  • ویژگی های فنی پیشرفته برای مدیریت ریسک شخصی شما (توقف های جزئی و غیره)
  • با استفاده از CFD ها معامله طولانی و کوتاه کنید و به طور بالقوه از بازارهای رو به رشد و نزولی سود ببرید.
وبینارهای تجاری پیشرفته

جدیدترین روندهای معاملاتی را کشف کنید، استراتژی های عملی دریافت کنید و از ابزارهای رایگان لذت ببرید.

به وبینارهای پیشرفته بپیوندید

اطلاعات در مورد مواد تحلیلی:

داده های داده شده اطلاعات بیشتری را در مورد کلیه تحلیل ها، برآوردها، پیش بینی ها، پیش بینی ها، بررسی های بازار، چشم انداز هفتگی یا سایر ارزیابی ها یا اطلاعات مشابه (از این پس “تحلیل”) منتشر شده در وب سایت های شرکت های سرمایه گذاری Admirals که تحت علامت تجاری Admirals (از این پس ” دریاسالارها”) قبل از تصمیم گیری برای سرمایه گذاری لطفاً به موارد زیر توجه کنید:

  • این یک ارتباط بازاریابی است. محتوا فقط برای مقاصد اطلاع رسانی منتشر شده است و به هیچ وجه به عنوان توصیه یا توصیه سرمایه گذاری تلقی نمی شود. مطابق با الزامات قانونی طراحی شده برای ارتقای استقلال تحقیقات سرمایه گذاری تهیه نشده است، و مشمول هیچ گونه منع معامله قبل از انتشار تحقیقات سرمایه گذاری نیست.
  • هر گونه تصمیم سرمایه گذاری توسط هر مشتری به تنهایی انجام می شود، در حالی که Admirals هیچ مسئولیتی در قبال ضرر و زیان ناشی از چنین تصمیمی، خواه بر اساس محتوا یا نه، ندارد.
  • با توجه به حفاظت از منافع مشتریان خود و عینیت تجزیه و تحلیل، Admirals رویه های داخلی مربوطه را برای پیشگیری و مدیریت تضاد منافع ایجاد کرده است.
  • تجزیه و تحلیل توسط یک تحلیلگر مستقل، جیتان سولانکی (تحلیلگر)، (از این پس “نویسنده”) بر اساس برآوردهای شخصی آنها تهیه شده است.

  • در حالی که تمام تلاش منطقی برای اطمینان از قابل اعتماد بودن همه منابع محتوا و ارائه تمام اطلاعات، تا حد امکان، به صورت قابل فهم، به موقع، دقیق و کامل انجام می شود، Admirals صحت یا کامل بودن هیچ اطلاعاتی را تضمین نمی کند. موجود در تجزیه و تحلیل
  • هر نوع عملکرد گذشته یا مدل‌سازی شده ابزارهای مالی که در محتوا ذکر شده است نباید به عنوان یک قول، تضمین یا ضمنی صریح یا ضمنی توسط Admirals برای عملکرد آینده تلقی شود. ارزش ابزار مالی ممکن است افزایش یا کاهش یابد و حفظ ارزش دارایی تضمین نمی شود.
  • محصولات اهرمی (از جمله قراردادهای مابه التفاوت) ماهیت سفته بازی دارند و ممکن است منجر به زیان یا سود شوند. قبل از شروع معامله، لطفاً مطمئن شوید که خطرات موجود را کاملاً درک کرده اید.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.