مصاحبه با تیم انیمه Castlevania: دوست داریم انیمه زلدا را بسازیم

[ad_1] مدتی پیش وب‌سایت ZeldaDungeon.net مصاحبه‌ای با دیوید هاو یکی از تدوین‌گران استودیو Powerhouse Animation و مجموعه Castlevania انجام داد. طی این مصاحبه دیوید هاو از کارنامه کاری خود، مجموعه کسلوانیا و همچنین علاقه خود به فرانچایز زلدا گفت. صحبت‌های وی در بیشتر جنبه‌ها (مثل اشاره به انیمه زلدا) نظر شخصی هستند و ارتباطی با

کد خبر : 57323
تاریخ انتشار : شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰
مصاحبه با تیم انیمه Castlevania: دوست داریم انیمه زلدا را بسازیم

[ad_1]

مدتی پیش وب‌سایت ZeldaDungeon.net مصاحبه‌ای با دیوید هاو یکی از تدوین‌گران استودیو Powerhouse Animation و مجموعه Castlevania انجام داد. طی این مصاحبه دیوید هاو از کارنامه کاری خود، مجموعه کسلوانیا و همچنین علاقه خود به فرانچایز زلدا گفت. صحبت‌های وی در بیشتر جنبه‌ها (مثل اشاره به انیمه زلدا) نظر شخصی هستند و ارتباطی با استودیو پاورهاوس ندارند.


با بهترین انیمه‌ها از نگاه ویجیاتو آشنا شوید:

  • معرفی بهترین انیمه‌های دهه‌ نود میلادی: از گاندام تا بسکتبالیست‌ها
  • رمزگشایی از معروف‌ترین تئوری انیمه My Neighbour Totoro
  • انیمه خوب ببینیم: معرفی آثار دلنشین سال 2020
  • پیشنهاد هشت انیمه جذاب برای مخالفان انیمه 
  • با بهترین انیمه‌های سال ۲۰۲۰ آشنا شوید
  • برترین انیمه‌های پسا آخرالزمانی

از اینکه وقت گذاشتی تا با من صحبت کنی تشکر می‌کنم، دیوید. من طرفدار پر و پا قرص کسلوانیا هستم و مشخصا مثل تو حسابی به زلدا علاقه دارم. وقتی در توییتر باهم صحبت کردیم خیلی خوشحال شدم و الان برای صحبت رو در رو با تو هیجان‌زده هستم.

اگر اشکال نداره، اول از همه به مخاطبان درباره خودت بگو. چگونه وارد کار تدوین محتوا شدی؟

من اساسا از دوران دبیرستان کار تدوین و ویرایش ویدیو انجام می‌دهم. آن زمان ویدیوهای کلاب مدرسه را درست می‌کردم و همین کارها مرا وارد کار تدوین کرد و متوجه شدم چنین مهارتی دارم. بعد به دانشگاه تگزاس رفتم و مدرک رادیو، تلویزیون و فیلم گرفتم و در نتیجه کارهای ویدیویی بسیاری انجام دادم. من نخستین فیلم کوتاه خودم تحت عنوان Unipsycho را فیلم برداری کردم؛ از همان زمان به بعد در کمپانی‌های مختلفی مشغول کار بوده‌ام، مثل یک شرکت یادگیری الکترونیکی که در آن کلی کار مهندسی صدا و تدوین انجام دادم. بعد یک فیلم کوتاه دیگر ساختم که خودم فیلم‌نامه‌اش را نوشته بودم: The Woo. سپس توانستم روی تدوین و کارگردانی یک فیلم سینمایی به نام Call Me Brother کار کنم.

پس من همیشه با فیلم‌ها و ویدیوها سر و کار داشتم، اما وقتی بحث Powerhouse به میان می‌آید من در واقع مدتی بی‌کار بودم و وضعیت خوبی نداشتم. در همین دوران یک عمل جراحی کمر داشتم که واقعا افتضاح بود و مدتی در بیمارستان ماندم. همان زمان یکی از دوستانم زنگ زد و گفت: «ما دنبال تدوین‌گر هستیم». در نتیجه من درخواست دادم و یک ویدیو آزمایشی را روی تخت بیمارستان تدوین کردم. دقیقا سه هفته در بیمارستان بودم و بلافاصله پس از مرخصی آن شغل را گرفتم. واقعا زمان‌بندی خوبی بود.

در حال حاضر برای استودیوهای انیمیشن‌سازی Powerhouse کار می‌کنی و در ساخت انیمه کسلوانیا با نتفلیکس همکاری کردی. به عنوان یک تدوین‌گر آنجا دقیقا مشغول چه کاری هستی؟ چه تجربه‌ای تا الان داشتی؟

پیش از آن که در Powerhouse استخدام بشوم طرفدار پر و پا قرص این مجموعه بودم. درست زمان فصل سوم در استودیو استخدام شدم. در پاورهاوس من نقش ادیتور و تدوین‌گر را بازی می‌کنم و با استوری برد یا فیلم‌نامه مصور سر و کار دارم. در نتیجه من در دو نقطه از تولید انیمیشن فعالیت می‌کنم. در ابتدا همراه آرتیست‌های استوری برد هستم و ما باهم این برد انیمیشنی را جفت و جور می‌کنیم. در این نقطه که اوایل پروسه تولید است، هیچ صحنه‌ای ضبط نشده و در مراحل اولیه کار به سر می‌بریم. آنجا من مستقیم با آرتیست‌ها همکاری دارم ساندافکت‌ها و موزیک‌های اولیه را آماده می‌کنم. در واقع با زمان‌بندی، ویرایش، و جریان کار حسابی بازی می‌کنم تا متوجه شوم چه تن خاصی مناسب است. این کار را برای تک‌تک اپیزودها انجام می‌دهم.

بخش دوم شغل من، زمانی است که همه کارها انجام شده و بقیه دپارتمان‌ها وظیفه خود را به پایان برده‌اند. بعد من با نوازنده‌ها کار می‌کنم و سعی داریم تک‌تک صحنه‌های ضبط‌شده را با افکت، صدا، نورپردازی، رنگ و چیزهایی از این قبیل پر کنیم. یک جورهایی انگار بخشی از کارهای اولیه‌ام را دوباره تکرار می‌کنم تا مطمئن شوم دیالوگ‌ها و اکشن جریان درستی برای پخش دارد.

با توجه به ارتباطی که در توییتر برقرار کردیم، می‌دانم طرفدار سری The Legend of Zelda هستی. از این مورد برایم بگو.

بله! منظورم این است که می‌دانم در این مرحله امری عادی به‌نظر می‌رسد. زیرا همه عاشق زلدا هستند، اما Ocarina of Time یک بازی تحول‌آفرین و شگفت‌انگیز برای من بود. قبل از آن من کمی Link’s Awakening بازی کرده بودم و وقت بسیار کوتاهی نیز روی A Link to the گذاشته بودم. اما واقعا این Ocarina of Time بود که حسابی بر دلم نشست. زمانی که این بازی در ۱۹۹۸ منتشر شد تقریبا ده سال داشتم و مغزم پر شده بود از شگفت‌زدگی… تمام جنبه جهان‌سازی زلدا ناگهان قوه خلاقیت را در من ایجاد نمود. در نتیجه بازی‌های این مجموعه همیشه برایم خاص خواهند بود. گرچه باید بگویم Breath of the Wild بعد از آن زمان اولین بازی زلدا بود که همان حس‌های قدیمی و شگفت‌انگیز را در من بیدار کرد. خیلی Twilight Princess و The Wind Waker را دوست دارم اما Breath of the Wild چیزی است که حس تجربه Ocarina of Time را دوباره به من هدیه داد.

با صحبت کامل از زبان خودت و نه استودیو پاورهاوس، شما اشاره کرده‌ای که ایده ساخت انیمه زلدا را ساپورت می‌کنی. چرا فکر می‌کنی این فرانچایز مشهور نینتندو به انیمه فوق‌العاده‌ای تبدیل می‌شود؟

خب فکر می‌کنم برای چنین موردی سابقه و پیش‌زمینه وجود دارد. من به شخصه چند نسخه از مانگای Ocarina of Time را دارد، پس آن‌ها پیش از این زلدا را به صورت مانگای مجموعه‌ای درآورده‌اند. و اعتقاد دارم اگر چیزی در قالب مانگا کار کند در قالب انیمه نیز خوب از آب درخواهد آمد. و بعد مسئله ساخت دنیا هم وجود دارد.

فکر می‌کنید یک سریال انیمیشنی نسبت به اقتباس سینمایی چه مزیت‌هایی دارد؟

به شخصه ترجیح می‌دهم یک فرمت سریالی از زلدا را ببینم تا یک اقتباس سینمایی؛ یعنی فکر می‌کنم فیلم هم می‌تواند خوب باشد اما اینکه زمان داشته باشید و گستردگی دنیای زلدا را در قالب سریال مورد اکتشاف قرار دهید، واقعا عالی خواهد شد. من همچنین ساختار بازی‌هایی را دنبال می‌کنم که مرحله‌بندی و باس فایت دارند. می‌شود چنین آرک‌ها و روایت‌هایی را در چندین قسمت پیش برد.

این چیزی است که هنگام نوشتن برای Zelda Dungeon خیلی به آن فکر کرده‌ام، اینکه یک انیمه از زلدا چگونه خواهد بود. این بازی‌ها آنقدر بر اساس پازل بنا شده‌اند که…چگونه می‌خواهید آن را به صفحه تلویزیون بیاورید؟ هیچ‌کس نمی‌خواهد همین‌طور بنشیند و ۱۵ دقیقه مشغول تماشای کاراکترها باشد در حالی که دارند پازل‌های عجیب و غریب را حل می‌کنند. اما درباره تبدیل زلدا به سریال به نکته خیلی خوبی اشاره کردید که شامل تم‌ها و مناطق مختلفی شود.

فکر می‌کنم انیمه از همین حالا چنین کارهایی را به خوبی انجام می‌دهد. در حال حاضر خودم سریال Demon Slayer را تماشا می‌کنم که در آن برخی قسمت‌ها با یک سری ماموریت فرعی سر و کار دارند. یا مثلا پنج آرک اپیزودی وجود دارد و شخصیت‌ها به لوکیشن‌های مختلفی می‌روند.

از آنجا که هم‌نسل شما هستم و با تماشای کارتون‌های زلدا در دهه ۸۰ بزرگ‌ شده‌ام، فکر می‌کنم این سوال بیشتر از هر چیز امثال ما را نگران می‌کند: آیا این چیزی خواهد بود که جدی گرفته می‌شود؟ و شما باز هم به نکته خوبی راجع به مانگا مطرح کردید، اینکه چنین آثاری می‌توانند خیلی راحت مورد اقتباس تلویزیونی قرار گیرند.

فکر می‌کنم همین‌طور است. ویدیو گیم الان نسبت به دهه ۸۰ میلادی دچار تغییرات زیادی شده و بازی‌های ویدیویی اکنون بیشتر از هر زمان دیگری به عنوان هنر شناخته می‌شوند. در دهه ۸۰ بازی اکثرا برای بچه‌ها بود و می‌دانید، تماشای کارتون زلدا هم خیلی جذاب به‌نظر می‌رسید اما صرفا یک کارتون ساده بود.

اگر رویای من برای ساخت انیمه زلدا به حقیقت بپیوندد، قطعا اثری مخصوص بزرگسالان خواهد بود. منظورم این است که لزوما یک اثر بزرگسال با رده‌بندی R مثل کسلوانیا نخواهد بود چون فکر می‌کنم چنین چیزی برای خیلی از مخاطبان مناسب نیست. اما فکر می‌کنم باید شخصیت‌ها و دنیای آن را جدی بگیریم و به اندازه کافی به آن‌ها احترام بگذاریم. فکر می‌کنم انجام چنین کاری اکنون خیلی آسان‌تر از دهه ۸۰ است.

زلدا

این دیدگاه چقدر رایج است؟ به‌طور دقیق‌تر، کسان دیگری هم در صنعت انیمیشن و تولید آن هستند که خواهان یک انیمه از زلدا باشند؟ مشخصا، کسلوانیا به تغییر فضای اقتباس‌ها از بازی‌های ویدیویی کمک شایانی کرده است.

قطعا. من و برخی دوستان زمانی که شایعاتی از یک اقتباس لایو اکشن نتفلیکسی را می‌شنویم جا می‌خوریم و با خود می‌گوییم «این در قالب انیمه خیلی بهتر می‌شد». نمی‌خواهم از جانب همکارانم صحبت کنم اما اگر نگاهی به اطراف دفتر پاورهاوس بیندازید ما همگی نرد هستیم و عاشق زلدا و متروید. احساس می‌کنم هرکسی در آنجا دلش می‌خواهد برای ساخت انیمه زلدا قدمی بردارد.

حالا که روی انیمه Castlevania کار کرده‌اید، ایده یا الهامی برای انیمه زلدا هم به دست آورده‌اید؟ اگر بله، بگویید این ایده و تصویر شما چیست.

فکر می‌کنم همه چیز به جاذبه و ریسک‌های کار برمی‌گردد. همان‌طور که پیش‌تر هم صحبتش را کردیم، باید آن را جدی گرفت و به آن احترام گذاشت. کسلوانیا خیلی خوب پیش می‌رود چون با احترام با آن برخورد می‌شود و پرستیژ یک فرانچایز فوق‌العاده را دارد.

یک مورد دیگر که خیلی خوب در کسلوانیا پیاده شده این است که در هنگام نیاز بیش از حد سعی نمی‌کند به منبع اقتباس خود وفادار باشد. کسلوانیا این کار را خیلی خوب انجام می‌دهد و من طرفدار آن هستم. بله، کلی از بخش‌های فیلم‌نامه بر اساس بازی‌ها نوشته شده، المان‌های متعددی مستقیما از بازی‌ها وارد انیمه شده اما نهایتا، این اثر مستقل است. آن‌ها مواردی که خیلی خوب کار می‌کردند را گرفتند و به داستانی هیجان‌انگیز تبدیل کردند.

متنفرم از زمانی که یک نفر چنان به منبع اقتباس خود وفادار است که عملا داستان خوبی از آب درنمی‌آید. به عنوان مثال یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های ما برای اقتباس زلدا شخصیت لینک است. او در همه بازی‌ها ساکت است و چگونه می‌خواهید چنین شخصیتی را به تصویر بکشید؟ فکر می‌کنم اگر شخصیت اصلی شما در یک انیمه کاملا بی‌حرف باشد واقعا عجیب است. در نتیجه بخش بزرگی از تلاش ما انتخاب صدای این کودک – یا فرد بالغ – است که رابطه مستقیمی با نسخه مورد نظر ما از او دارد.

کسلوانیا بیشتر از هر چیز به خاطر محتوای تاریک و زمخت خود شناخته شده و به عنوان اثری بزرگسال بازاریابی می‌شود. چنین چیزی می‌تواند برای سریال زلدا هم کار کند؟ اصلا بازی خاصی از زلدا وجود دارد که با چنین سبک‌های منطبق باشد تا بهتر بتوان آن را مورد اقتباس قرار داد؟

قطعا. من خیلی دوست دارم اقتباسی از بازی Majora’s Mask ببینم. فکر می‌کنم فیلم خوبی از آن دربیاید. این اثر خیلی به خود متکی است.

باتوجه به اینکه فیلم ماریو هم در سال ۲۰۲۲ اکران می‌شود، فکر می‌کنید چقدر احتمال ساخت اقتباس سینمایی از Legend of Zelda با اجازه نینتندو وجود دارد؟

مشخصا به نظر می‌رسد آن‌ها بیشتر نگاهشان به سوی پرده نقره‌ای است. که خب اشتباه نگیرید، من کاملا با آن موافق هستم. همان‌ روز اول می‌روم و فیلم را تماشا می‌کنم. اما همان‌طور که گفتم، شخصا ترجیح می‌دهم اقتباس سریالی آن را ببینم. چون فکر می‌کنم اینگونه آزادی عمل بیشتری خواهند داشت و سریال معمولا زمان بیشتری در ذهن مردم می‌ماند تا یک فیلم سینمایی. باید منتظر ماند و دید. فکر نمی‌کنم خود نینتندو هم تصمیمی در این باره گرفته باشد. فعلا نینتندو به پروژه‌های انیمیشنی بیشتری فکر می‌کند و به تازگی هم خبر مذاکره آن‌ها با Illumination منتشر شده. در هر حال احتمال می‌دهم آن‌ها فعلا می‌خواهند کمی صبر کنند و ببینند پروژه‌های اولشان چگونه پیش می‌رود. اگر ماریو اکران شود و آمار باکس آفیس خوب باشد، نینتندو به فکر فرانچایزهای دیگرش نیز خواهد افتاد.

می‌خواهید چیز دیگری با مخاطبان ما در میان بگذارید؟

بله حتما. من خیلی وقت است که مطالب Zelda Dungeon را دنبال می‌کنم، در نتیجه انجام مصاحبه با شما واقعا جالب است. خیلی خوشحالم. من فقط از سمت خودم حرف زدم و نه پاورهاوس انیمیشن. ولی واقعا دوست دارم یک انیمه از زلدا ببینم.

بیشتر بخوانید:

  • موسیقی متن سری Castlevania را هم اکنون می‌توانید در Spotify گوش دهید
  • وارن الیس در فصل‌های آینده به کسلوانیا بازنخواهد گشت
  • چگونه نسخه‌ی بعدی زلدا می‌تواند دارک لینک را به بازی بیاورد؟
  • تاریخ احتمالی عرضه Legend of Zelda: Breath of the Wild 2 مشخص شد
  • با 10 مورد از قویترین شخصیت‌های زن در انیمه‌ها آشنا شوید
منبع: Zelda Dungeon
برچسب‌هاانیمه
کپی شد

https://vgto.ir/9wj

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.